• Ik heb digitaal een tekening gemaakt. Ik was eerst van plan Lara Croft te tekenen, dat ging niet zo goed dus toen had ik de hele tekening anders gemaakt en toen kwam ik op dit. :') Zelf vind ik de tekening niet zo goed dus daarom vraag ik jullie om tips. Hoe kan ik de tekening beter / acceptabeler maken? Ik heb zelf namelijk geen idee hoe ik dat moet doen (aangezien ik eigenlijk maar wat heb geschetst :')).



    Update:



    Tweede update:



    Derde update:



    Eindresultaat:

    [ bericht aangepast op 1 mei 2016 - 22:39 ]


    The sun will rise and we will try again.

    Zo iets beter? (+ licht grijze achtergrond)

    [ bericht aangepast op 28 april 2016 - 23:54 ]


    The sun will rise and we will try again.

    Standal schreef:
    Ik zou de schaduwen iets meer in elkaar over laten lopen. Nu glimt ze ontzettend (tenzij dat de bedoeling is), maar als de kleuren wat meer overlopen in elkaar dan heb je dat effect een stuk minder. Daarbij mag een kaaklijn altijd iets scherper zijn dan de rest qua lijnen, omdat dat de vorm geeft aan het gezicht. Kijk ook altijd goed naar de verhoudingen van het gezicht. Bovenkant ogen zitten op de hoogte aan de bovenkant van de oren; het gezicht is in 4 even grote delen te verdelen (van boven naar onder: haarlijn/pony, midden van ogen, het stuk tussen neus en mond en als je het onderste vierkant nog een keer door de helft doet heb je de onderkant van de lippen).


    Dit heeft me erg geholpen. Bedankt!


    The sun will rise and we will try again.

    Josiah schreef:
    De neus is een beetje lang ^^


    Korter gemaakt!


    The sun will rise and we will try again.

    HANAYA schreef:
    I actually think you made a pretty good attempt!
    Ik zou niet alleen maar met een airbrush werken (dit is ook afhankelijk van iemands persoonlijke voorkeur) en ook met een hardere brush zwaardere schaduwen aanbrengen. Op youtube is een user Ahmed Aldoori die ik heel mooi schaduwen vind maken. In zijn videos heeft hij ook soms downloadlinks naar de brushes die hij gebruikt, for free!


    Zo cool ;o


    The sun will rise and we will try again.

    Eigenlijk was de neus in het begin goed, al was het aan de lange kant, want nu lijkt ze geen neus te hebben.
    Je mag daarvoor juist harde brushes gebruiken, anders blijft het plat
    Dit is een voorbeeld van hoe hard de brush wel niet mag zijn - verder is de tekening verprutst en kloppen de verhoudingen nauwelijks, maar gewoon een voorbeeld


    obsessive rage

    WensAter schreef:
    Eigenlijk was de neus in het begin goed, al was het aan de lange kant, want nu lijkt ze geen neus te hebben.
    Je mag daarvoor juist harde brushes gebruiken, anders blijft het plat
    Dit is een voorbeeld van hoe hard de brush wel niet mag zijn - verder is de tekening verprutst en kloppen de verhoudingen nauwelijks, maar gewoon een voorbeeld


    Ooh ik heb weleens tekeningen van jou gezien! Super cool ^^ Ik zelf vind die neus zo veel beter eigenlijk dan eerst. Iedereen heeft een ander soort neus toch? Denk ik? XD Maar jouw tekeningen zijn echt gaaf, vooral de ogen kan je prachtig maken!


    The sun will rise and we will try again.

    Ik ben even rude geweest, maar met woorden is het soms zó moeilijk (en het was even snel om het duidelijk te maken). Je kan hele harde lijnen gebruiken met de neus, die je later kan verfijnen met blur, of inwerken in de kleuren van het gezicht. Zo krijgt het gezicht meer diepte. Je kan prima een airbrush gebruiken (heb ik ook gedaan), maar je moet hem wel iets harder zetten dan dat je doet als je met schaduwen werkt.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Werecoyote schreef:
    (...)

    Ooh ik heb weleens tekeningen van jou gezien! Super cool ^^ Ik zelf vind die neus zo veel beter eigenlijk dan eerst. Iedereen heeft een ander soort neus toch? Denk ik? XD Maar jouw tekeningen zijn echt gaaf, vooral de ogen kan je prachtig maken!


    Haha, thanks ^^


    obsessive rage

    Standal schreef:
    Ik ben even rude geweest, maar met woorden is het soms zó moeilijk (en het was even snel om het duidelijk te maken). Je kan hele harde lijnen gebruiken met de neus, die je later kan verfijnen met blur, of inwerken in de kleuren van het gezicht. Zo krijgt het gezicht meer diepte. Je kan prima een airbrush gebruiken (heb ik ook gedaan), maar je moet hem wel iets harder zetten dan dat je doet als je met schaduwen werkt.



    Ik probeerde het ook en toen mislukte het steeds haha. Maar zoals jij hem hebt gemaakt zou hij goed zijn dus? Want dan doe ik dat gewoon ^^ En is de rest al beter?

    [ bericht aangepast op 29 april 2016 - 11:19 ]


    The sun will rise and we will try again.

    En zo?


    The sun will rise and we will try again.

    Het wordt al steeds beter!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    Het wordt al steeds beter!


    Heb je de tweede update al gezien? ^^


    The sun will rise and we will try again.

    Werecoyote schreef:
    (...)

    Heb je de tweede update al gezien? ^^


    Ja^^ Ik mis alleen nog iets van neusgaten of zo;')


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    (...)

    Ja^^ Ik mis alleen nog iets van neusgaten of zo;')


    Die heeft ze. Moet ik ze iets duidelijker tekenen dan? ;o


    The sun will rise and we will try again.

    Ik heb even wat verbeteringen gedaan. Wil wel ff zeggen dat ik zelf zeker geen expert ben op vrouwen gezichten. Ik teken namelijk altijd mannen, hehe.
    Voor een groter vb klik op de foto.

    Je moet ten eerste nooit met een soft brush tekenen. Ik DENK namelijk dat je die gebruikt, maar hij wordt veel afgeraden bij digital artists. Ook is de blur tool niet altijd zo handig, je kunt beter de Mixer Tool Brush gebruiken. Gebruik vooral bij de edges van het gezicht een scherpere brush. Jouw gezicht fade toch namelijk ook niet zo weg? Als je begrijpt wat ik bedoel, haha. De randen van alles zijn gewoon te wazig, als ik er als een blind persoon naar kijk.

    Verder heeft de neus geen, -god hoe noem je die- neusvleugels? Die 2 flapjes waar je neusgaten in zitten :Y) De wenkbrauw mag denk ik een stuk strakker, het gezicht een stuk minder rond en mag wel wat breder/minder lang. Verder zal ik ook nog goed kijken naar hoe schaduwen vallen in het gezicht en eigenlijk de hele anatomie van een gezicht.



    Hier een voorbeeld waar ik nu mee bezig met op het gebied van duidelijke edges, maar wel smooth binnen de edges.



    Hoop dat dit een beetje helpt
    Maar gezichten zijn toch wel een van de moeilijkste dingen om onder de knie te krijgen, net zoals handen en voeten.

    [ bericht aangepast op 29 april 2016 - 12:14 ]


    I live for the applause, you will die for it.