• Voor mijn verhaal moet één zin van een brief dik gedrukt, in het midden van het verhaal staan. Nu is mijn template zo dat mijn tekst paarsachtig is. Nadat ik de zin in het midden zet wordt de zin en alle tekst daaronder opeens zwart, terwijl het er boven nog wel in het paar staat. Zie ik dit als enige of ziet iedereen dit dan?

    Pardon, honderd maal sorry, ik zei dat het was opgelost, maar dat is niet zo.

    Hier is het hoofdstuk waar het in is: Hoofdstuk 2.3 !

    [ bericht aangepast op 5 mei 2016 - 18:32 ]


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

          Uit de keuken klonk het opgewekte melodietje van de toaster. Onze toaster was de goedkoopste uit zijn serie, dus hadden wij maar uit twee melodieën kunnen kiezen. Mijn vader had uiteindelijk voor de zingende vogels gekozen. Er waren niet veel vogels meer tegenwoordig en het was fijn om toch dagelijks te vogels te horen zingen.
          Ik liep terug naar de keuken en legde de brief op de tafel. Ik wilde hem niet openmaken, ik durfde hem niet open te maken.
          Ik legde mijn toast op een bord en pakte de honing uit de kast. De pot was bijna leeg, maar er zat nog genoeg in om mijn twee sneetjes mee te besmeren.
          Nadat mijn broodjes in vieren waren gesneden ging ik aan tafel zitten. Zou ik eerst mijn brood opeten of eerst de brief open maken? Ik wist van mezelf dat ik niet van mijn broodjes zou kunnen genieten als ik de brief niet eerst opende.
          Ik haakte mijn vinger achter het hoekje en scheurde de envelop open. Met bevende handen trok ik de brief uit de envelop. Met een diepe zucht klapte ik de brief open.

    Beste mevrouw Hill,

    Hartelijk gefeliciteerd met uw achttiende verjaardag. Wij wensen u een hele fijne dag toe en nog vele (vruchtbare) jaren.

    In 2093 is het Vruchtbaarheids-programma opgezet. Het doel van het Vruchtbaarheids-programma is om de uitsterving van de mensheid tegen te gaan. Door het Vruchtbaarheids-programma zijn er al duizenden vruchtbare mannen en vrouwen naar de maan verhuisd en hebben daar met succes een gezin gesticht.
    Vanaf vandaag kan u een deel uitmaken van het Vruchtbaarheids-programma, maar voordat het zover is moet u eerst onderzocht worden. Dit onderzoek bestaat uit drie delen: een bloedonderzoek, een scan van de buik en een lichamelijk onderzoek.

    Wij verwachten u op zaterdag 16 maart om 15:00 uur bij het Gezondheidsgebouw.


    Het is belangrijk dat u deze brief en uw AGB naar het onderzoek meeneemt. U kunt zich melden bij de receptie.
    Tevens willen wij u er normaals op wijzen dat het verplicht is om deel te nemen aan het onderzoek. Mocht u niet komen, dan wordt dat gezien als verraad.

    Wij wensen u nog een fijne dag toe en zien u snel in het Gezondsheidsgebouw.

    Met vriendelijke groet,
    P.J. Brown
    Hoofd van het Gezondheidsgebouw in Shipton


          Ik las de brief nog een keer. Daar was weer die waarschuwing dat het verplicht was om deel te nemen aan het onderzoek. Waren er dan daadwerkelijk mensen die niet kwamen opdagen?
          Wat zou een lichamelijk onderzoek inhouden? Ik had nog nooit iemand over het lichamelijke onderzoek gehoord. Ik dacht dat ze alleen al aan je bloed en via die scan konden zien of je zwanger kon worden of niet.
          16 maart om 15:00 uur was de afspraak gepland. Vandaag was het 16 maart! Moest ik nu echt vanmiddag naar het Gezondheidsgebouw? Op mijn verjaardag?!
          Er waren ongeveer tien minuten verstreken sinds ik beneden was gekomen. Ik moest nog vijf uur wachten voordat ik weg kon. Als ik eerder wegging, dan was de kans erg groot dat ik daar veel te vroeg zou zijn.
          Ik at mijn toast op, het smaakte minder lekker dan normaal. Langzaam ruimde ik de tafel af, alles om de tijd sneller te laten gaan.
          Ik ging naar de woonkamer, pakte één van mijn favoriete boeken en begon te lezen. Hopelijk waren die paar uurtjes zo voorbij.

