• Hallooo, héél langzaam begin ik moe te worden van pasta met tomatensaus en groenten. Bazinga! Ik kan daar niet moe van worden, máár ik ben wel op zoek naar andere lekkere pasta gerechten waarin geen tomaat zit. Gewoon. Puur voor de verandering. Dus, kom maar op met die recepten. :Y) Oh ja, en het liefste vegetarisch, want ik ben vegetarisch. (En jaaa, dat is ook geen vis. ;) )

    Er mist stiekem een subforum eten.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    MT. Dit is heel handig, vooral omdat ik ook op zoek ben naar vegetarische opties. Helaas heb ik geen ideeën voor je ):

    [ bericht aangepast op 18 april 2016 - 20:25 ]


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Je moet eens bij de pasta afdeling naar pastasauzen kijken. Je kunt namelijk ook roomsaus gebruiken en die is zonder tomaat :3 Ik zou die wel aanraden in combinatie met kip voor anderen die hem willen proberen, maar zonder is het ook goed te doen :3

    [ bericht aangepast op 18 april 2016 - 20:51 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik wilde een roomsaus met zalm en prei opgeven, maar als je vegetarisch bent is dat natuurlijk niet een geweldig plan. Maar je kan ook een championsaus proberen?


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Pasta met pesto :Y)

    Of gooi er geraspte kaas door, en iets wat hamblokjes kan vervangen aangezien je vegetarisch bent (wij mikken thuis altijd een bakje hamblokjes en een zakje geraspte kaas door de pasta, goed roeren, klaar, heerlijk).

    Je kunt misschien ook een kaassausje maken en er spinazie door doen? Heb ik afgelopen week gedaan en het was ook eetbaar.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Pesto pasta, love it! In het recept dat ik eet zit kip, maar dat je kan je natuurlijk weg laten. O ja en tomaten stukjes, maar dat kan je ook weg laten.
    Wat er overblijft is een pesto saus met pijnboonpitjes en parmazaanse kaas.

    Pesto en broccoli! ^^

    Denk ik origineel te zijn, maar het is gewoon héérlijk! xd

    [ bericht aangepast op 18 april 2016 - 20:54 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Zelfgemaakte vegetarische gehaktballetjes! Gewoon vegetarisch gehakt kopen (dat hebben ze hier en daar wel) en dan ingrediënten er bij in pleuren die je lekker vindt (sambal als je van pittig houdt, knoflook en/of ui voor een beetje bite, mosterd, chili, bieslook, whatever you like), een eitje, paneermeel, wat zout en peper en eventueel andere kruiden en dan mengen en kneden tot balletjes. Je proeft bijna geen verschil. :)
    Ik eet ook sinds een aantal maanden vegetarisch (of eigenlijk pescetarisch omdat ik ivm gezondheidsredenen niet helemaal vlees-loos mag) en het bevalt me zo goed.

    [ bericht aangepast op 18 april 2016 - 20:54 ]


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik eet de volgende pasta's nogal vaak
    - Spinazie, gorgonzola, tomaat, ui
    - Spinazie, zongedroogde tomaten, ui (en eventueel creme fraiche en kaas)
    - Roomkaas (een beetje verdund met melk, anders wordt het wel heel erg kazig), ui, paprika en eventueel vegaham.
    - Pesto, tomaat en rucola

    Albert Heijn heeft verder vrij veel leuke pastarecepten. Ik had nooit zelf bedacht een saus van broccoli te maken, maar het was heel lekker (:
    (En ik had het topic beter moeten lezen, deze recepten bevatten nog steeds tomaat. Maar dat kun je altijd weglaten en de sauzen zijn in ieder geval niet op basis van tomaat)

    [ bericht aangepast door een moderator op 18 april 2016 - 21:38 ]


    I am an idiot, I move.

    Pasta met paddo's en spinazie vind ik lekker ;D.

    [ bericht aangepast op 18 april 2016 - 22:06 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    PESTOOO. Dat is het enige wat ik lekker vind qua pasta-gerechten.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Wij eten er heel veel, maar de enige waar ik nu op kom is pasta met spinazie, zongedroogde tomaatjes en parmezaanse kaas.


    <3

    Pasta met roomsaus, champignons en broccoli


    26 - 02 - '16

    Ik heb een lekker recept voor pasta met een romige paprikasaus die wel wat pittig is, maar ook heel zacht. De paprika overheerst niet, en er zit nog iets van wortel en verschillende kruiden in. Eigenlijk moet je de pasta met garnalen maken, maar zonder is 'ie net zo lekker. Ik kan morgen het recept voor je opzoeken, als je wilt. (:

    Verder heb ik nog wat vegetarische pasta's in een receptenboekje staan. Die zijn heel makkelijk en snel om te bereiden, dus daar zal ik morgen ook even in neuzen voor je.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Pesto inderdaad, maar wij eten thuis ook vaak een soort pastasalade die heel simpel te maken is. Je neemt een blikje mandarijnenpartjes, giet het sap in een kom, gooit daar wat lepels mayonaise bij en roert tot je een bodempje gladde soep hebt, waar je eventueel nog wat zout en/of peper bij kunt gooien naar smaak. Daar doe je vervolgens de gekookte pasta in, met de mandarijnen en net wat je er zelf verder nog bij wilt gooien - ei is een standaard toevoeging, maar augurken, zilveruitjes of gewoon wat sla kan ook goed. Het hoort eigenlijk koud gegeten te worden, maar warm kan ook heel lekker zijn. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Zeer interessant topic. MT :Y)


    ars moriendi