• ... en we onze username mochten veranderen is Laura (Kaiho) nu Saiph en ben ik (Liber) nu Rigel.

    Deze twee sterren zijn sterren uit het sterrenbeeld Orion.


    Random facts over Orion:
    - dit sterrenbeeld bevat 2 van de 10 helderste sterren aan de hemel. De helderster ster is Rigel, die 40.000 keer helderder schijnt dan onze zon. De op een na helderste is Betelgeuse, die 10.000 keer helderder schijnt dan onze zon.
    - dit sterrenbeeld bevat vooral jonge blauwe reuzen.
    - als Orion aan de hemel zichtbaar is betekend dat dat de winter eraan komt, dit sterrenbeeld is namelijk zichtbaar van november tot begin mei.
    - in het midden van het onderste stuk van Orion zie je drie stipjes. De middelste hiervan is M42, dit is echter geen ster maar een nevel (in dit geval een grote wolk van stof en gas van bijna zes lichtjaar breed waarin nieuwe sterren worden gevormd).

    We laten hiermee natuurlijk ook subtiel onze Harry Potter liefde blijken.



    Hebben jullie wel eens een username gehad die gebaseerd was op de naam van eens ster? En hebben jullie nog astronomische feitjes waarvan je op springen staat om ze met de rest van Q te delen? (:

    [ bericht aangepast op 2 mei 2016 - 20:50 ]


    -

    Ik heb mijn sterrenbeeld als username gehad, hihi.

    I like this. (OEH een ster met de naam Bellatrix) (wbw)


    26 - 02 - '16

    Ik ben superdol op sterren en de hemel, dus ik vind dit hele leuke namen. Zelf heb ik twee namen gehad die er iets mee te maken hebben, namelijk Astriferous (dat betekent "met sterren bezaaid") en Alpheratz (de Alpha-ster van het sterrenbeeld Andromeda).

    [ bericht aangepast op 2 mei 2016 - 21:30 ]


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Blyton schreef:
    Ik ben superdol op sterren en de hemel, dus ik vind dit hele leuke namen. Zelf heb ik twee namen gehad die er iets mee te maken hebben, namelijk Astriferous (dat betekend "met sterren bezaaid") en Alpheratz (de Alpha-ster van het sterrenbeeld Andromeda).


    Dat zijn allebei ook echt super leuke usernames!


    -

    Snack schreef:
    Ik heb mijn sterrenbeeld als username gehad, hihi.

    I like this. (OEH een ster met de naam Bellatrix) (wbw)


    Wat is je sterrenbeeld? Stalker much. :')

    *wbw*


    -

    Rigel schreef:
    (...)

    Wat is je sterrenbeeld? Stalker much. :')

    *wbw*


    Boogschutter ^^


    26 - 02 - '16

    Blyton schreef:
    Ik ben superdol op sterren en de hemel, dus ik vind dit hele leuke namen. Zelf heb ik twee namen gehad die er iets mee te maken hebben, namelijk Astriferous (dat betekend "met sterren bezaaid") en Alpheratz (de Alpha-ster van het sterrenbeeld Andromeda).


    Die usernames vind ik echt heel geweldig klinken.

    Subtiele MT.


    She was always looking for more..

    Ohh dat zijn echt gave usernames! Leuk bedacht.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Oeh, wat gaaf! ^^ Alles wat een vage link met Harry Potter heeft, is natuurlijk sowieso goed. :Y)

    Ik heb geen usernames gehad die met sterren te maken hebben, maar de titel van een story die ik gisteren heb afgerond verwijst er wel naar. Telt dat? (nerd)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oeh ik vind ze leuk ^^


    <3

    Ohhh tof! Ik heb nooit een stergerelateerde naam gehad. Wel heette ik een tijdje Phoebus, de stralende, naar Phoebus Apollo, dus dat is een soort van sterachtig? :p

    Astronomische feitjes, daar word ik al voldoende mee bekogeld door mijn naderende natuurkunde-examen, dus nope :p


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Aah I love the usernames c:
    En als het om ster-gerelateerde usernames aankomt.. /wijst naar un die ik nu heb/ Spica is de helderste ster in het sterrenbeeld maagd en de 15e op de lijst van helderste sterren als de zon niet wordt meegeteld c: (en toevallig is er een girl group waar ik obsessed mee ben met dezelfde naam maar dat is bijzaak :B)


    because i knew you, i have been changed for good

    Ik heb mijn profielwerkstuk over het zonnestelsel gedaan. Was keileuk! Heel boekwerk ervan gemaakt ook. Staan leuke feitjes in over manen en dwergplaneten en zo. En onze aarde ook natuurlijk. Mijn practicum ging over de atomen in de zon die het licht vormden wat wij zien, gebaseerd op een prisma-like lichtmeting en de golflengtes van dat licht, samenhangend met de golflengtes van bepaalde atomen die fotonen uitscheiden.


    Slightly drunk.

    Jerker schreef:
    Ik heb mijn profielwerkstuk over het zonnestelsel gedaan. Was keileuk! Heel boekwerk ervan gemaakt ook. Staan leuke feitjes in over manen en dwergplaneten en zo. En onze aarde ook natuurlijk. Mijn practicum ging over de atomen in de zon die het licht vormden wat wij zien, gebaseerd op een prisma-like lichtmeting en de golflengtes van dat licht, samenhangend met de golflengtes van bepaalde atomen die fotonen uitscheiden.


    Klinkt super tof!

    [ bericht aangepast op 4 mei 2016 - 19:51 ]


    -

    Rigel schreef:
    (...)

    Klinkt super tof!

    Was het ook!


    Slightly drunk.

    Sterren zijn great c:. Volgende maand ga ik een tatoeage laten zetten van mijn sterrenbeeld, in de sterrenconstellatie vorm, pretty excited for it!


    soul made of stardust and chaos.