• Voor dit topic ben ik even de hele geschiedenis van de Sticky topics afgegaan. Als je niet weet waarover ik het heb, hier is de korte uitleg die je bij de helppagina vind:

    Sticky's zijn topics die helemaal bovenaan een subforum staan en daar ook constant blijven. Ze bevatten meestal belangrijke informatie die vaak eerst gelezen moet worden vooraleer je een topic in dat subforum opent.

    Als ik het goed begrijp zijn sticky's bedoelt om Quizlet te besparen van topics waarin men steeds hetzelfde vraagt. Dat begrijp ik uit deze reactie van Yoda in een topic van 2013:
    Omdat er anders 20839274897 topics over 'ik verveeeeel meeeee. Wat moet ik doehoen?' komen. En mensen het zo makkelijk kunnen vinden, zodat het forum hier niet mee overspoeld wordt. Daarom is dat topic een sticky.

    Sticky topics worden door de mods gesticky'd als wij ze belangrijk genoeg vinden (topic waarin alle account topics staan of de stickies bij de wedstrijden) om te sticky'en óf om (zoals bij het 'tips tegen verveling' topic het geval is) we er bepaalde dingen mee willen bereiken. Bv dat mensen hier niet heel veel topic over gaan maken en het in 1 oogopslag te zien is. Scheelt behoorlijk wat werk met het sluiten van topics, omdat mensen zo meteen kunnen vinden wat ze nodig hebben.


    Dat begrijp ik dus allemaal heel goed en eigenlijk is het een heel slimme manier om dergelijke topics te vermijden. Dus om het in het kort te zeggen, Sticky's zijn eigenlijk echt geweldig.
    Maar: Ik begrijp dan niet waarom sticky topics gesloten kunnen worden. Op die manier heeft de functie van zo'n sticky-topic toch niet meer veel nut? Neem nu bijvoorbeeld het 'tips tegen verveling' topic. Nu dit sticky-topic gesloten is kunnen mensen hun tips er niet meer droppen, en heeft het dus niet veel zin meer om het sticky te laten blijven.

    Dus in het kort mijn suggestie: Sticky-topics zouden niet gesloten mogen worden, ook niet na een bepaald aantal maanden.. (Al weet ik uiteraard niet of dat mogelijk is, dit is slechts een suggestie.)

    Wat denken jullie hier van? (:

    MOD: Als een sticky gesloten is omdat het vol is of omdat er 6 maanden niet in gereageerd is, mag je dat topic altijd melden of het tegen een mod vertellen. Wij zullen het dan heropenen. ^^

    [ bericht aangepast door een moderator op 3 juni 2016 - 18:49 ]


    I wanna be a wizard!

    Truuuuhhhh tho.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Je hebt wel een goed punt. Ik weet alleen niet of daar een systeem voor is.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik vind het een goed idee en als het technisch mogelijk is zou dat super zijn!


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Dat zou echt heel handig zijn ja.


    obsessive rage

    Dat werkt niet volgens ons systeem, en ik ben niet zeker of Rutger dat kan aanpassen. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Zou het forum dan niet bijna aan alleen maar sticky topics bestaan? Als je ze niet kan sluiten, dan blijven dus al die topics staan en worden gewone topic naar beneden gebumpt


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Ik geloof dat als er een bepaalde tijd verstreken is, topics automatisch gesloten worden. Ik hi6nd het niet echt nodig, al snap ik de voordelen er wel van.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    CanisRupus schreef:
    Zou het forum dan niet bijna aan alleen maar sticky topics bestaan? Als je ze niet kan sluiten, dan blijven dus al die topics staan en worden gewone topic naar beneden gebumpt


    Dat begrijp ik niet zo goed. Dat is toch juist de functie van een sticky topic dat hij boven blijft staan? Het enoge verschil is dan dat er nog op gereageerd kan worden.


    I wanna be a wizard!

    Founder schreef:
    (...)

    Dat begrijp ik niet zo goed. Dat is toch juist de functie van een sticky topic dat hij boven blijft staan? Het enoge verschil is dan dat er nog op gereageerd kan worden.


    Nou als sticky topics niet kunnen sluiten, en er worden elke keer weer nieuwe bij gemaakt, staat straks het hele forum vol met sticky topics.


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    CanisRupus schreef:
    (...)

    Nou als sticky topics niet kunnen sluiten, en er worden elke keer weer nieuwe bij gemaakt, staat straks het hele forum vol met sticky topics.


    Dat zou sowieso nooit gebeuren, want alleen moderators kunnen topics sticky maken of de sticky verwijderen c; Maar misschien is het het wel even waard om te overleggen? Ik snap in ieder geval zeker je punt namelijk.


    Happy Birthday my Potter!

    Ieder topic waarin 6 maanden niet gereageerd wordt, krijgt automatisch een slotje. Ik zou met die bewerking niet teveel spelen en er een uitzondering op plakken.
    Ik wil wel voorstellen dat als je ziet dat een sticky gesloten is, je het topic meldt of een moderator pb't. Dan openen wij het wel opnieuw. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury