• Ik heb vandaag mijn haar rood laten verven en ben super blij met het resultaat. Ik ben er alleen een beetje bang voor dat de kleur snel vervaagd.. Heeft er iemand tips voor het mooi houden van mijn rode haar?
    Ik heb al wat gegoogled, maar daar kom ik niet veel verder mee dan "gebruik shampoo voor gekleurd haar"..


    I was an angel living in the garden of evil

    Oeh, foto? Ik ben ook roodish :Y)
    Gebruik geen shampoo voor haar met roos x'D
    Dat is namelijk het tegenovergestelde effect. Verder had ik bij mijn kleurspoelingen altijd van die honingconditioners (ofzoiets). Ik zou gewoon goed spul gebruiken wat voor gekleurd haar is, vaak in combi met een goede conditioner.


    Deep inside, I've never felt alive

    Shampoo van Syoss (voor gekleurd haar) werkte bij mij altijd heel goed. Ik heb donkerbruin haar met een felrode pluk gehad. C:



    En verder, gewoon goed bijhouden. Rood gaat inderdaad op den duur vervagen, wat je ook doet.


    26 - 02 - '16

    Ik heb mijn haar rood geverfd! Mijn advies: gebruik een rode kleurconditioner als je haar écht rood is en je niet wilt dat het afschiet. Pas er wel voor op dat je het er niet te lang in laat zitten (mijne moet er na twee à drie minuten al terug worden uitgewassen) en pas er alsjeblieft voor op, want je krijgt het rood echt niet uit je kleren.

    [ bericht aangepast op 21 maart 2016 - 18:54 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    illaoi schreef:
    Shampoo van Syoss (voor gekleurd haar) werkte bij mij altijd heel goed. Ik heb donkerbruin haar met een felrode pluk gehad. C:



    En verder, gewoon goed bijhouden. Rood gaat inderdaad op den duur vervagen, wat je ook doet.

    Gaaf kapsel!!


    I was an angel living in the garden of evil

    Wookiee schreef:
    Ik heb mijn haar rood geverfd! Mijn advies: gebruik een rode kleurconditioner als je haar écht rood is en je niet wilt dat het afschiet. Pas hier er wel voor op dat je het er niet te lang in laat zitten (mijne moet er na twee-drie minuten al terug worden uitgewassen) en pas er alsjeblieft voor op, want je krijgt het rood echt niet uit je kleren.


    Welke conditioner is dat? Welk merk?


    I was an angel living in the garden of evil

    Wel, een tip voor gekleurd haar in het algemeen : was niet te warm, droog niet te warm, en let op met je stijltang / krultang.
    De hitte doet de kleur namelijk echt geen goed. Ik had er over laatst een filmpje van gezien, en het is echt gek hoe het zo voor je ogen haast vervaagd.


    soul made of stardust and chaos.

    Westwick schreef:
    (...)

    Welke conditioner is dat? Welk merk?

    De kleur Rood/Espresso van het merk Vitality's (er staat ook ergens Art op (?)). (:


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Wookiee schreef:
    (...)
    De kleur Rood/Espresso van het merk Vitality's (er staat ook ergens Art op (?)). (:

    Ah dankje! Ik heb 'm gevonden op internet. Hoe vaak gebruik je dat per week? Of gewoon na elke wasbeurt?


    I was an angel living in the garden of evil

    Je hebt geloof ik ook shampoo speciaal voor rood haar.
    Heb ik zelf nooit gebruikt toen het mijne rood was, maar wat je ook doet, rood is gewoon een kleur die in vergelijking met andere kleuren snel vervaagd.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Westwick schreef:
    (...)
    Ah dankje! Ik heb 'm gevonden op internet. Hoe vaak gebruik je dat per week? Of gewoon na elke wasbeurt?

    Ik gebruik 'm na elke wasbeurt (mijn haar wordt wel veel minder snel vet sinds het geverfd is, dus één keer om de twee dagen, denk ik), maar ik heb ook wel redelijk rood haar momenteel. Als je enkel een schijn in je haar hebt, zou ik hem maar af en toe gebruiken. Ik gebruik wel redelijk veel van het product.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Mijn haar is deels groen en dat is nog zichtbaar, al heb ik het sinds augustus niet meer geverfd. Ik gebruik kleurenshampoo van de kapper en niet te vaak wassen, dat werkt goed! En verder ligt het ook aan de natuurlijke structuur van je haar, of de schubben goed gesloten blijven. En das kak als die sneller weer opengaan door hitte waardoor de kleur verdwijnt.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik heb speciale shampoo en conditioner voor rood haar en was mijn haren altijd met koud(ish) water. Dat schijnt ook beter te zijn voor het kleur behoudt (heb ik mij ooit eens laten vertellen). Hoe vaker je het verft, hoe beter de kleur blijft zitten. Ik heb al zo'n 7 jaar dezelfde kleur rood/aubergine en hoef het nu minder vaak te laten verven als in het begin.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik heb mijn haar sinds oktober ook weer rood geverfd en ik gebruik Elvive Color vive shampoo. Werkt goed (:

    Ik voel me toch elke keer weer aangesproken als ik dit topic voorbij zie komen. (:

    Ik heb van iemand gehoord dat als ze conditioner gebruikt, ze een beetje rode haarverf door mengde voor het in haar haar te doen. Ze had het gelezen op internet en het werkt blijkbaar. Je haar krijgt terug wat kleur zonder dat je het opnieuw hebt moeten verven wat heel lang duurt.


    Ik wil een tuin vol egels