          Die paar uur waren niet zo voorbij gegaan. Elke keer als ik op de klok keek waren er maar vijf minuten verstreken. Van lezen was ook niks gekomen, bij pagina veertien had ik het boek weggelegd. Ik had me niet kunnen concentreren. Ik bleef maar aan het onderzoek denken.
          Mijn buurmeisje was vorig jaar naar de maan gegaan en ik had me bedacht dat zij volgens mij wel wat onder het lichamelijk onderzoek had verteld. Ze vertelde dat ze helemaal naakt voor een vrouw had moeten staan.
          Ik stond op en controleerde mijn haar in de spiegel, dat zag er nog oké uit. Het kon netter, maar waarom zou ik het fatsoeneren? Het was geen sollicitatiegesprek.
          Ik pakte de brief van tafel en stopte die in mijn tas. Ik controleerde of mijn AGB in mijn portemonnee zat. Iedere inwoner van de Noord-Amerikaanse Republiek had een AGB, oftewel een Amerikaans geboorte bewijs.
          Ik trok mijn jas en schoenen aan en wierp een laatste blik in de spiegel.
          “Wens me succes mam,” zei ik terwijl ik de deur achter me dichttrok.

    Mijn excuses voor de vreemde lay-out, dit komt doordat de ene zin in het midden staat.

    Een wat korter hoofdstukje, sorry, maar hoofdstuk 2 was gewoon niet langer. Ik ga proberen het de volgende keer wat beter in de delen.


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Nu ziet het er wel goed uit, alleen in mijn story niet


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Hmmm, als ik dit in een hoofdstuk van mezelf plak werkt het zoals het zou moeten. Beetje raar.

    Misschien werkt het als je je eigen reactie quote en de tekst in de spoilers in je hoofdstuk plakt?

    [ bericht aangepast op 5 mei 2016 - 20:37 ]

    Angewomon schreef:
    Hmmm, als ik dit in een hoofdstuk van mezelf plak werkt het zoals het zou moeten. Beetje raar.

    Misschien werkt het als je je eigen reactie quote en de tekst in de spoilers in je hoofdstuk plakt?


    Ik ga het morgen proberen. Heb nu dat stukje tekst uit het midden maar even gehaald.


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Douleur schreef:
    (...)

    Ik ga het morgen proberen. Heb nu dat stukje tekst uit het midden maar even gehaald.

    Oke, ik hoor het wel als het nog niet goed is op die manier (:

    Angewomon schreef:
    (...)
    Oke, ik hoor het wel als het nog niet goed is op die manier (:


    Ook niet, helaas


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Als ik tijd vind kijk ik er even naar, maar Stories en Gastenboekberichten doen over het algemeen niet wat ze moeten doen. Kan mij ook enorm storen.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Is dit nu opgelost? =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Is dit nu opgelost? =)


    Nee, helaas niet. Ik heb de opmaak maar veranderd, want het bleef zo.


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Ik wil straks wel even kijken als je wil. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Ik wil straks wel even kijken als je wil. =)


    Ja, heel graaf!


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Ik kan er niets mee. Maar ik ga het doorgeven.

    De enige tip die ik kan geven in de tussentijd, is dat je meerdere tabs gebruikt zodat de tekst wat meer in het midden staat.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Bij mij is alles wel gewoon een beetje paarskleurig.


    I am an idiot, I move.

    Ik zie geen kleur verschil.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Burritho schreef:
    Ik zie geen kleur verschil.

    Wel als ze die ene zin in center zet. Nu staat die gewoon links.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury