• De stelling van deze week luidt:
    Men zou meer nuttige vakken moeten geven die je later echt kunt gebruiken

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Eens. Lessen over belastingen, verzekeringen en dat soort details worden echt belangrijk zodra je achttien wordt, maar echt voorlichting wordt er niet gegeven.

    Overigens vind ik niet dat er vakken geschrapt moeten worden. Ontwikkeling is ook belangrijk.

    [ bericht aangepast op 1 mei 2016 - 10:54 ]


    Tijd voor koffie.

    Eens, met de helft van al je vakken ga je later helemaal niks doen.


    Just be yourself

    Helemaal eens. Wie kan hier nou tegen zijn? Lessen zoals muziek, drama en godsdienst (dat alleen over christendom gaat) zijn waardeloos in mijn ogen. Die zouden, net als tekenen/kunst, keuze vakken moeten zijn.

    Galaxias schreef:
    Eens. Lessen over belastingen, verzekeringen en dat soort details worden echt belangrijk zodra je achttien wordt, maar echt voorlichting wordt er niet gegeven.


    26 - 02 - '16

    Oneens. Ik denk dat de vakken die je hebt - ookal lijk je er in de toekomst niets mee te gaan doen - bijdragen aan je ontwikkeling als mens.


    -

    Angewomon schreef:
    Helemaal eens. Wie kan hier nou tegen zijn? Lessen zoals muziek, drama en godsdienst (dat alleen over christendom gaat) zijn waardeloos in mijn ogen. Die zouden, net als tekenen/kunst, keuze vakken moeten zijn.


    Hoezo zijn deze vakken minder belangrijk dan integralen leren en fysische regeltjes om weet ik veel wat te meten? Ik vind een basiskennis van cultuur en godsdienst zelfs belangrijker dan al die dingen die ik in de drie jaar dat ik afgestudeerd ben, niet een keer heb gebruikt. En drama kan enorm veel kinderen/jongeren helpen zelfzekerder te worden als het gaat om mensen aan te spreken.
    Verder ben ik het wel met de stelling eens.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik ben het hiermee eens, maar vind niet dat er dan andere vakken geschrapt moeten worden. Elk vak- hoewel de informatie misschien niet die is die je blijft gebruiken- draagt bij aande manier van denken en ontwikkeling.


    take me back to the basics and the simple life

    De andere vakken zouden niet moeten worden afgeschaft, daar zouden gewoon wat minder uren van moeten gegeven worden, zodat dat kan vervangen door de 'nuttige' vakken. Je kiest ook voor een richting, dus dan weet je ook wel wat voor vakken je krijgt, als ze dan ineens al die vakken gaat afschaffen, heeft het geen zin meer om verschillende richtingen te hebben.


    <3

    Liber schreef:
    Oneens. Ik denk dat de vakken die je hebt - ookal lijk je er in de toekomst niets mee te gaan doen - bijdragen aan je ontwikkeling als mens.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Mee eens.
    Ik heb helemaal niks gehad aan drama, het voegde geen waarde toe aan mijn ontwikkeling op de middelbare. Ik vind dat het nederlandse onderwijs hun leerlingen ook wel wat serieuzer mogen nemen, elk jaar kreeg ik drie verschillende wiskunde-docenten die mij niks hebben geleerd. De vakken die ik kreeg waren best wel nutteloos naast de officele vakken. Ik heb niet eens geschiedenis gehad, wat ik dus belangrijk vind in verband met andere beroepen. Natuurlijk kan je een leerlingen alle vakken laten doen, maar dat zou betekennen dat leerlingen veel en veelste veel tijd in school moeten steken wat dus voor minder goede resultaten kan zorgen. Eigenlijk zouden ze leerlingen keuzes moeten laten maken in welke vakken ze willen naast de officele vakken.


    Never forget who you are and where you come from

    Ja, ik mis Verweer tegen de Zwarte Kunsten, dat is pas handig later!


    I wanna be a wizard!

    Liber schreef:
    Oneens. Ik denk dat de vakken die je hebt - ookal lijk je er in de toekomst niets mee te gaan doen - bijdragen aan je ontwikkeling als mens.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Totaal oneens!
    Je krijgt al die verschillende vakken, omdat je over al die onderwerpen toch wat basiskennis nodig hebt, zelfs als je denkt dat je er later niets meer mee doet. Daarnaast is de middelbare school bedoelt om je te oriënteren voor de toekomst en al die verschillende vakken helpen daarbij.
    Ik zie dat hierboven vakken als drama en godsdienst als nutteloos bestempeld worden, wat ik nogal kortzichtig vind. Drama is een vak dat ook bedoeld is om een goede band in een klas te creëren in een meer ontspannen sfeer en om leerlingen meer zelfvertrouwen te geven. Godsdienst is een vak dat van nog veel groter belang is, want als tieners niet leren over verschillende culturen en geloven, lopen hier straks allemaal kleine Geertjes rond.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Oneens. Ik denk dat dingen zoals een belastingbrief invullen, koken, strijken, leren soliciteren, ... perfect door ouders kunnen worden aangeleerd.
    Misschien kan er één keuzevak worden voorzien dat al deze dingen behandeld (ik denk niet dat je weken nodig hebt om te leren een belastingbrief invullen) voor kinderen wiens ouders hen dat niet kunnen leren, maar dat je dan niet heel het jaar dat vak hoeft te volgen, maar alleen de lessen die je zelf nuttig vind.


    The soul needs autumn.

    Saorsa schreef:
    Oneens. Ik denk dat dingen zoals een belastingbrief invullen, koken, strijken, leren soliciteren, ... perfect door ouders kunnen worden aangeleerd.
    Misschien kan er één keuzevak worden voorzien dat al deze dingen behandeld (ik denk niet dat je weken nodig hebt om te leren een belastingbrief invullen) voor kinderen wiens ouders hen dat niet kunnen leren, maar dat je dan niet heel het jaar dat vak hoeft te volgen, maar alleen de lessen die je zelf nuttig vind.


    Dat wordt wel een probleem als de ouders daar eigenlijk zelf altijd mee in de knoei zitten.

    Verder ben ik het eens met de stelling.

    [ bericht aangepast op 1 mei 2016 - 11:21 ]


    Queer zijn is gewoon alles