• Hellleu Quizlettertjes



    Aangezien de meesten onder ons studenten (incl. middelbaar) zijn leek het me wel handig om een topic te openen voor en over studentenjobs en jobstudenten.

    In dit topic mag je alles posten over jouw studentenwerk. Je mag ook vragen stellen, je mag inspiratie opdoen om ergens te gaan werken. Je mag je werk ophemelen, je mag klagen, zagen, schelden op je baas,... als het maar met studentenjobs te maken heeft.:Y)

    How about lonen?
    Je mag je loon posten, maar controleer wel of dat mag van je baas/bedrijf. Je kan niemand verplichten zijn of haar loon op te noemen als die persoon dat niet wilt.
    Overbodige vermelding? Misschien, maar verloning is een moeilijk onderwerp voor sommigen.

    Harde werkers op Quizlet

    Schouwer // Jarne // 17 // Plopsaland De Panne // Afdeling operations
    StanLee // Felicia // 20 // Rusthuis // Verpleegster
    WlLD // Laurianne // 20 // A.D. Delhaize // Kassierster / rekkenvuller
    Golden_Ratio // Tirza // 16 // Jumbo // slagerij afdeling
    Toda // Leah // 15 // Minigolf Deurne // Verschillende taken
    Metamorphoses // Qing // 16 // Apotheek // Jeugdtrainer // Serveuse
    Mignon // Lotte // 19 // Verzorgingshuis // Keuken (+ incidenteel restaurant)

    Het lijkt me wel handig om alle jobstudenten op te lijsten. Het enige wat ik moet weten als je op de lijst wilt is: username // naam // leeftijd // bedrijf // eventueel functie of afdeling.


    Groetjes,
    Jarne

    Ik zal even mijn eigen zegje doen.:Y)
    Ik werk als jobstudent in Plopsaland De Panne op de afdeling operations. Wat houdt dit in? Attractiebediening, toegangscontrole, begeleiden theater en events, parking, schoonmaak, onthaal, kassa.
    Ik verdien een gemiddeld loon in België, maar krijg wel redelijk wat extra. Vanaf een bepaald aantal dagen bijvoorbeeld een premie die oploopt, abonnement voor alle Plopsa parken, slechts de helft voor eten en drinken in het park en ook nog eens reisonkosten. En als ik wat slim reis kan ik op dat laatste erg veel winst maken.
    Ohh, en in de zomer gratis kamperen.
    Doe ik mijn werk graag? Ja! Om te beginnen ben ik met twee interesses bezig: pretparken en Studio 100. Daarbij is de werksfeer gewoonweg top! Toffe bazen en collega's, afwisselend werk,...
    Het is een afstand die ik moet afleggen, maar ik krijg echt heel veel.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2016 - 12:33 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik werk niet want tja, geen tijd. Geen een bedrijf neemt je aan als je alleen maar op dinsdag avond kan werken.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Oeh wat leuk Plopsaland! Ik werk op speelpleinwerking, in een buitenschoolse opvang en in de Veritas. Deze zomer ga ik ook in Frankrijk bij een B&B gaan werken.
    (krul)


    En het moeilijkst is niet het communiceren van, maar het toegeven aan jezelf.

    Felicia, 20, verpleegster in een rusthuis. :'D

    Ik verdien 10,5 euro per uur. Op zaterdagen is dit maal 1,26 en op zon- en feestdagen maal 1,52. ^^


    What would Emma do?

    @Sanjit
    Wauw, in Frankrijk! Nice!

    @Felicia
    Ik verdien zelf 7,13 euro en op feestdagen is dit dubbel betaald.^^
    Is verzorging ook iets wat je echt wilt gaan doen?


    Queer zijn is gewoon alles

    WlLD // Laurianne // 20 // A.D. Delhaize // Kassierster / rekkenvuller. Hangt ervan af hoeveel werk er precies is :').

    Ik werk er in oktober dit jaar 4 jaar geloof ik, en verdien toch net iets minder dan het gemiddelde in België (dit is tegenover mijn vrienden gezien blijkbaar die zowat €13 per uur hebben, terwijl ik €9 en een beetje heb, dus never mind that hahaha) en heb eigenlijk ook helemaal geen voordelen. Ik krijg enkel gratis plastic tasjes van 5 cent, hoera. Maar, ach, het is werk, kan er met de fiets heen, en bepaal heel erg goed mijn eigen uren. Ik werk voornamelijk in het weekend, af en toe in de week tijdens de vakanties.
    Het werk begint voor mij nogal ... Hersendodend te worden? Het is nogal eentonig, en vaak zijn de mensen niet bepaald gelukkig als ze al een hele tijd hebben moeten aanschuiven aan de kassa op een zondagochtend. De andere jobstudenten zijn wel erg leuk, dus dat helpt wel.

    Ik zou heel graag in de boekhandel bij ons in het centrum willen werken, maar die nemen haast nooit iemand aan, dus tja. Kinda stuck at the supermarket :').

    [ bericht aangepast op 13 mei 2016 - 22:26 ]


    soul made of stardust and chaos.

    ik ben zo een kluns met forum dingetjes.

    [ bericht aangepast op 13 mei 2016 - 22:26 ]


    soul made of stardust and chaos.

    Schouwer schreef:
    @Sanjit
    Wauw, in Frankrijk! Nice!

    @Felicia
    Ik verdien zelf 7,13 euro en op feestdagen is dit dubbel betaald.^^
    Is verzorging ook iets wat je echt wilt gaan doen?


    Liefst niet eigenlijk. :'D Als jobstudent verdient het goed, maar iemand die daar vast werkt, verdient in principe even veel als mij (al kan ik natuurlijk maar beperkt werken) en dat vind ik best deprimerend. x) Ik zou graag met dieren gaan werken. Eigenlijk mag ik er niet werken, want ik heb geen verpleegkunde in het middelbaar gedaan, maar daar weet ik het fijne niet van.

    [ bericht aangepast op 13 mei 2016 - 22:27 ]


    What would Emma do?

    Ik heb vorige zomer gewerkt. Dit verdiende goed.
    Deze zomer ga ik niet werken. Qua planning gaat dit gewoon niet lukken...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    WlLD schreef:
    WlLD // Laurianne // 20 // A.D. Delhaize // Kassierster / rekkenvuller. Hangt ervan af hoeveel werk er precies is :').

    Ik werk er in oktober dit jaar 4 jaar geloof ik, en verdien toch net iets minder dan het gemiddelde in België (dit is tegenover mijn vrienden gezien blijkbaar die zowat €13 per uur hebben, terwijl ik €9 en een beetje heb, dus never mind that hahaha) en heb eigenlijk ook helemaal geen voordelen. Ik krijg enkel gratis plastic tasjes van 5 cent, hoera. Maar, ach, het is werk, kan er met de fiets heen, en bepaal heel erg goed mijn eigen uren. Ik werk voornamelijk in het weekend, af en toe in de week tijdens de vakanties.
    Het werk begint voor mij nogal ... Hersendodend te worden? Het is nogal eentonig, en vaak zijn de mensen niet bepaald gelukkig als ze al een hele tijd hebben moeten aanschuiven aan de kassa op een zondagochtend. De andere jobstudenten zijn wel erg leuk, dus dat helpt wel.

    Ik zou heel graag in de boekhandel bij ons in het centrum willen werken, maar die nemen haast nooit iemand aan, dus tja. Kinda stuck at the supermarket :').


    13 lijkt me eigenlijk uitzonderlijk veel voor 20 jaar. Als ik 20 wordt en ik werk nog altijd bij Plopsa verdien ik rond de 9,30 ofzo. En voor zover ik weet zijn dat de gemiddeldes voor die leeftijd.

    Wel stom dat je het werk niet ten volle graag doet.


    Queer zijn is gewoon alles

    StanLee schreef:
    (...)

    Liefst niet eigenlijk. :'D Als jobstudent verdient het goed, maar iemand die daar vast werkt, verdient in principe even veel als mij (al kan ik natuurlijk maar beperkt werken) en dat vind ik best deprimerend. x) Ik zou graag met dieren gaan werken. Eigenlijk mag ik er niet werken, want ik heb geen verpleegkunde in het middelbaar gedaan, maar daar weet ik het fijne niet van.


