• Hoi! ik ben ''Danseuse'' en ik ben al helemaal in de startblokken om een aller eerste verhaal te schrijven!
    Nou wil ik heel graag jullie mening over het volgende onderwerp voor het eerste verhaal want ik wil natuurlijk eerst kijken of het wel aanslaat..

    Een professor heeft een ontdekking gedaan, namelijk: Soulbands. Soulbands zijn digitale armbandjes die vanaf het moment dat jij er een om doet afteld naar het moment dat jij je soulmate tegen zou komen. In dit geval gaat het over 2 personen, (jongen/meisje) van rond de 18/19 die zich uiteindelijk opgeven na ongeveer 80% van de planeet al zo een bandje heeft. Je denkt dat het allemaal leuk en aardig is maar er zit een addertje onder het gras, je mag in de tussentijd met niemand daten of scharrelen, maar of ze zich daar aan houden?

    je volgt dus infeiten de 2 mensen in hun dagelijks leven tot de armband is afgeteld tot ''0 years - 0 days - 0 seconds'' en of ze dan daadwerkelijk hun soulmate hebben gevonden.

    i am really curious! heb je nog aanvullende ideeën? feel free!


    - R

    Let even goed op je -d -t foutjes. Verder vind ik het opzich wel een leuk idee. Een soort mix van Matched en In time. Veel elementen die ik wel eerder heb gezien in verhalen maar als je er je eigen draai aan kan geven lijkt het me zeker de moeite waard. Probeer ook goed na te denken over het plot, wat is de climax? Wat zijn de problemen die de personages tegenkomen? Succes!


    The truth is out there.

    Ja is goed zal ik doen!, bedankt voor je feedback !


    - R

    Was er niet ook een RPG die zo ging?

    Ah, well, maakt ook niet uit, het idee is leuk en tja. Vooral: Waar wil je heen? Want voor de rest vind ik het eigenlijk gewoon goed gedaan ^^


    obsessive rage

    Geen idee! ben hier pas net en had het idee van een Tumblr Textpost you know? maar dankje anyway haha, waar ik zegmaar heen wil is meer dat ze elkaar tegen komen en opslag verliefd zijn maar dat hun klokje blijft lopen en dan komen ze weer bij die ene regel ''niet daten / scharrelen'' .. maar ze doen het uiteindelijk toch, en dan op de dat dat het zo ver is, nemen ze afscheid en gaan opzoek naar the one.. etc, etc,

    (ja beetje rommelig geformuleerd maar het komt wel mooi overeen in het verhaal haha)


    - R

    Ik vind het idee eerlijk gezegd een beetje cliché klinken. Er zijn al honderden verhalen over mensen die verliefd zijn, maar het eigenlijk niet mogen enzovoort. Het klinkt wel als een leuk idee, maar ik zou het dus nooit lezen. Misschien zou je iets anders het hoofdonderwerp kunnen laten zijn of het verhaal iets veranderen, maar dat is natuurlijk wel helemaal aan jou (:


    i wanna die with you once or twice.

    ^

    je hebt eigenlijk wel gelijk.. ik zie echt gewoon bij alle stories liefde etc, ik denk dat quizlet wel toe is aan wat nieuws.. thanks !!


    - R

    Tbh heb ik dit idee echt al te vaak voorbij zijn komen voor RPG's of mensen die er een verhaal over willen beginnen en daarnaast ook al buiten Quizlet dat ik het zelf niet echt origineel meer vind. Het heeft echt een flinke twist nodig in mijn ogen om nog origineel te zijn. Ik heb ook al versies gezien waar de teller dan stopte en er niks gebeurde / ze niemand tegenkwamen bijvoorbeeld.


    Happy Birthday my Potter!

    hmm, jammer...
    Dank jullie wel voor jullie eerlijke feedback! ik zal er wat mee doen en proberen te denken aan een unieker onderwerp!

    merci!


    - R

    Ik vind dat je verhaal heel wat potentieel heeft, maar er in inderdaad een iets uniekere draai aan mag worden gegeven.
    Ik heb even gebrainstormd en hier zijn enkele dingen die ik bedacht:
    - De bandjes tellen af naar het moment dat je de persoon tegenkomt die verantwoordelijk is voor je dood (en dan kan je natuurlijk de personages op elkaar verliefd laten worden want wie houdt nu niet van een gedoemde liefde)
    - In een wereld waar kinderen hun ouders niet kennen, telt het af naar het moment dat je te weten komt wie je ouders zijn (hoe ze dat te weten komen moet je zelf nog wel verzinnen)
    - De teller telt af naar het moment dat mensen een land/stad krijgen aangewezen waar ze verplicht moeten wonen en werken en die ze niet meer mogen verlaten.
    - De teller telt af naar het moment dat je de vader/moeder van je kinderen ontmoet.

    Ik weet niet of je met enkele van deze iets bent, maar je kan dus een gewoon aspect (bijvoorbeeld verhuizen) uitvergroten en definitief maken.


    The soul needs autumn.

    heel gaaf! bedankt Saorsa, hier heb ik zeker wat aan! ik zal het opslaan.


    - R

    Ik vind het op zich wel een leuk idee. Het is helemaal leuk en aardig dat er al RPG's zijn met zulke ideeën, maar ik zie mensen nou niet echt RPG's volgen voor het verhaal (of doen mensen dat?). Ik zeg doen.


    tya

    Haha ik ken dat inderdaad via een tumblr text post. Ik hoopte al best erop dat iemand een verhaal ervan zou maken dus ik zeg ook doen! Laat me maar weten als je het begint te schrijven (:


    The sun will rise and we will try again.

    Ik vind het wel leuk klinken! Als je het echt gaat schrijven, moet je er denk ik wel op letten dat het geen cliche wordt. Verboden liefdes etc. zijn al vaak genoeg beschreven, maar als je er een onverwachte twist aan kunt geven is het wel tof.


    The universal language of art.

    Cyrillic schreef:
    Ik vind het op zich wel een leuk idee. Het is helemaal leuk en aardig dat er al RPG's zijn met zulke ideeën, maar ik zie mensen nou niet echt RPG's volgen voor het verhaal (of doen mensen dat?). Ik zeg doen.


    Uhh tja heheh... Ik doe dat xDD


    obsessive rage

    WensAter schreef:
    (...)

    Uhh tja heheh... Ik doe dat xDD

    Haha oh god echt! Ik zou dat nie tkunnen volgen. Zoveel verschillende schrijfstijlen dooreen, en zoveel verschillende verhalen door elkaar.


    tya