• ... en we onze username mochten veranderen is Laura (Kaiho) nu Saiph en ben ik (Liber) nu Rigel.

    Deze twee sterren zijn sterren uit het sterrenbeeld Orion.


    Random facts over Orion:
    - dit sterrenbeeld bevat 2 van de 10 helderste sterren aan de hemel. De helderster ster is Rigel, die 40.000 keer helderder schijnt dan onze zon. De op een na helderste is Betelgeuse, die 10.000 keer helderder schijnt dan onze zon.
    - dit sterrenbeeld bevat vooral jonge blauwe reuzen.
    - als Orion aan de hemel zichtbaar is betekend dat dat de winter eraan komt, dit sterrenbeeld is namelijk zichtbaar van november tot begin mei.
    - in het midden van het onderste stuk van Orion zie je drie stipjes. De middelste hiervan is M42, dit is echter geen ster maar een nevel (in dit geval een grote wolk van stof en gas van bijna zes lichtjaar breed waarin nieuwe sterren worden gevormd).

    We laten hiermee natuurlijk ook subtiel onze Harry Potter liefde blijken.



    Hebben jullie wel eens een username gehad die gebaseerd was op de naam van eens ster? En hebben jullie nog astronomische feitjes waarvan je op springen staat om ze met de rest van Q te delen? (:

    [ bericht aangepast op 2 mei 2016 - 20:50 ]


    -

    WlLD schreef:
    Sterren zijn great c:. Volgende maand ga ik een tatoeage laten zetten van mijn sterrenbeeld, in de sterrenconstellatie vorm, pretty excited for it!


    Oh, dat klinkt echt ontzettend gaaf.
    Wat is je sterrenbeeld, if I may ask?
    Ik wil ook ooit, in een verre verre toekomst, een tatoeage nemen, al heb ik nog absoluut geen idee waarvan.

    @SPICA en Pontmercy, ik vindt Phoebus en Spica amazing klinken.


    She was always looking for more..

    WlLD schreef:
    Sterren zijn great c:. Volgende maand ga ik een tatoeage laten zetten van mijn sterrenbeeld, in de sterrenconstellatie vorm, pretty excited for it!


    Dat is zo super geweldig!


    -

    Saiph schreef:
    (...)

    Oh, dat klinkt echt ontzettend gaaf.
    Wat is je sterrenbeeld, if I may ask?
    Ik wil ook ooit, in een verre verre toekomst, een tatoeage nemen, al heb ik nog absoluut geen idee waarvan.

    @SPICA en Pontmercy, ik vindt Phoebus en Spica amazing klinken.


    Weegschaal n.n

    Ik zou er ook niet te veel over nadenken! Heb ik eigenlijk ook niet gedaan hahaha, c:


    soul made of stardust and chaos.

    Ik heb ooit de username NGC6397 gehad.
    Or this lovely thing here:



    Edit:

    En Andromeda naar de Andromeda-nevel

    [ bericht aangepast op 4 mei 2016 - 21:17 ]


    If I were once a planet, you were the axis