• Al drie jaar lang hebben wij een vogelhuisje in de tuin hangen, dit jaar is hij eindelijk in gebruik genomen! Mijn broertje heeft dit vogelhuisje zelf gemaakt en is er dus zeer trots op dat het eindelijk bewoond wordt. Helaas is er 1 tegenvaller, onze Koolmeesjes worden bedreigd door de buurtkatten. In onze buurt wonen namelijk drie katten: Bloom, Sultan en Bikkel. Vooral Bikkel is een echte jager en heeft (waarschijnlijk) vannacht het vogelhuisje gesloopt, de voorkant van het dakje is er namelijk af :(

    Het vogelhuisje hangt tussen de schutting en de uitbouw in, zoals te zien op deze foto: (hier was het huisje nog niet kapot)



    Heeft iemand enig idee hoe we de katten daar weg kunnen jagen? Ze lopen nu gewoon vanaf de schuur over de schutting naar het huisje toe :( Ik hoop echt dat de vogeltjes het overleven, we zijn de hele dag bezig met de katten weg te jagen...

    Deze foto's heb ik vandaag genomen, foto's van de vogeltjes zelf! (En een actiefoto!)





    Zoals jullie kunnen zien is het voorste deel van het dakje eraf :( (En dat bruine erbovenop is koffieprut, katten houden daar niet van... het is te proberen xD)

    We hebben trouwens ook nog een nestje Merels in de grote boom aan de andere kant van de tuin, het is dus behoorlijk druk hier. 3 Katten, merels en koolmeesjes!


    Treat people with kindness

    Vannacht zijn de katten weer langs geweest.. Enorme krassen op het huisje, maar de vogeltjes zijn er nog!


    Treat people with kindness