• Ik wil niet roddelen of zo, misschien dat mensen hier haar kennen en andere dingen gehoord hebben van haar, ik wil het gewoon even kwijt, ergens, want niemand anders wil luisteren. Het gaat over een vriendin, ooit een van mijn beste vriendinnen, ik noem haar voor het gemak even X, omdat ik geen naam wil noemen.

    Ik leerde X kennen op de middelbare school, ze werd een van mijn beste vriendinnen en elke pauze maakten we selfies, hadden we het over leuke dingen enzo. Vorig jaar was ze de hele tijd heel moe, ze bleek Pfeiffer te hebben maar na een paar maanden was ze weer terug op school. Dit schooljaar is ze slechts 2 weken op school geweest, daarna niet meer, en ik weet niet wat er is, wat ze heeft, niemand weet het eigenlijk. Iedereen zegt Pfeiffer, maar niemand weet het zeker. Ik wilde bij haar langs gaan, ik appte haar eerst dagelijks, maar ze reageerde niet meer en toen werd het wekelijks, daarna maandelijks. Ze reageerde nooit.

    Ze heeft me ooit gewaarschuwd voor online vrienden, dat internetvrienden niet betrouwbaar waren en dat ik ze zeker niet moest meeten. Ze zei dat ik mijn Quizlet-account moest verwijderen, iets wat ik niet wilde.

    Zelf is ze nu heel erg actief op instagram, maar ze heeft mij ontvolgt, verwijdert mijn reacties en heeft alle tags uit mijn foto's verwijderd. Ze post foto's van haarzelf met mensen die ze op instagram heeft leren kennen, terwijl ze mij waarschuwde voor online vrienden. Ze had 3 instagram accounts, waaronder een met 17K volgers (waarmee ze mij en alle andere vriendinnen geblokkeerd had, maar het profiel was openbaar dus via internet kon ik het gewoon checken). Ze postte foto's met bijschriften als "het gaat super goed op school!" en "mijn vriendinnen hebben me in de steek gelaten, gelukkig heb ik jullie" terwijl ze al maanden niet op school geweest is en iedereen negeert, nou ja, in ieder geval mij. Als ik op whatsapp vraag "Hey, hoe gaat het met je?" krijg ik nooit een reactie. Een andere vriendin stuurde "Hey" en kreeg meteen reactie, sindsdien praat die vriendin ook niet meer met mij. Een paar weken geleden postte X een bericht met dat ze liever haar been zou breken dan een mentale ziekte zou hebben, vandaag postte ze ook weer zo'n bericht met 'mental illnesses are real'. In tussentijd had ze haar enige overgebleven account verwijderd, maar dat is nu weer terug.

    Ooit waren we super goed bevriend, we hebben afgelopen zomervakantie zelfs nog sherlock gebingewatched en leuke dingen gedaan, we hadden hele appgesprekken over Sherlock en Watson enzo, en opeens was het klaar.

    Ik weet niet wat ik verkeerd gedaan heb. Ik snap het niet. Ik weet het niet. Wat heb ik verkeerd gedaan? Ik zit hier echt heel erg mee, misschien is dit topic een heel warrig verhaal, maar het is ook warrig in mijn hoofd omdat ik het niet snap. Ik moest het echt even kwijt. Ik weet het niet. Ugh. Wat heb ik misdaan dat iedereen die wél met haar kan communiceren zijn of haar rug naar mij toekeert?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    BlackAlpha schreef:
    Zij is wel een beetje raar.


    Hoe kom je daarop?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Stevenson schreef:
    (...)

    Nou ja, volgens mij heeft ze een hoger zelfbeeld dan dat ik heb. Maar ja, idk. Ze ziet ons (de mensen die haar vroegen hoe het ging) als haters. En ik weet niet waarom, maar het zal. Ik wilde dat kaartje dan wel doen, maar ik twijfel of ik er een brief bij zou schrijven met hoe ik de situatie ervaar en dan dat het afgelopen is met de vriendschap, maar ik voel me ook weer zo'n kutpersoon als ik dat doe. Ugh, waarom weet ik nooit iets zeker, meh.


