• Normaal gesproken zou ik het er niet zo belangrijk vinden om er een topic over aan te maken, maar zo blijkt maar weer hoe afhankelijk ik werkelijk ben van het LJH.

    Ja, het voelt een beetje alsof ik dat heb. (krul) Even wat achtergrondinformatie:

    Op mijn school hebben we koor als verplicht vak in de bovenbouw. In de afgelopen jaren werd het door de school best wel serieus genomen en waren de concerten dus ook best wel uitgebreid; we hadden een groot koor (moest ook wel, want vanaf de derde klas zat iedere klas verplicht in het koor), met een professioneel orkest en ingehuurde profzangers als solisten. Vorig jaar ging onze dirigent echter met pensioen en is koorzang overgenomen door twee jonge docentes die vrijwel geen ervaring hebben met het dirigeren van een koor. Om die reden hadden ze besloten om het dit jaar klein te houden; een kort stuk, een klein orkest (bestaande uit leerlingen en vrijwilligers) en de solistenpartijen zouden dan worden gezongen door kleine groepjes leerlingen (ongeveer drie per stem).

    Het muziekstuk dat we zingen, de Misa Criolla, bestaat uit vijf stukken en die stukken zijn verdeeld onder de meidensolisten en de jongenssolisten (jongens doen stuk 1, meiden stuk 2, jongens stuk 3, meiden stuk 4 en 5). Ik doe mee met de meidensolisten en dat gaat goed, want we kennen allemaal de tekst, we weten wanneer we moeten inzetten en we halen alle noten. De jongens, daarentegen, hebben de afgelopen repetities enorm staan worstelen met hun muziek, deels omdat ze het werkelijk te hoog vinden, deels omdat het ze gewoon een beetje onzeker maakt om daar voor een grote groep te staan en dan eng hoog te moeten zingen.

    Nu heeft een van de jongens dus aan me gevraagd of ik misschien in een lager register (aka borststem) mee zou willen zingen met de jongens en daarnaast ook nog de meidenstukken mee zou willen doen, want hij is bang dat de jongens het op zichzelf niet gaan redden. Oh, en morgen is de generale repetitie. In andere woorden, of ik nog even twee stukken wil leren, vanavond. :'D

    En, omdat ik zingen leuk vind en waarschijnlijk een volslagen idioot ben, heb ik ja gezegd en ben ik nu dus als een malloot aan het oefenen. Zal je altijd zien dat ik dus morgen maar de helft van mijn stem nog heb. :')

    Dus, wat voor rare levenskeuzes hebben jullie in de afgelopen tijd nog gemaakt?


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Misa Criolla? Omg, die heeft mijn moeder ook met haar koor gezongen, volgens mij, samen met een studentenkoor uit Argentinië. Heb je een voorbeeld hoe het zou moeten klinken?

    Maar het komt goed, Jip! You can do this! *O*
    Als ik denk dat het is, wat het zijn moet, vind ik het sowieso al vet awesome dat jullie die gaan doen :3


    Deep inside, I've never felt alive

    Loebas schreef:
    Misa Criolla? Omg, die heeft mijn moeder ook met haar koor gezongen, volgens mij, samen met een studentenkoor uit Argentinië. Heb je een voorbeeld hoe het zou moeten klinken?

    Maar het komt goed, Jip! You can do this! *O*
    Als ik denk dat het is, wat het zijn moet, vind ik het sowieso al vet awesome dat jullie die gaan doen :3

    Echt? Wat gaaf! Op het moment ben ik nog flink aan het oefenen met dit stuk, want het heeft nogal rottige tekst voor iemand die geen woord Spaans spreekt. :'D



    Hij heeft ergens wel een hapering, maar ik geloof dat de poster van de video dat expres had gedaan om onder de auteursrechtenschending uit te komen. (cat)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Spongekip schreef:
    (...)
    Echt? Wat gaaf! Op het moment ben ik nog flink aan het oefenen met dit stuk, want het heeft nogal rottige tekst voor iemand die geen woord Spaans spreekt. :'D



    Hij heeft ergens wel een hapering, maar ik geloof dat de poster van de video dat expres had gedaan om onder de auteursrechtenschending uit te komen. (cat)

    Hij is niet beschikbaar voor m'n mobiel D:
    Is dit anders ook de goede? Mijn moeder heeft daarvoor sowieso het "GLORIA DIES/DIOS" stukje gedaan. Dat weet 100% zeker.
    [youtube]https://youtu.be/HzoZNgXmMSU[/youtube]

    Kak, hij werkt niet. Kun je iets met de link?

    [ bericht aangepast op 5 april 2016 - 22:58 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Onee, je bent gewoon een te goed mens haha. Maar dat komt vast goed, succes!


    I wanna be a wizard!

    Loebas schreef:
    (...)
    Hij is niet beschikbaar voor m'n mobiel D:
    Is dit anders ook de goede? Mijn moeder heeft daarvoor sowieso het "GLORIA DIES/DIOS" stukje gedaan. Dat weet 100% zeker.
    [youtube]https://youtu.be/HzoZNgXmMSU[/youtube]

    Kak, hij werkt niet. Kun je iets met de link?

    Jaaa, dat is 'm! Ik had het Credo stukje geplaatst, maar eigenlijk is Gloria a Dios mijn favoriet, heh. Wat leuk dat ze hem ook heeft gedaan! Ik had hiervoor echt nog nooit van dit stuk gehoord, dus dat had ik niet zien aankomen. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik zou gewoon de teksten heel vaak oplezen of gewoon lezen, je stem naar de klote werken is ook mega zonde na al die moeite!


    You were born original, don't die as a copy.

    Haha, alvast heel veel succes dan. In ieder geval offer je je op aan een goed doel. Ik zal heel stilletjes aan je denken, misschien kun je dan wat van mijn stem lenen. :Y)

    Mijn meest rare levenskeuze de laatste tijd bestond denk ik uit een uitgebreide Wikipedia-sessie met als onderwerp de NHL. Ik heb nu meer kennis van ijshockey in Canada en de VS dan ik ooit had verwacht te hebben, maar damn, het zit ook allemaal tien keer zo ingewikkeld in elkaar als ik zou hebben verwacht. Alles voor fandoms, I guess. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan