• "Dear Mr. Vernon, we accept the fact that we had to sacrifice a whole Saturday in detention for whatever it was we did wrong. What we did *was* wrong. But we think you're crazy to make us write an essay telling you who we think we are. What do you care? You see us as you want to see us - in the simplest terms, in the most convenient definitions. You see us as a brain, an athlete, a basket case, a princess and a criminal. Correct? That's the way we saw each other at 7:00 this morning. We were brainwashed."




    Zaterdagochtend, zeven uur. Acht leerlingen verzamelen zich op de lege parkeerplaats van hun middelbare school met het vooruitzicht dat ze de hele dag één benauwd, smerig en klein lokaal door zullen brengen, in complete stilte. Zes compleet verschillende personen - ieder passend in een bepaald stereotype, en zo zien ze elkaar ook. Als die stereotypen. Hun opdracht voor de dag nablijven is dat ze elk een essay van minstens 10 bladzijdes moeten schrijven over wie ze precies zijn.
    Acht compleet verschillende karakters opgesloten in een klein lokaal zorgt natuurlijk voor de nodige ergernissen en dramatiek, vooral op een zaterdagochtend. De dag gaat dan ook gepaard met enige drama; zoals ruzies; proberen te ontsnappen uit het klaslokaal; hook-ups; en nog veel meer. Alles om maar niet te denken aan dat 10-pagina lange opstel.
    Maar al snel komen de leerlingen er achter dat die stereotypes slechts dat zijn - stereotypes. En zijn ze eigenlijk wel zo verschillend?
    Acht verschillende personen die in een tijdspan van zo'n tien uur meer over elkaar te weten komen dan dat ze in jaren hebben kunnen doen.
    Gebaseerd op de gelijknamige film.








    "You see us as you want to see us—in the simplest terms, in the most convenient definitions. But what we found out is that each one of us is a brain...and an athlete...and a basket case...a princess...and a criminal. Does that answer your question?"




    Lijstje:
    Naam:
    Leeftijd:
    Stereotype:
    Reden voor nablijven:
    Persoonlijkheid:
    Uiterlijk:


    Regels:
    Quizlet huisregels
    Reservering blijft een week staan
    Ben je niet in staat voor een langere tijd te reageren, meld het even
    Minimaal 250 woorden per post
    16+ toegestaan, vermeld dit wel even bovenaan je post


    Rollen:
    Jongens 4/4 VOL
    - The "brain" - Tobias "Tobi" Braiden - Triskele
    - The "criminal" - Tyler Sevastian Romanov - MaIec
    - The "prep" - Charles "Charlie" Harrison Montforth - Millard
    - The "believer" - Nathaniel “Nath” Evan Dawson - JamesPotter

    Meisjes 4/4 - VOL
    - The "artist" - Rosemary "Rose" Fall - aethereal
    - The "princess" - Tess Lynn Clairs - Dalis
    - The "athlete" - Kara Alyssa Macey - Remarkeyable
    - The "troublemaker" - Santana Eleanora Martínez - Dumbledore


    Topics
    Rollentopic x
    Praattopic x
    Speeltopic x

    [ bericht aangepast op 3 april 2016 - 23:27 ]


    “If you want to live where people are not afraid of mice, you must give up living in palaces.” - We Were Liars

    Oké, ik neem hoogstwaarschijnlijk een preppy guy, maar nu twijfel ik over de faceclaim. Zal ik gaan voor Neels Visser of Florian Neuville?


    Een andere mogelijkheid is de funny guy. Dan zou mijn faceclaim Jake Paul zijn.


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Millard schreef:
    Oké, ik neem hoogstwaarschijnlijk een preppy guy, maar nu twijfel ik over de faceclaim. Zal ik gaan voor Neels Visser of Florian Neuville?


    Een andere mogelijkheid is de funny guy. Dan zou mijn faceclaim Jake Paul zijn.



    Hm.. Moeilijke. Als je voor de preppy guy gaat, zou ik je 2e faceclaim doen!


    “If you want to live where people are not afraid of mice, you must give up living in palaces.” - We Were Liars

    Boe. I made my character! Eindelijk.

    Iemand die al bevriend met haar wilt zijn oid?


    take me back to the basics and the simple life

    Ik heb Tess?

    Dalis schreef:
    Ik heb Tess?


    Hmm, ik zie haar niet aan als iemand waar Kara mee bevriend zou zijn, maar misschien dat ze een beetje oppervlakjige vrienden kunnen Ijn om een of andere reden die we dan nog even moeten bedenken? Dat ze als kleine kinderen oid goed bevriend waren en ondanks dat ze uit mekaar gegroeid zijn, ze elkaar nog altijd goed kennen en zo af en toe wel met elkaar om gaan? Dat hun ouders bevriend zijn ofzo?


    take me back to the basics and the simple life

    Ik weet niet of iedereen het handig vindt om voor de personages een soort relatielijstje uit te schrijven? Met eerste indrukken van elkaar en (als er al enige vormen van relaties zijn afgesproken) relaties van de personages. Ik denk dat ik dat zelf vanmiddag wel even ga schrijven voor Rosemary, vind ik handig haha. Het is dus niet verplicht om te doen, maar misschien dat het wel fijn is om kort per personage op te schrijven wat jouw personage van hem/haar zou vinden.

    [ bericht aangepast op 29 maart 2016 - 12:33 ]


    “If you want to live where people are not afraid of mice, you must give up living in palaces.” - We Were Liars

    Eerlijk gezegd denk ik dat er überhaupt nog niet zoveel vriendschappen zijn, doordat ze allemaal zo verschillend lijken.


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Millard schreef:
    Eerlijk gezegd denk ik dat er überhaupt nog niet zoveel vriendschappen zijn, doordat ze allemaal zo verschillend lijken.


    Ik denk wel dat sommige mensen elkaar wel kennen. Ik bedoel, Kara kent best veel mensen :')


    take me back to the basics and the simple life

    Ik probeer z.s.m. te posten, maar heb het zoooo druk :c


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Voor de mensen die nog niet hebben gereageerd: zijn jullie komende week in staat om een stukje te posten? Zo niet, dat is geen probleem, maar dan graag even melden zodat de rest hun post kan schrijven als ze dat willen. (:


    “If you want to live where people are not afraid of mice, you must give up living in palaces.” - We Were Liars

    Misschien is het leuk als er wat interactie tussen personages komt, want zo is het natuurlijk ook niet veel.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Falahee >>> MaIec (Met hoofdletter i)


    El Diablo.

    Triskele schreef:
    Misschien is het leuk als er wat interactie tussen personages komt, want zo is het natuurlijk ook niet veel.


    Ja, klopt inderdaad! Dat gaat vanaf de volgende post natuurlijk ook wat makkelijker omdat er dan meer mensen binnen zijn.


    “If you want to live where people are not afraid of mice, you must give up living in palaces.” - We Were Liars

    Ik ga zo posten, sorry dat het zo lang duurde!


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Iemand voor Tobi?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.