• [ bericht aangepast op 27 dec 2021 - 18:36 ]

    Is dit altijd al zo geweest? Of is er recent iets radicaal veranderd? In dat laatste geval, is er misschien achter je rug iets gezegd, of gebeurd....

    [ bericht aangepast op 29 maart 2016 - 16:16 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Is dit altijd al zo geweest? Of is er recent iets radicaal veranderd? In dat laatste geval, is er misschien achter je rug iets gezegd of gebeurd....


    Dit heb ik al ongeveer sinds mijn 11e. Ik ben nu 15. Ik heb er altijd al last van gehad maar het lijkt steeds erger te worden.

    TheCount schreef:
    (...)

    Dit heb ik al ongeveer sinds mijn 11e. Ik ben nu 15. Ik heb er altijd al last van gehad maar het lijkt steeds erger te worden.


    Als het ook onbekende mensen zijn, dan is het misschien vanwege je voorkomen? Wijk je daarvan af, van de norm? Ik weet niet: een hanenkam? Gothic of andere stijl? Misschien ligt het aan je voorkomen, gestiek, accessoires, haardracht, kledij? Ik zou echt niet weten waarom mensen die je niet kennen anders zomaar de andere kant opkijken, wanneer ze je zien. Ze hebben waarschijnlijk vooroordelen over iets. Wat afschuwelijk is.

    [ bericht aangepast op 29 maart 2016 - 16:26 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Als het ook onbekende mensen zijn, dan is het misschien vanwege je voorkomen? Wijk je daarvan af, van de norm? Ik weet niet: een hanenkam? Gothic of andere stijl? Misschien ligt het aan je voorkomen, accessoires, haardracht, kledij? Ik zou echt niet weten waarom mensen die je niet kennen anders zomaar de andere kant opkijken, wanneer ze je zien. Ze hebben waarschijnlijk vooroordelen over iets. Wat afschuwelijk is.


    Ik ben Goth. Maar op school hebben wij ook een extreem metalhead, die erg ruig is (vooral omdat hij op rugby zit) en het soms leuk vind om andere mensen heel hard opzij te beuken. Maar blijkbaar is deze gast erg populair op school. Ook loop ik af en toe wel in normale kleding (Zwarte hoodie, leger broek) en toch doen mensen zo raar tegen me.

    TheCount schreef:
    (...)

    Ik ben Goth. Maar op school hebben wij ook een extreem metalhead, die erg ruig is (vooral omdat hij op rugby zit) en het soms leuk vind om andere mensen heel hard opzij te beuken. Maar blijkbaar is deze gast erg populair op school. Ook loop ik af en toe wel in normale kleding (Zwarte hoodie, leger broek) en toch doen mensen zo raar tegen me.


    Waarschijnlijk is het dat... Maar dan in combinatie met je karakter waarschijnlijk. Die jongen zal wel populair zijn, omdat hij zo'n haantje de voorste is, en die zijn dat meestal wel, populair. Als jij niet iemand bent die altijd en overal hoog van de toren blaast, dan denk ik dat je gewoon pech hebt het pestslachtoffer te zijn. Er is niets mis met je. Het is gewoon de sociale dynamiek in een school... =(
    Dat is wat ik als reden zou geven...


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Echt vervelend om te horen dat mensen zo doen :c. Ik weet uit eigen ervaring dat mensen heel vervelend kunnen reageren op gothic kleding. (Dat heeft er bij mij voor gezorgd dat ik pas begon met gothic kleding in het laatste jaar van de middelbare.) Daar is helaas ook niet veel aan te doen. Het is soms een 'bijproduct' van alternatieve kleding :c.


    Seasons will change, but I shall remain

    Serenata schreef:
    Echt vervelend om te horen dat mensen zo doen :c. Ik weet uit eigen ervaring dat mensen heel vervelend kunnen reageren op gothic kleding. (Dat heeft er bij mij voor gezorgd dat ik pas begon met gothic kleding in het laatste jaar van de middelbare.) Daar is helaas ook niet veel aan te doen. Het is soms een 'bijproduct' van alternatieve kleding :c.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lekker jezelf blijven, je vindt vanzelf mensen die jou gewoon accepteren zoals je bent. Ik vind het juist stoer van je dat je niet met de mainstream meegaat, alleen de jeugd van tegenwoordig is zó hard tegenover mensen die "afwijken" van de "norm". Belachelijk. Lekker laten gaan, die lui zijn niet goed wijs.


    "Well, well. Look who we've got here!"