• Ik heb een idee voor een verhaal. Het is nogal anders en gedurfd om over een bestaande terroristische groep te schrijven... (Ik zou eerst over de IS schrijven, maar door gebrek aan kennis heb ik een fictieve terreurgroep bedacht) Ik vraag me alleen af of het in de smaak zou vallen, en mensen geïnteresseerd zijn om het te lezen...
    Geef alsjeblieft je mening, en of het interessant lijkt, of enkele tips.... Als je geen zin hebt in een uitgebreid antwoord, laat je mening dan even achter op de poll. Voor de mensen die wel nieuwsgierig zijn maar het niet zouden lezen; kunnen jullie me ook vertellen waarom? Welk element ontbreekt er/moet er juist bij komen?




    Het wordt deze samenvatting (met de fictieve terreurgroep):


    Het is 2025. Het is een terroristische groep die zichzelf ‘De Disunity’ noemt, gelukt om Nederland te veroveren. Leden uit de overheid zijn bruut uitgemoord door mensen uit eigen land. Verraders zijn het. Deden alsof ze tegen de Disunity wilden vechten, maar wachtte gewoon af op de juiste plaats en tijd om hun landgenoten uit het spel te werken. Er werd een nieuwe regering gevormd. Terroristen, want het zijn echte barbaren die er alles aan zullen doen om de macht te behouden, kwamen aan het hoofd te staan en voerden hun wetten in. Het volk werd bang. Sommigen volgden braaf de regels uit angst om vermoord te worden. Sommigen kwamen in opstand.
    In deze wereld groeit de 17-jarige Jasmin op. Voordat de Disunity haar leven op zijn kop zette, genoot ze volop van haar vrijheid.
    De liefde speelde een grote rol in haar leven.
    De oorlog die er ontstaat door deze nieuwe regering, komt hier bruut tussen en scheidt Jasmin van haar vriend.
    Ze begint een gevaarlijk project en gaat op zoek naar mensen die in opstand willen komen tegen deze onmenselijke verdeeldheid.
    Ze komen in het geheim bij elkaar, en verzamelen op een geheime plek wapens, ammunitie, kogelvrije vesten etc.
    Alles om klaar te zijn voor de strijd. Jasmin wilt niet zo leven.
    Ze wilt bij haar vriend zijn; vrijheid ervaren zoals Nederland daarvoor bedoeld was.
    Zo komen steeds meer mensen in opstand, en in 2030 begint er een bloederige oorlog.
    Wie is er sterker? Wie geeft niet op?
    Een verhaal over oorlog, geloof, hoop en liefde.

    [ bericht aangepast op 13 april 2016 - 20:49 ]

    Heeft de samenvatting nieuwsgierigheid bij je opgewekt?

    Gewoon een tip: voor je hierover begint te schrijven zorg dan dat je goed weet wat de Islamitische Staat inhoud en wat Islam inhoud en hoe de huidige Westerse politiek hier mee omgaat. Je gaat je dus erg moeten verdiepen in het onderwerp en daarmee bedoel ik wetenschappelijke artikels en analyses lezen en niet gewoon enkele krantenartikelen.


    The soul needs autumn.

    @Saorsa

    Ik begrijp je. En mede dankzij dat leek het me misschien beter om een ''fictieve'' oorlogsgroep voor het verhaal te bedenken zodat er geen misvattingen ontstaan over Islam of de IS, want deze twee hebben natuurlijk niets met elkaar te maken.
    Ik wacht nog even de mening van anderen af (:

    Ik ben het met Saorsa eens. Je leest zoveel over IS in de media, maar daarvan klopt de helft niet eens. Aan het begin was de IS, toen nog IsIs, ook niet opgericht om iedereen die niet in de Islam geloofde uit te moorden, maar om iedereen te bekeren. Ik denk dat je heel veel research moet doen voordat je er alles over weet en je verhaal klopt, omdat het anders ook niet fijn leest.


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Je moet wel rekening houden dat met alles wat er gebeurd is dit een heel gewaagd onderwerp is. Niet alleen omdat je schrijft over een terroristische groep (want dat kan gewoon), maar het gaat wel om welke groep. Want hoe je het went of keert; je schrijft een deel over/met hun en dat kan van heel veel kanten verkeerd vallen. En heel eerlijk; ik zit er niet op te wachten; niet met IS.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik zou het niet doen omdat er een grote kans bestaat dat je historische elementen fout verwerkt oid. Daarbij vergt het heel veel research en ik weet niet of er heel veel inside informatie over de terreurgroep bekend is. Ik zou zelf een terreurgroep aanmaken. (: Je kan dan nog altijd vermelden dat het gebaseerd is op ISIS. Ik vind het wel heel knap dat je hierover wilt schrijven.

    Trouwens, als ik een punt van kritiek mag geven over je korte inleiding, je gebruikt het woord 'bruut' nogal veel. Probeer herhaling te voorkomen en meer woordvariatie in je stuk te steken (: dat oogt al interessanter ^^

    [ bericht aangepast op 13 april 2016 - 19:29 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    @Standal

    Fair enough. Ik wil vooral een verhaal laten ontstaan dat duidelijk vertelt hoe ver het kan gaan als mensen elkaar niet in de waarde laten. Dat er dan inderdaad verdeeldheid ontstaat, en dat het zo ver kan gaan dat gezinnen etc uit elkaar worden gerukt. Niet met IS; oké. Enig sinds kan ik dat begrijpen. Ook met mijn gebrek aan échte kennis hiervan.

    @Capybara

    Ik herschrijf mijn samenvatting denk ik wel en maak een fictieve terreurgroep aan. Ik wil gewoon mensen aan het denken zetten. Ik twijfelde zelf ook al of dit met een bestaande terreurgroep een goed idee zou zijn...
    Ik zal letten op mijn woordvariatie. Merci!

    Ik vind het idee goed klinken, maar zou het wel over de Disunity doen dan, lijkt me beter :]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ik vind het zeker interessant klinken, maar ik zou het zelf niet lezen. Aangezien ik het niet zo heb op terreurgroepen.

    Jasmin wilt niet zo leven, hoort volgens mij, Jasmin wil niet zo leven, te zijn. Je gebruikt de tegenwoordige tijd en als je Jasmin vervangt door Zij dan kan je zien dat er geen t achter hoort.


    Physics is awesome