• Ik moet dit gewoon even van me afschrijven omdat ik mijn hart even moet luchten

    Sinds vorig jaar kom ik eigenlijk goed overeen met een jongen , laten we hem Y noemen, die ik leerde kennen door gemeenschappelijke vrienden.
    In het begin zagen we elkaar vooral door gemeenschappelijke vrienden maar aangezien ik dan naar zijn dorp ben verhuist begonnen we elkaar steeds vaker te zien. We gaan samen uit in het weekend en hij voert me ook naar school ( lees: hij zit op dezelfde school). Toen ik hem in het begin leerde kennen had ik nog een vriend maar na 1 jaar een relatie gehad te hebben liep dit op zijn einde en Y heeft me veel gesteund hier in. We groeide steeds dichter en dichter naar elkaar toe, we sturen bijna elke dag met elkaar en bijna elk weekend zitten we bij elkaar. Doordat we zoveel bij elkaar zaten begon ik gevoelens voor hem te krijgen, maar dit probeerde ik weg te dwingen. Ik wou onze vriendschap niet kapot.
    Enkele maanden later leerde ik een jongen kennen waar ik veel mee stuurde en zag dat Y hierop best wel jaloers reageerde. Ook zei Y vaak lieve dingen tegen me , waardoor ik natuurlijk weer als een blok voor hem viel en die andere jongen vergat...

    In januari op mijn verjaardag gingen we met onze vriendengroep naar een dancing. Mijn vriendinnen vroegen waarom ik en Y nog steeds geen koppel waren omdat iedereen dit toch al dacht van ons als ze ons zagen lopen op de straat. Ik zei hun dat hij toch waarschijnlijk geen interesse had in mij en mij als een gewone vriendin zag. Mijn beste vriendin, L, ging toen met hem praten terwijl ik met mijn andere vriendinnen naar buiten gingen. L kwam toen met Y ook naar buiten. L zei me dat hij me ook wel zag zitten en mijn hart sloeg over, maar stiekem geloofde ik niet dat het zo was. Opeens pakte Y me beet en gaf hij me een zoen. Ik verschoot maar gaf hem ook een zoen terug. We zijn dan ook hand in hand naar binnen gegaan. Ik moet eerlijk zeggen dat toen we terug binnen waren iedereen toch ook al wat aangeschoten was. Even later was Y opeens weg en toen hij terug kwam nam hij me apart. Hij zei me dat die kus een fout was en dat hij dat niet had mogen doen. Hij wilde gewoon vrienden blijven. Mijn hart brak ik duizend stukken, de hoop die hij had gegeven verdween even snel als dat ze gekomen was... Op dat moment moest ik weg van hem want ik voelde de tranen lopen over mijn wang.. Ik rende naar buiten. Mijn beste vriendin L liep me achterna. Ik vertelde het haar en ze snapte er niks van. Y had tegen haar gezegd dat hij me leuk vond, dat hij me graag zag maar de stap niet durfde zetten. Nu was ik nog meer in de war dat ik al was en besloot met Y te praten. Hij vertelde me hoe hij in de knoop zat met zichtzelf en wel gevoelens had voor mij en mij graag zag maar hij had twijfels. Niet over mij maar over zichzelf. Hij zat in twijfel over zijn geaardheid. Ik had die twijfelfase al lang achter de rug maar hij zat er blijkbaar net in en wou niet met mij beginnen om mij daarna te moeten kwetsen. Iets wat ik wel begreep.
    De dagen na de kus was ik bang dat alles zou veranderen dat onze vriendschap kapot zou zijn maar integendeel. We waren nog meer naar elkaar gegroeid.

    Het was voor mij wel moeilijk wat ik zie hem als meer dat een vriend. Hij stuurt me vaak good morning gorgeous of zegt lieve dingen. Hij is ook erg jaloers als ik met andere vrienden praat of als een andere jongen mijn aandacht wil. Als ik hem hiermee confronteer zegt hij dat het hem spijt dat hij zo doet maar dat hij er niks kan aan doen.
    Ik zit op het moment dat ik gewoon geen blijf met mezelf weet want ik ben iemand die moeilijk gevoelens krijgt of zich aan iemand hecht maar eenmaal dat gebeurd is het ook voor 1000%.
    Ik kan ook moeilijk mijn gevoelens uitschakkelen al zou ik dit zo graag willen.

    Sorry voor het vele leeswerk en als er taal of grammatica fouten instaan ( dit is niet mijn sterkste vak) :X

    [ bericht aangepast op 30 maart 2016 - 14:14 ]


    "Fifty shades of fucked up" ~ Christian Grey

    Als ik het zo lees, moet ik zeggen dat ik je vriend een beetje egoïstisch vind. Hij wilt niets met je beginnen om je later niet te kwetsen, maar tegelijkertijd houdt hij jou tegen om met andere jongens te gaan en kan jij dus niet verder.
    Jij kan niet eeuwig op het gaan wachten, hoeveel je ook van hem houdt. Uiteindelijk pijnig je alleen jezelf, zeker als hij na een tijd wél weet wat hij wilt en jij bent het niet.
    Ik zou zeggen, kies voor jezelf. Vraag hem voor nu duidelijkheid, wil hij wat met je? Zo ja, moeten jullie er meteen voor de volle 100 voor gaan. Zo nee of misschien, of 'later'. Blijf dan gewoon vrienden en vraag hem zich niet meer te bemoeien met jouw liefdesleven. Of hij gaat NU voor je, of je gaat verder. Blijven wachten raad ik echt af, zo ben ik ooit een keer keihard op mijn neus gevallen.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Eens met Junns. Deze jongen houdt je zo aan het lijntje en dat is niet eerlijk tegenover jou. Hij moet óf voor je gaan, óf jou de ruimte geven om verder te gaan.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Wat ^^ wordt gezegd: "Hij wilt niets met je beginnen om je later niet te kwetsen" en dat is écht een bullshit reden van hem; dat is echt onzin. Wanneer kwetst hij je later? Als het uitgaat,; alsof hij weet dat het later uitgaat.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik raad je echt aan om afstand te nemen. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor hem, om alles op een rijtje te krijgen. Het is supermoeilijk, dat weet ik, maar waarschijnlijk komt er dan een moment dat je denkt: goh, mijn gevoelens voor hem zijn nu écht minder. En wie weet komt er een andere jongen in je leven.

