• Ik heb digitaal een tekening gemaakt. Ik was eerst van plan Lara Croft te tekenen, dat ging niet zo goed dus toen had ik de hele tekening anders gemaakt en toen kwam ik op dit. :') Zelf vind ik de tekening niet zo goed dus daarom vraag ik jullie om tips. Hoe kan ik de tekening beter / acceptabeler maken? Ik heb zelf namelijk geen idee hoe ik dat moet doen (aangezien ik eigenlijk maar wat heb geschetst :')).



    Update:



    Tweede update:



    Derde update:



    Eindresultaat:

    [ bericht aangepast op 1 mei 2016 - 22:39 ]


    The sun will rise and we will try again.

    Ik heb denk ik zelfs de jukbeenderen wat te hoog getekend D:


    I live for the applause, you will die for it.

    Virtuoso schreef:
    Ik heb even wat verbeteringen gedaan. Wil wel ff zeggen dat ik zelf zeker geen expert ben op vrouwen gezichten. Ik teken namelijk altijd mannen, hehe.
    Voor een groter vb klik op de foto.

    Je moet ten eerste nooit met een soft brush tekenen. Ik DENK namelijk dat je die gebruikt, maar hij wordt veel afgeraden bij digital artists. Ook is de blur tool niet altijd zo handig, je kunt beter de Mixer Tool Brush gebruiken. Gebruik vooral bij de edges van het gezicht een scherpere brush. Jouw gezicht fade toch namelijk ook niet zo weg? Als je begrijpt wat ik bedoel, haha. De randen van alles zijn gewoon te wazig, als ik er als een blind persoon naar kijk.

    Verder heeft de neus geen, -god hoe noem je die- neusvleugels? Die 2 flapjes waar je neusgaten in zitten :Y) De wenkbrauw mag denk ik een stuk strakker, het gezicht een stuk minder rond en mag wel wat breder/minder lang. Verder zal ik ook nog goed kijken naar hoe schaduwen vallen in het gezicht en eigenlijk de hele anatomie van een gezicht.



    Hier een voorbeeld waar ik nu mee bezig met op het gebied van duidelijke edges, maar wel smooth binnen de edges.



    Hoop dat dit een beetje helpt
    Maar gezichten zijn toch wel een van de moeilijkste dingen om onder de knie te krijgen, net zoals handen en voeten.


    Welk programma gebruik je? Ja ik heb hier echt heel veel moeite mee haha. Ik ben echt niet goed in portretten tekenen maar volgens mij is deze toch best wel redelijk nu geworden. In ieder geval veel beter dan eerst (zie beginpost). :') Ik heb in ieder geval de neusgaten ietsje duidelijker gemaakt maar ik heb zoveel struggles hiermee. :') En ja ik gebruikte inderdaad een softbrush (airbrush). Leek mij erg handig maar blijkbaar dus niet.


    The sun will rise and we will try again.

    Virtuoso schreef:
    Ik heb denk ik zelfs de jukbeenderen wat te hoog getekend D:


    Volgens mij zijn ze wel goed. Of een millimeter lager. Idk ik heb zero kennis :') Maar ziet er goed uit!


    The sun will rise and we will try again.

    Werecoyote schreef:
    (...)

    Welk programma gebruik je? Ja ik heb hier echt heel veel moeite mee haha. Ik ben echt niet goed in portretten tekenen maar volgens mij is deze toch best wel redelijk nu geworden. In ieder geval veel beter dan eerst (zie beginpost). :') Ik heb in ieder geval de neusgaten ietsje duidelijker gemaakt maar ik heb zoveel struggles hiermee. :') En ja ik gebruikte inderdaad een softbrush (airbrush). Leek mij erg handig maar blijkbaar dus niet.
    Ik ben zelf ook nog totaal niet goed in gezichten hoor... Ze blijven altijd moeilijk.

    Ik gebruik momenteel Photoshop CC (De nieuwste gewoon)
    En idd de updates zijn al een stuk beter dan het 1e wat je had.

