• Dag creatief Quizlet,

    Zoals de titel al doet vermoeden, zoek ook ik een cover. Het is voor een project waar ik destijds aan ben gestart voor SOTY 2016, maar dat desondanks nooit echt van de grond gekomen is: Noneem. Nu, een jaar later, zou ik het verhaal echter graag in de nabije toekomst een herstart gunnen. Met als het even kan een nieuwe cover, uiteraard!

    Flaptekst en oude 'cover':


    "You don't get it, do you?"


    In een laatste en desastreuze poging om verdere overbevolking van de aarde tegen te gaan is er een strikt regime van kracht geworden. De wereld is vol. Zo vol, dat eenieder die een kind wil zich dient te registreren. Pas wanneer er iemand sterft, wordt aan een nieuw koppel op de vaak ellenlange wachtlijst groen licht gegeven om hun kinderwens te verwezenlijken. Het is een regime dat met ijzeren vuist gehandhaafd wordt, maar desondanks niet vrij is van fouten: overtredingen ervan zijn talrijk.

    Kinderen die op illegale wijze verwekt zijn, worden geclassificeerd als zijnde 'No Names'. Hoewel in praktijk vaak wel degelijk met een naam bekroond, zijn No Names voor de overheid niet meer dan een doorn in het oog; voor de samenleving zijn zij niet meer dan een profiterende last. Er is geen register ter wereld dat hen kent en ze zijn al even ongrijpbaar als ongewenst.

    Vanaf het eerste moment dat Col Felix ontmoet, weet ze het zeker: hij is zo'n No Name. Hij verschijnt en verdwijnt wanneer het hem uitkomt en zijn hele leven lijkt gehuld in schaduwen en leugens. Geprikkeld door zijn mystieke verschijning probeert ze meer over hem te weten te komen, nog onwetend dat dit haar eigen leven volledig op zijn kop zal zetten. Het moment waarop ze erachter komt dat ze er met haar neus misschien maar beter uit had kunnen blijven, is ze al omgeven door alle duisternis en als haar eigen verleden dan ook nog op onverwachte wijze om de hoek komt kijken, lijkt er geen weg meer terug.

    Noneem gaat over twee personen die elk op een andere manier vechten tegen de schimmen uit hun heden en verleden. Een verhaal over oude littekens, de zoektocht naar identiteit en erkenning, verraad, maar bovenal over vechten voor datgene dat je dierbaar is.

    "You can't keep dancing with the devil and then wonder why you are still in hell."

    Wat ik zoek in de nieuwe cover:
    Eh, ja, dat is een goede. In ieder geval zoek ik een verticale cover en zou ik graag een cover zowel met als zonder titel (Noneem) willen zien. Mijn (user)naam wil ik er niet op. Daarnaast zou ik het tof vinden als de uitwerking wel enigszins iets met het begrip Noneem te maken heeft.

    Verder laat ik jullie eigenlijk volledig vrij wat betreft de sfeer die de flaptekst bij jullie oproept, want ik heb zelf niet een vast beeld in mijn hoofd van wat ik nu precies wil. Ik ben doorgaans wel gecharmeerd van de wat simpelere covers, maar mochten jullie een idee hebben met duizenden tierelantijntjes dan ben ik ook zeker razend benieuwd naar de uitwerking daarvan.

    Waar ik de maker van de nieuwe cover mee beloon:
    Mocht ik een cover vinden die ik graag zou willen gebruiken, dan krijgt de maker hiervan een spotlight naar keuze. Uiteraard is de kans ook aanwezig dat ik toch bij mijn oude cover blijf, maar dit zal ik dan altijd in het topic laten weten (eventueel met een schadeloosstelling als ik iemand heel erg heb gekweld haha).

    Ik hoop dat ondanks het gebrek aan specifieke wensen, de flaptekst van het verhaal toch voor wat inspiratie bij jullie mag zorgen. Mochten jullie toch op zoek zijn naar meer specifieke details, dan ben ik hier altijd om op die vragen antwoord te geven. Ik ben alvast erg benieuwd!