    Door afstand van hem te nemen wordt het voor jezelf makkelijker om hem los te laten en kan hij erachter komen wat hij nou eigenlijk wil, want dat weet hij blijkbaar niet. Misschien dat hij je enorm gaat missen en daardoor beseft dat ie wel vol voor je wil gaan? En als ie daar niet achterkomt, dan moet je proberen over hem heen te komen. Jij verdient ten slotte iemand die écht wil.

    En als hij jaloers reageert en jij zegt dat tegen hem (en hij reageert met: 'Ik kan er niks aan doen'), dan mag je best tegen hem zeggen dat het niet eerlijk van hem is en dat hij zich maar moet leren in te houden.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Junns schreef:
    Als ik het zo lees, moet ik zeggen dat ik je vriend een beetje egoïstisch vind. Hij wilt niets met je beginnen om je later niet te kwetsen, maar tegelijkertijd houdt hij jou tegen om met andere jongens te gaan en kan jij dus niet verder.
    Jij kan niet eeuwig op het gaan wachten, hoeveel je ook van hem houdt. Uiteindelijk pijnig je alleen jezelf, zeker als hij na een tijd wél weet wat hij wilt en jij bent het niet.
    Ik zou zeggen, kies voor jezelf. Vraag hem voor nu duidelijkheid, wil hij wat met je? Zo ja, moeten jullie er meteen voor de volle 100 voor gaan. Zo nee of misschien, of 'later'. Blijf dan gewoon vrienden en vraag hem zich niet meer te bemoeien met jouw liefdesleven. Of hij gaat NU voor je, of je gaat verder. Blijven wachten raad ik echt af, zo ben ik ooit een keer keihard op mijn neus gevallen.


    Diep van binnen weet ik ook dat ik moet verder gaan en dat ik niet eeuwig kan wachten.
    Het is gewoon zo verdomd moeilijk soms..


    "Fifty shades of fucked up" ~ Christian Grey

    Catan schreef:
    Ik raad je echt aan om afstand te nemen. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor hem, om alles op een rijtje te krijgen. Het is supermoeilijk, dat weet ik, maar waarschijnlijk komt er dan een moment dat je denkt: goh, mijn gevoelens voor hem zijn nu écht minder. En wie weet komt er een andere jongen in je leven.

    Door afstand van hem te nemen wordt het voor jezelf makkelijker om hem los te laten en kan hij erachter komen wat hij nou eigenlijk wil, want dat weet hij blijkbaar niet. Misschien dat hij je enorm gaat missen en daardoor beseft dat ie wel vol voor je wil gaan? En als ie daar niet achterkomt, dan moet je proberen over hem heen te komen. Jij verdient ten slotte iemand die écht wil.

    En als hij jaloers reageert en jij zegt dat tegen hem (en hij reageert met: 'Ik kan er niks aan doen'), dan mag je best tegen hem zeggen dat het niet eerlijk van hem is en dat hij zich maar moet leren in te houden.


    Ik vind het afstand nemen een goed idee, maar ik denk dat ik dat niet vol hou. Het is juist zo moeilijk omdat hij mijn beste vriend is en afstand nemen van je beste vriend is niet altijd gemakkelijk, maar ik zal het moeten proberen denk ik.


    "Fifty shades of fucked up" ~ Christian Grey

    MissGreyCooper schreef:
    (...)

    Ik vind het afstand nemen een goed idee, maar ik denk dat ik dat niet vol hou. Het is juist zo moeilijk omdat hij mijn beste vriend is en afstand nemen van je beste vriend is niet altijd gemakkelijk, maar ik zal het moeten proberen denk ik.


    Het voelt onmogelijk, dat weet ik, en ook echt lastig omdat jullie een beetje in dezelfde vriendengroep zitten. Maar ik heb zelf ervaren dat het enorm scheelt als je hem even niet hoeft te zien; en je moet je goed voor ogen houden dat wat hij doet, niet kan. Ik heb ook zelf ervaren dat je altijd de neiging hebt om het gedrag van die persoon goed te praten, want liefde maakt oprecht blind, maar zodra je aanvaard hebt dat hij allesbehalve perfect is en je nu aan het lijntje houdt, wordt het makkelijker om hem los te laten.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    MissGreyCooper schreef:
    (...)

    Ik vind het afstand nemen een goed idee, maar ik denk dat ik dat niet vol hou. Het is juist zo moeilijk omdat hij mijn beste vriend is en afstand nemen van je beste vriend is niet altijd gemakkelijk, maar ik zal het moeten proberen denk ik.


    Onthoud wel dat afstand nemen en hem helemaal laten gaan niet gelijk staat aan elkaar.

    [ bericht aangepast op 30 maart 2016 - 16:19 ]


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    (...)

    Onthoud wel dat afstand nemen en hem helemaal laten gaan niet gelijk staat aan elkaar.


    Precies. Je mag ook best tegen hem zeggen dat je afstand wilt. En dat jij degene bent die contact met hém opneemt ipv andersom. En dan natuurlijk eerst even niet te veel contact opnemen ;) Maar dan dwing je hem om geen 'Good morning, Gorgious' of dergelijke berichten meer te sturen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain