• Zie titel! Wat definieert voor jullie een goede vriendschap? Waarom ben jij vrienden met een goede of beste vriend(in) van je?
    Groetjes!


    No growth of the heart is ever a waste

    //

    [ bericht aangepast op 8 maart 2018 - 16:51 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Mijn vriendin en ik spreken elkaar niet veel en zien elkaar ook soms maanden niet. Omdat we beide een andere school hebben, ergens anders leven en het gewoon druk hebben. (Daarbij zit ze momenteel voor stage in Engeland) Maar als we dan na maanden lang eindelijk weer eens afspreken, is het alsof we elkaar pas nog hebben gezien en we zijn nog altijd hetzelfde tegen elkaar. Niks is ongemakkelijk omdat we elkaar even niet hebben gezien etc.

    En dat vind ik mooi.


    I live for the applause, you will die for it.

    @HANAYA

    Dat lijkt me echt geen goed teken. Ze kan zich echt niet in je inleven, zelfs niet als je haar vertelt dat haar gedrag je kwetst/stoort. Het maakt niet uit dat je redenen niet plausibel klinken voor haar. Als er iemand gekwetst is of ergens last van heeft, moeten die gevoelens gerespecteerd worden. Punt uit.
    Ik vind het angstwekkend koud als mensen zich tot die hoogte niet kunnen verplaatsen.
    Je hebt twee soorten mensen. Mensen die eens zo uit de hoek kunnen komen, maar het in wezen zo niet bedoelen. Als je hen erop aanspreekt zeggen ze gewoon sorry en ze letten erop voor je. Dan heb je nog soort twee waarvan ik uit ervaring kan zeggen dat je nog mag creperen van de pijn, van hun gedrag, ze zullen het nooit voor je aanpassen, al zeg je het razend, al zeg je het rustig, al zeg je het huilend, al zeg je het lief en nog zo begripvol. Ik vind zo'n mensen verschrikkelijk, en iets hebben wat me een ijskoud, angstwekkend gevoel bezorgd. Als het niet ophoudt en ze zich niet wilt aanpassen voor je, zou je misschien best wat meer afstand van haar nemen want veranderen zal zij toch niet.

    [ bericht aangepast op 7 april 2016 - 15:26 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik vind het eigenlijk vooral belangrijk dat ik mezelf wat in mijn vrienden kan herkennen. Gewoon van 'hé dat vind ik ook leuk' of 'ja, zo denk ik er ook over'. Natuurlijk moeten mijn vrienden niet alles doen en zeggen wat ik zou zeggen, maar ik denk dat ik gewoon voldoende van mezelf in iemand moet herkennen om ermee echt bevriend te zijn. Dat kan zowel op emotioneel vlak, intellectueel of gewoon interesse zijn. (:


    The soul needs autumn.

    Wat een interessante vraag. ^^ Ik vind het wel erg lastig om daar een goed antwoord op te geven, want ik weet niet of ik echt een beste vriendin heb of ooit heb gehad, eigenlijk. Ik zou mijn zusje noemen als ik een naam moest geven, maar ik weet niet of dat onder valsspelen valt omdat we familie zijn. :'D

    In mijn ervaring is het ook niet zo nuttig om mensen op een schaal te zetten van "beste vriend(in)" naar "meer een soort vage kennis", of zo. Niet iedere vriendschap is hetzelfde en dat verwacht ik er ook niet van. Ik heb vrienden met wie ik vooral over gedeelde hobby's of interesses praat, vrienden waar ik bijna alleen contact mee heb omdat we toevallig een gedeelde schoolgeschiedenis hebben en vrienden met wie ik juist vrijwel geen interesses of achtergrond deel, maar wel prima gesprekken mee kan voeren over dingen die ons bezighouden. Er zijn mensen waar ik bijna dagelijks mee praat en mensen waar ik soms een aantal weken geen contact mee heb zonder dat dat afbreuk doet aan hoe gezellig het kan zijn. Dat is allemaal prima en werkt allemaal op zijn eigen manier, en ik begin het de laatste tijd steeds vreemder te vinden dat het cultureel zo bij ons zit ingebakken dat je één beste iets moet hebben, of zelfs dat een vriendschap niet werkt als je niet op alle vlakken hetzelfde over dingen denkt en precies dezelfde dingen leuk vindt. Dat lijkt me eigenlijk een erg ongezonde instelling, want dan ben je voortdurend op zoek naar iets wat je misschien (of zelfs waarschijnlijk) gewoon niet zult vinden en dat legt heel veel onnodige druk op zowel jezelf als de andere persoon. Je hoeft geen soulmates te zijn om een voor beide personen prettige vriendschap te kunnen hebben.

    Ik denk dat uiteindelijk respect misschien het belangrijkste is voor mij. Vertrouwen en eerlijkheid, zoals hierboven vaak wordt gezegd, zijn inderdaad belangrijk, maar dat valt daar naar mijn mening uiteindelijk ook onder. Je moet de ander voldoende respecteren om eerlijk te kunnen zijn over wat je denkt, maar ook om geen groot probleem te maken van (menigs)verschillen, om ook steun te bieden als iemand iets anders aanpakt of ervaart dan jijzelf en om de ander met delen van jezelf te vertrouwen, wat voor delen dat in die specifieke relatie ook mogen zijn.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Gibbs schreef:
    Voor mij is een goede vriendschap een vriendschap waarin je met elkaar kunt lachen, maar ook huilen. Dat je elkaar dingen toevertrouwd en dat de een of ander niet (letterlijk) de deur voor je neus dicht gooit wanneer er iets met je aan de hand is. Dat je dus op elkaar kunt bouwen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    De zelfde mening hebben over zaken die voor jullie beiden belangrijk zijn!
    Lol hebben!
    Voor elkaar opnemen!
    Wanneer de leraar zegt: 'Jullie moeten in duo's werken!', dat je dan gelijk naar elkaar kijkt.
    En nog veel meer~


    I like people who smile when it's raining.

    Echte vriendschap is dat je het liefst altijd bij elkaar wil zijn voor mij, dus de vriendschap met Kiki en Picy is zeker echt want ik wil hun nooit kwijt!


    You are my piece of paradise.

    Dat je een lach en een traan kan delen, geheimen kan toevertrouwen, dat je elkaar steunt in dik en dun, respect, eerlijkheid.. Dat soort dingen c;


    26 - 02 - '16

    Iemand met wie je het goed kan vinden, bij wie je je veilig en thuis voelt, die je kan accepteren, begrijpen en met wie je plezier kan beleven. Wederzijds. Daarbij is niet te vergeten dat je open moet staan voor elkaar.
    Voor mij kunnen mijn vrienden echt een toevluchtsoord zijn. Er zijn veel dingen die mis kunnen gaan, maar ik weet dat ik er nooit echt alleen voor kom te staan. Zonder hen zou ik echt niet gelukkig zijn.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…