    Nah, arrogante en egoïstische mensen hebben een dubbel zelfbeeld. Ze denken dat ze het zijn, tegelijk met dat ze het niet zijn. Soort van compensatie - mechanisme. Mensen die echt tevreden zijn over hunzelf hebben het niet nodig om negatief te zijn naar anderen toe. Over je keuze: ik zou gewoon doen wat je het zal helpen achter je laten. Als die brief schrijven nodig is om het af te sluiten, stuur het dan, als je denkt dat het je enkel nog slechter zal laten voelen, doe het dan niet.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Nah, arrogante en egoïstische mensen hebben een dubbel zelfbeeld. Ze denken dat ze het zijn, tegelijk met dat ze het niet zijn. Soort van compensatie - mechanisme. Mensen die echt tevreden zijn over hunzelf hebben het niet nodig om negatief te zijn naar anderen toe. Over je keuze: ik zou gewoon doen wat je het zal helpen achter je laten. Als die brief schrijven nodig is om het af te sluiten, stuur het dan, als je denkt dat het je enkel nog slechter zal laten voelen, doe het dan niet.


    Nou ja, ik denk wel dat het helpt met afsluiten, maar ik wil haar niet kut laten voelen zozegmaar. Daarom twijfel ik.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Stevenson schreef:
    (...)

    Nou ja, ik denk wel dat het helpt met afsluiten, maar ik wil haar niet kut laten voelen zozegmaar. Daarom twijfel ik.


    Dat snap ik wel, dat je het moeilijk hebt daarmee. Ik heb ook altijd de neiging om mezelf voor iedereen wegcijferen waardoor ik mezelf soms alleen maar pijn doet en te lang in ongezonde situaties blijf hangen. Ik denk dus dat het niet slecht is om aan jezelf te denken ook. Ze heeft jou immers veel pijn gedaan en je moet weten dat ook jij het recht hebt op je gevoelens en je gerust daarover mag uitspreken, ook al zal het haar misschien slecht doen voelen. Het is en blijft wel door haar gedrag en ze heeft het zelf voldoende in de hand gehad. Al zou ik het wel beschaafd en tactvol houden, dus geen scheldpartijen of zo, maar ik zou gewoon eerlijk en oprecht uitdrukken hoe jij je voelt over de situatie en het feit dat ze je zoveel pijn heeft gedaan.

    [ bericht aangepast op 4 april 2016 - 19:42 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Dat snap ik wel, dat je het moeilijk hebt daarmee. Ik heb ook altijd de neiging om mezelf voor iedereen wegcijferen waardoor ik mezelf soms alleen maar pijn doet en te lang in ongezonde situaties blijf hangen. Ik denk dus dat het niet slecht is om aan jezelf te denken ook. Ze heeft jou immers veel pijn gedaan en je moet weten dat ook jij het recht hebt op je gevoelens en je gerust daarover mag uitspreken, ook al zal het haar misschien slecht doen voelen. Het is en blijft wel door haar gedrag en ze heeft het zelf voldoende in de hand gehad. Al zou ik het wel beschaafd en tactvol houden, dus geen scheldpartijen of zo, maar ik zou gewoon eerlijk en oprecht uitdrukken hoe jij je voelt over de situatie en het feit dat ze je zoveel pijn heeft gedaan.


    Schelden was ik sowieso niet van plan, ik laat het idee nog even rusten en dan ga ik er van de week of volgende week aan verder. Of niet.

    Mocht ik die brief schrijven, vind je het dan okay als ik 'm in een pb'tje naar je stuur? Je helpt echt zo goed en met adviezen enzo...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Stevenson schreef:
    (...)

    Schelden was ik sowieso niet van plan, ik laat het idee nog even rusten en dan ga ik er van de week of volgende week aan verder. Of niet.

    Mocht ik die brief schrijven, vind je het dan okay als ik 'm in een pb'tje naar je stuur? Je helpt echt zo goed en met adviezen enzo...


    Dat moet je doen, zo'n dingen stuur je beter niet impulsief. En ja natuurlijk, mij mag je altijd sturen. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.