    €10.50 voor vast werk?O.O
    Ohh ja, dat had je op de meeting verteld.^^

    @Nele wat deed je?


    Queer zijn is gewoon alles

    Vorig jaar zomer heb ik gewerkt in een ouderenzorgcentrum op een somatische afdeling. Ik verdiende € 10,37 per uur. Dat was nog exclusief vakantiegeld en ORT. Ik heb in die zomer meer dan 2000 euro verdiend!

    Wat ik moest doen was vooral konten wassen en mensen 's ochtends douchen. Ik kon dit met een diploma van mijn verpleegstage in het eerste jaar van geneeskunde. Ik was hiermee helpende, mbo niveau 2 of 3. Niet helemaal zeker meer. Of ik hier m'n beroep van wil maken? Absoluut niet. Het was ontzettend zwaar werk, en ook al was het maar een zomerbaantje, ik was blij dat het voorbij was. Ik heb er wel mee geleerd zelfstandiger te zijn!
    Dit jaar heb ik een mail gekregen of ik er weer wil komen werken, maar ik weet nog niet of ik daarop in zal gaan. Misschien voor één of twee dagen in de week, maar niet meer.


    Slightly drunk.

    Schouwer schreef:
    (...)

    13 lijkt me eigenlijk uitzonderlijk veel voor 20 jaar. Als ik 20 wordt en ik werk nog altijd bij Plopsa verdien ik rond de 9,30 ofzo. En voor zover ik weet zijn dat de gemiddeldes voor die leeftijd.

    Wel stom dat je het werk niet ten volle graag doet.


    Het is wel echt zo haha! Het is in een fabriek, van Estée Lauder. (idek of je dat zo schrijft.) Ze heeft ook maaltijdcheques, bouwt elk jaar 'ervaring' op zeg maar, waardoor ze meer verdient, en kan met heel veel korting make-up in het winkeltje van de fabriek kopen.

    Ja, naja, het is vooral omdat ik het al zolang doe, denk ik hahaha. Het is niet helemaal mijn ding (:.


    soul made of stardust and chaos.

    Jerker schreef:
    Vorig jaar zomer heb ik gewerkt in een ouderenzorgcentrum op een somatische afdeling. Ik verdiende € 10,37 per uur. Dat was nog exclusief vakantiegeld en ORT. Ik heb in die zomer meer dan 2000 euro verdiend!

    Wat ik moest doen was vooral konten wassen en mensen 's ochtends douchen. Ik kon dit met een diploma van mijn verpleegstage in het eerste jaar van geneeskunde. Ik was hiermee helpende, mbo niveau 2 of 3. Niet helemaal zeker meer. Of ik hier m'n beroep van wil maken? Absoluut niet. Het was ontzettend zwaar werk, en ook al was het maar een zomerbaantje, ik was blij dat het voorbij was. Ik heb er wel mee geleerd zelfstandiger te zijn!
    Dit jaar heb ik een mail gekregen of ik er weer wil komen werken, maar ik weet nog niet of ik daarop in zal gaan. Misschien voor één of twee dagen in de week, maar niet meer.


    Ik zou echt niet aan ouderenzorg kunnen doen.:/

    @Laurianne
    Ik ken iemand die bij Katoen Natie werkte, ook een fabriek, die verdiende 12 euro. Misschien dat je bij industrie meer verdient? Ik weet eigenlijk niet echt waar lonen afhankelijk van zijn.:W


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik ben er dus vorig jaar ook achter gekomen dat het mijn vakgebied ook niet is, J! Al die zeurende, schijtende, kotsende bejaarden... Sorry voor degenen die er wel affectie mee hebben.


    Slightly drunk.

    Schouwer schreef:
    (...)

    €10.50 voor vast werk?O.O
    Ohh ja, dat had je op de meeting verteld.^^

    @Nele wat deed je?


    Als ik een volledige maand werk verdien ik ongeveer 2.500 euro. En dat is hetzelfde of zelfs minder voor mensen die vast werken. Ze verdienen niet bij het uur natuurlijk, maar hun maandloon is ongeveer 2.000 tot 2.500.


    What would Emma do?