    Liefs,
    Lotte


    She's imperfect but she tries

    Ooooh, ik herinner me dat verhaal! Je had denk ik maar enkele hoofdstukken geschreven, maar die waren wel onwijs goed!

    Persoonlijk vind ik de huidige cover eigenlijk perfect bij het verhaal en de sfeer passen. ik wil wel iets proberen, maar ik denk dat het wel (onbewust) wat op de cover die je nu hebt gaat lijken... :/

    [ bericht aangepast op 21 jan 2017 - 14:55 ]


    The soul needs autumn.




    [ bericht aangepast op 21 jan 2017 - 15:55 ]


    The soul needs autumn.


    Heaven is a place that we all have

    Even MT (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Heb er nog eentje (ik kan het niet bij de andere post toevoegen):


    The soul needs autumn.

    Even een mt.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Heb je al een kans gehad om de covers te bekijken? (:


    The soul needs autumn.

    Ja, excuses voor mijn late reactie! Ik heb de covers al lang in alle stilte bewonderd, maar ik had maar geen tijd om op mijn laptop te raken om een reactie te typen. Bij dezen dus! Ik wil in ieder geval iedereen alvast bedanken voor de moeite om het te proberen. ^^

    Wervelwind schreef:
    Ooooh, ik herinner me dat verhaal! Je had denk ik maar enkele hoofdstukken geschreven, maar die waren wel onwijs goed!

    Persoonlijk vind ik de huidige cover eigenlijk perfect bij het verhaal en de sfeer passen. ik wil wel iets proberen, maar ik denk dat het wel (onbewust) wat op de cover die je nu hebt gaat lijken... :/
    Ah, onwijs lief. (bloos) Ik hoop dus dat het dit keer heel wat meer hoofdstukken mag gaan krijgen haha. Als je jezelf laat inspireren door de huidige cover is dat overigens niet heel erg hoor. Ik sta juist voor alles open.
    Wervelwind schreef:




    Ik vind de laatste heel erg leuk! Het Noneem-gehalte komt in alle covers goed naar voren, maar ik vind bij die laatste de skyline zo leuk. ^^ Dat geeft een beetje het effect dat de persoon op de cover niet in die samenleving thuishoort en dat past perfect bij het verhaal. (bloos)
    Meixue schreef:
    [-IMG]http://i64.tinypic.com/b87pjd.jpg[/IMG]
    Oh, toffe foto die je ervoor hebt gebruikt! Het lijkt echt een beetje de real life version van de huidige cover en ik vind de sfeer die het oproept echt enorm gaaf. ^^
    Wervelwind schreef:
    Heb er nog eentje (ik kan het niet bij de andere post toevoegen):
    [-img]http://oi65.tinypic.com/14107l3.jpg[/img]

    Ik vind de onderste foto (de schim, zeg maar) echt heel leuk, maar ik denk dat ik het geheel iets te licht vind overkomen. Ik weet niet precies waar het aan ligt, maar ik denk daaraan haha.

    @ Lisa en Necessity: Ik ben benieuwd waar jullie mee zullen komen. *O*


    She's imperfect but she tries

    Blij dat je het wat vindt. (bloos)


    Heaven is a place that we all have

    Ik heb net wat geëxperimenteerd, haha.



    Heaven is a place that we all have

    MT. Ik heb een idee, die uitwerking ervan moet nog even blijken, haha.

    Ik heb mijn best gedaan, maar met al zoveel andere super goede covers in dezelfde sfeer is het lastig origineel te blijven (:


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik ben gegaan voor veel wit, want no name = blank idk haha.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Het valt me nu pas op dat Noneem aan elkaar moet :x dat zal ik dan nog veranderen haha.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Pickett schreef:
    Ik ben gegaan voor veel wit, want no name = blank idk haha.



    Ik zat de hele tijd mijn bril aan het goed zetten tot ik er achter kwam dat die rode blur deel van de cover was :')


    Heaven is a place that we all have