    Ik denk dat als je de edges van het gezicht wat strakker en duidelijker maakt het een heel groot verschil maakt.


    I live for the applause, you will die for it.

    Iets duidelijkere neusgaten denk ik? ZOVEEL STRUGGLES D:


    The sun will rise and we will try again.

    Virtuoso schreef:
    (...)Ik ben zelf ook nog totaal niet goed in gezichten hoor... Ze blijven altijd moeilijk.

    Ik gebruik momenteel Photoshop CC (De nieuwste gewoon)
    En idd de updates zijn al een stuk beter dan het 1e wat je had.

    Ik denk dat als je de edges van het gezicht wat strakker en duidelijker maakt het een heel groot verschil maakt.


    Ik heb heel lang gezeten en de vorm van het gezicht en de kaaklijn. Die krijg ik ook niet echt heel erg goed. Ik probeerde het wel haha. Hoe kan ik het het beste aanpakken?


    The sun will rise and we will try again.

    Werecoyote schreef:
    Iets duidelijkere neusgaten denk ik? ZOVEEL STRUGGLES D:



    JA! alleen nu nog de ''neus vleugeltjes''
    sorry ik weet de naam echt niet :')

    Dit zeg maar
    Bij de neusgaten moet de neus aan beide kanten wat breder


    I live for the applause, you will die for it.

    Werecoyote schreef:
    (...)

    Ik heb heel lang gezeten en de vorm van het gezicht en de kaaklijn. Die krijg ik ook niet echt heel erg goed. Ik probeerde het wel haha. Hoe kan ik het het beste aanpakken?
    Uhm.. Ik zou beginnen met een andere brush te gebruiken. Normaal deed ik echt alles met de hard brush (En dan pen pressure aanzetten voor opacity en met alt -colorpicker- steeds blenden) Maar bij dat mannelijke lichaam dat ik op de vorige pagina liet zien heb ik de Mixer tool brush gebruikt om te blenden.

    Maak eerst de vormen duidelijk met een hardere brush.


    I live for the applause, you will die for it.

    Ugh ik probeer het ook te tekenen maar ik maak constant van zon drag-queens omdat ik altijd mannen teken. :')


    I live for the applause, you will die for it.

    Oké wacht ik heb wel iets handigs. Ff snel een tutorial getekend lol
    Versleep de foto's naar je taakbalk in je browser om ze groter te zien.

    Stap 1: maak je lineart.
    Stap 2: maak een nieuwe layer ONDER je line art layer en kleur die in MET EEN HARD BRUSH


    Stap 3: Maak nog een nieuwe layer TUSSEN de line art layer en de gekleurde layer. Rechtermuisklik op die layer en klik op Create Clipping Mask


    Stap 4: Teken nu op de Clipping Mask Layer. Je komt nu niet meer buiten de lijntjes en de edges blijven duidelijk!

    [ bericht aangepast op 29 april 2016 - 12:47 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    Is het zo beter? Ik heb wat aangepast

    [ bericht aangepast op 29 april 2016 - 13:25 ]


    The sun will rise and we will try again.

    Virtuoso schreef:
    (...)Ik ben zelf ook nog totaal niet goed in gezichten hoor... Ze blijven altijd moeilijk.

    Ik gebruik momenteel Photoshop CC (De nieuwste gewoon)
    En idd de updates zijn al een stuk beter dan het 1e wat je had.

    Ik denk dat als je de edges van het gezicht wat strakker en duidelijker maakt het een heel groot verschil maakt.


    Ik gebruik trouwens Paint Tool SAI


    The sun will rise and we will try again.

    -

    [ bericht aangepast op 1 mei 2016 - 21:22 ]


    The sun will rise and we will try again.

    Voor wie dit nog volgt. Dit was mijn eindresultaat :')

    [ bericht aangepast op 1 mei 2016 - 22:39 ]


    The sun will rise and we will try again.