• Hallo lieverds,

    Ik ga in de zomer of net daarna een weekendje naar Duitsland met een vriendin, althans dat is de bedoeling..van Vrijdag tot en met zondag of donderdag tot en met zondag. Ik denk het laatste. Wij willen eerst naar Magdeburg en dan de dag erna willen we graag naar Berlijn of Hamburg. (of misschien hebben jullie nog leuke plekjes?) Maar mijn vraag was, of jullie misschien weten hoe dat met de trein werkt enz, ik weet wel dat we sws vanuit Amsterdam moeten vertrekken? nu zoek ik nog een fijn en niet al te dure hotel in Magdeburg en ook voor de dag erna een hotel in Berlijn en of Hamburg. Iemand ideetjes? en hoe het allemaal met de trein werkt? en nog leuke plekken die we kunnen bezoeken?


    I just come to read

    Klikkerdeklik
    Voor hotels of iets zal ik op Trivago kijken of een andere site


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Ik ben in Januari met mijn vriend in Berlijn geweest. Dat was echt ontzettend leuk. Ik weet niet hoe het met de trein werkt want voor ons was het voordeliger om te vliegen. We hebben vrijwel alles met de U-bahn gedaan in Berlijn, wat echt een heel simpel systeem is. We verbleven in hotel Gat point Charlie. Echt pal naast check point Charlie en dus echt heel centraal. Het was een prima hotel en wij hadden het voor echt een mooi prijsje. In ieder geval heel veel plezier!


    The truth is out there.

    Ik heb ooit een blogje over Berlijn geschreven -> KLIK!, dit is hoe mijn vakantie was en wat ik gedaan heb, als je wilt kan ik je wel een bestand mailen met alle info over de plekken waar ik heen wilde gaan (prijs, adres, website van de plek).

    Via Booking.com hadden wij een goedkoop hotel aan de Uhlandstraße geboekt, om te verblijven was het prima, van het ontbijt moet je niet te veel verwachten (kun je beter bij een plaatselijke supermarkt broodjes kopen en op je kamer opeten), maar de kamers waren schoon en de service was prima.

    Om een treinreis naar Duitsland te boeken kun je misschien kijken op de site van de NS? Maar misschien dat iemand jou en je vriendin in Duitsland op het station af kan zetten? Ik weet niet waar Magdeburg ligt, maar in Duitsland kun je tickets kopen om vrij door een Bundesland (soort provincie) te reizen met de trein. In Berlijn kun je dagtickets kopen voor zowel trein en tram als metro en bus in één, voor max. 5 euro (voor 16 euro kun je in alle zones onbeperkt op een dag reizen met een groep van maximaal 5 mensen, maar aangezien je met z'n tweeeën bent is dat niet idiaal, een gewone dagticket is er ook maar ik weet de prijs niet uit mijn hoofd.

    Via de NS naar Duitsland kost je meestal wel wat, als je in Duitsland opstapt kan het goedkoper zijn. Als je op de site van de duitse trein (die Bahn, misschien db.de maar dat weet ik niet zeker) kijkt, vind je misschien meer informatie.

    Veel plezier met de vakantie!

    En mocht je toch naar Hamburg gaan, bezoek dan de Oper, dat is een live opera dat je gewoon vanaf een picknickkleedje kunt beluisteren. Ik was afgelopen zomer in zowel Berlijn als Hamburg (in Hamburg logeerde ik bij een vriendin) en ik vond de Oper toch wel het leukste van wat ik in Hamburg gedaan heb. Ik ben niet zo van de opera, maar ik vond het wel mooi, het stadshuis was heel mooi belicht, het was lekker weer, er waren veel mensen, we hadden eten mee, het was gewoon gezellig enz.

    [ bericht aangepast op 28 maart 2016 - 21:13 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly