• Hallo,
    naar aanleiding van de opmerking dat deze rustige tijd op Q een perfecte gelegenheid zou zijn om iedereen te leren kennen, leek het mij een leuk idee om een soort van teambuilding te doen. Dit heb ik dan in wedstrijdvorm gegoten om het makkelijker te maken. Het werkt als volgt: iedereen die mee wilt doen geeft zich op, en ik zal teams indelen. Met die teams maak je die opdrachten. Het doel van deze wedstrijd is om andere mensen te leren kennen waarmee je normaal nooit of nauwelijks zou praten.

    Werking van de wedstrijd/samenvatting
    1. Iedereen meldt zich aan en stuurt mij een pb.
    2. Ik maak teams en het jurypanel.
    3. Opdracht 1 gaat van start, deze gaat voor zowel de juryleden als voor de deelnemers.
    4. Direct na de deadline van opdracht 1, gaat opdracht 2 van start: feedback is immers niet nodig.
    5. etc., tot het einde van de wedstrijd. Gedurende de wedstrijd worden de twee andere opdrachten gedaan.

    Lees dit hele topic door voor specificaties van de wedstrijd. Er staat een hele hoop geschreven, maar ik hoop wel dat het duidelijk geschreven is.

    Aanmelden

    Geef in het topic aan dat je mee wilt doen en stuur mij een pb met de volgende dingen:
    -Q-usernaam
    -RL naam/alias
    -Met deze mensen ga ik het meest om, max. 5
    (-Met deze mensen wil ik absoluut niet in een team, enkel indien nodig.)
    -Drie onbekende feitjes over mij:
    -Jureren, ja of nee? (Evt. motivatie.)


    Waarom deze dingen?
    Om zoveel mogelijk nieuwe users te ontmoeten, probeer ik groepen te maken van users die elkaar niet of nauwelijks kennen. Het mooiste zou natuurlijk zijn als hier vriendschappen aan over gehouden worden, maar een gezellige tijd gedurende De drie onbekende feitjes zal ik gebruiken in de eerste opdracht. Dit is zodat de groepleden elkaar beter leren kennen, wat uiteindelijk het doel is van deze wedstrijd.


    Deelnemers Er zullen teams van vier of vijf personen gevormd worden die samen de opdracht zullen maken.
    Qletskousen:
    -Douleur - Claudia
    -Anatomy - Megan
    -Scandicy - Nikki
    -Jouska - Eva
    -TPose - Sylvie

    The Procastinators:
    -Tormund - Natas
    -Rigel - Jente
    -SPICA - Dee
    -Starkbucks - Wendy
    -Caprice - Louise
    -Involved - Elly

    Juryleden
    Om te voorkomen dat juryleden minder moeite in deze wedstrijd steken "omdat ze toch geen deelnemers zijn", heb ik besloten juryleden ad random te selecteren uit de deelnemers (wanneer aangegeven is dat hij/zij wil jureren). De juryleden zullen de eerste opdracht mee doen om elkaar beter te leren kennen. Om ook hier een beter teamwerk te krijgen, vraag ik dat de opdrachten door middel van samenwerking nagekeken wordt en bij mij een uiteindelijk resultaat terecht komt.

    -GrandR - Anne
    -Bloodborne - Elise

    Punten > Per binnen gekregen pb zal ik live de punten per team al geven. Spannend!
    Opdracht 1
    Team 1: 12 punten.
    Team 2: 16 punten.

    Opdrachten (Rondes)
    Opdracht 1: Two truth and a lie.
    Dit is een individuele opdracht. Ik stuur van ieder teamgenoot drie feitjes per teamgenoot op naar de andere teamgenoten; en deze moeten dan kijken welke twee waar zijn, en welke de leugen is. (Ik verdraai één van de feitjes tot een leugen.) Iedereen krijgt punten gebaseerd op het aantal goed geraden leugens. Alles zal worden ingeleverd per pb, en er zal niet gejureerd worden.
    Duur: Iedereen krijg één week de tijd om te antwoorden, vanaf dat ik het verstuurd heb.
    Extra: Spieken en communiceren met elkaar kan niet voorkomen worden, maar het is uiterst oneerlijk tegenover de andere groepen. Het gaat om de gezeligheid en elkaar te leren kennen, niet om het aantal punten.


    Opdracht 2: What's the question.
    In deze opdracht geef ik een aantal vragen mee. De bedoeling is dat jullie als groep deze vragen op de meeste rare, vreemde, memorabele manier gaan beantwoorden om de punten van de jury te winnen. De vragen mogen een essay lang zijn, maar ook een woord kort, dat is allemaal afhankelijk van jullie.
    Deadline: 16 juni

    Vragen:
    1. Hoe zou je de wereld veroveren met teenslippers en een lek waterpistool?
    2. Wat als Joost het ook allemaal niet meer weet?
    3. Hoe lok je een pantoffeldiertje naar de hoek van een ronde kamer?
    4. Je moet vijfhonderd smurfen voor Gargamel verstoppen: wat is de plek waar Gargamel ze nooit gaat kunnen vinden?
    5. Als het gras roze is, kun je het dan beter maaien voordat de postbode langskomt, of daarna?
    6. Waarom heet het een rendier als hij vliegt?
    7. Hoe red je de wereld als deze wordt bedreigd door koekjesgooiende sprinkhanen en jij bent onze enige hoop?
    8. Hoe krijg je een zwembad droog met één handdoek en een pepermuntje?
    9. Wat als batman gebeten word door een vampier?
    10. Als een man zegt: 'ik lieg altijd.' Moet je hem dan geloven?

    Credits aan Mignon, Darcia en ImAwesome die in mijn topic hadden gereageerd een heel tijdje terug, speciaal voor deze opdracht. :Y)


    Andere opdrachten (worden nog uitgewerkt wanneer het zover is, maar bij deze al een overzicht over de vragen.)
    3. Bedenk samen het wildste verhaal. Duur: 2,5 weken
    4. doorzoek elkaars forumhistorie, geef per groep één link naar het gekste/geweldigste/meest schaamtevolle topic. Duur: 1,5 week
    5. maak een gezamelijke foto, dit kan een collage zijn van jullie eigen foto's, of iets als dit. Duur: 2 weken


    Opdracht (Algemeen)
    Opdracht 0.
    Ieder team heeft natuurlijk een geweldige teamnaam nodig. Bedenk gezamenlijk de meest zotte teamnaam. De beste teamnaam zal bonuspunten verdienen.
    Deadline: vóórdat opdracht 2 begint.
    Opdracht 6
    Maak een lijstje met vijf punten die jullie met z'n vijven gemeenschappelijk hebben (licht ieder punt toe). Dit lijstje kan op Q gemaakt worden, of dit kan in een document. Het gaat er in ieder geval om dat jullie tijdens het samenwerken er wel eens achter komen dat jullie iets gemeenschappelijk hebben, of dat er samen naar gaan zoeken. Ook zo leer je elkaar beter kennen.
    Deadline: gelijk met de deadline van opdracht 5.

    Algemene zaken
    Prijs
    Deze wedstrijd draait niet om winnen of om punten, maar om deze wedstrijd toch zinvol te houden, zullen er toch punten gegeven worden. De grootste prijs is echter samenwerking, plezier en eventueel vriendschap! Onthoud dit goed! De echte prijs zal een apart topic zijn met benoeming van de users en wat ze willen promoten erin. Puntentelling is afhankelijk van de vraag.
    Uitstel
    Ik zal geen uitstel geven. In teamverband is dit vrij lastig. Indien veel teams in tijdnood komen, zal ik de deadline opschuiven, anders niet. (Oké, ik ga niet op één minuut, of één uur kijken, maar wel op één dag.) Ik zal proberen genoeg tijd te voorzien voor iedere opdracht.
    Te laat/niets inleveren
    Wanneer een team niets inlevert of te laat krijgt het geen punten. (Dit is voorlopig. Ik hoor graag de mening van de juryleden hierover wanneer het aan de hand is. Hopelijk is het gewoon niet nodig.) Wanneer een individuele user te laat inlevert binnen wat afgesproken is in de groep, moeten/kunnen ze dat doorgeven aan mij, en dan mogen ze zelf een straf bedenken.
    Regels
    Er zijn geen speciale regels, maar het is wel de bedoeling dat iedereen zich gedraagt. Daarmee bedoel ik dat er niemand buitengesloten wordt, niemand gepest, iedereen braaf meedoet en braafjes blijft meedoen. Geen vreemde dingen dus.
    Wat als ik wil stoppen?
    Liefts niet. Dit is geen schrijfwedstrijd waarbij iedereen individuele opdrachten moet inleveren. Je werkt hier met een team, en mij maakt het geen reet uit of je ermee stopt, maar het is verre van respectvol tegenover je teamgenoten. Bedenk daarom héél goed of je hiervoor tijd gaat hebben. Ik zal genoeg tijd geven om de opdrachten te maken, begin er dan ook niet mee de dag voor de deadline. Bovendien weet je meer dan twee weken van de voren of examens beginnen, en kun je wel inschatten of je het druk gaat krijgen. Wanneer iemand toch onder omstandigheden moet stoppen met een goede reden, dan zal het team door gaan met een teamgenoot minder. Wanneer er dan nóg een teamgenoot stopt, zal ik de overige drie onder de andere teams verdelen, tenzij dat ze met hun drieën willen doorwerken. Het is dan de taak van het andere team om hun nieuw teamgenoot te verwelkomen in hun midden.
    Ja maar, wat als ik op vakantie ga?
    Dat is vervelend wat betreft deze wedstrijd. (Ik bedoel, you go girl. Een vakantie is altijd prettig.) Ik kan je niet verbieden om niet te gaan. Het is uiteindelijk iets wat je met je team moet beslissen. Ga jij die ronde niet mee doen? Werken jullie al voor? Dat is denk ik per persoon afhankelijk. Geef het door, en dan kunnen we samen (met het team) achter een oplossing zoeken.
    Heb je toestemming voor deze wedstrijd?
    Jawel! Van de geweldige wedstrijdmoderator Charbonneau.
    Tips en trucs
    -een whatsapp of facebook groep of andere social media kan onderlinge communicatie veel beter maken dan via pb op Q, maar enkel wanneer alle teamleden het hiermee eens zijn. Telefoonnummers en (volledige) namen kunnen dan wel via pb worden uitgewisseld.
    -in een openbaar googledocument kunnen jullie samen schrijven of noteren. Dit is ook makkelijker voor mij en de juryleden: je hoeft enkel een link door te sturen ervan.
    -begin niet de dag voor de deadline, maar direct de dag na de vorige deadline.
    -des te meer goede gesprekken, des te beter samenwerking. Teams die het goed kunnen vinden, zullen over het algemeen ook beter kunnen samenwerken. Ga daarom niet je teamgenoot afzeiken, maar ga juist af en toe eens offtopic met z'n allen.
    -Indien nodig, geef opbouwende kritieken, en ontvang zelf kritiek hoffelijk. In een team maak je alles samen, en moet je ook accepteren dan andere teamgenoten een andere mening hebben dan jou.


    Babbeltopic. Voor iedereen, niet enkel deelnemers. Te weinig tijd voor de wedstrijd, maar je wilt wel vrienden maken? Kom daar een kijkje nemen. Ik plaats er iedere dag een vraag van de dag, om elkaar beter te leren kennen.

    Ik hoop dat deze wedstrijd een hoop leven zal brengen op het forum. Hoe meer zielen, hoe meer vreugde!
    Groetjes, Manon/Patholoog

    [ bericht aangepast op 16 juni 2016 - 11:00 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Wanneer starten we? (cat)


    Slightly drunk.

    Oh gosh ik moet mijn inzending nog even sturen. Kei vergeetachtig, ik weet het.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Jerker schreef:
    Wanneer starten we? (cat)


    Ik wacht even af of er nog meer mensen willen mee doen. De 20e lijkt me perfect daarvoor. Dan heb ik ook nog een paar dagen de tijd om de teams in te delen en de feiten van iedereen op orde te maken. Of vinden jullie dat te ver weg/te kort bij?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Ik wacht even af of er nog meer mensen willen mee doen. De 20e lijkt me perfect daarvoor. Dan heb ik ook nog een paar dagen de tijd om de teams in te delen en de feiten van iedereen op orde te maken. Of vinden jullie dat te ver weg/te kort bij?

    zou voor mij fijn zijn. Dan haal ik de deadline zeker


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Die periode lijkt me niet meer dan redelijk, maar ik ben een ongeduldig type. :Y)


    Slightly drunk.

    Naam: Sofie
    Feitjes:


    dus jij dacht vals te spelen?

    [ bericht aangepast op 16 mei 2016 - 22:57 ]


    You are my piece of paradise.

    @scintellare, je kunt je post leegmaken. Eigenlijk had je dit via pb moeten doorsturen. Dus ik hoop dat niemand hier misbruik van heeft gemaakt. (:


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik zoek nog (heel veel) deelnemers, dus meld je gerust aan. Daarbij wil ik even opmerken, wanneer er problemen zijn met de opdrachten, moet je dit uiteindelijk oplossen met je groepje. Bijv: je wilt geen foto van jezelf posten, dan moet je groepje daar rekening mee kunnen houden.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Jongens, plies, meld je aan, hoe meer zielen hoe meer vreugd (cool)


    Slightly drunk.

    Jerker schreef:
    Jongens, plies, meld je aan, hoe meer zielen hoe meer vreugd (cool)


    Precies.


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik zou echt willen meedoen, maar volgende week begint de blok al D: En dat kan ik me momenteel niet permitteren.


    What would Emma do?

    Ah jammer. Je kunt nog altijd in het babbeltopic komen. ;)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Jerker schreef:
    Jongens, plies, meld je aan, hoe meer zielen hoe meer vreugd (cool)

    this is very true ^


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik wil graag meedoen (:
    (of ben ik te laat aangezien er tot 19 mei staat en niet tot en met)


    Can't control my second personality

    Involved schreef:
    Ik wil graag meedoen (:
    (of ben ik te laat aangezien er tot 19 mei staat en niet tot en met)


    Volgens mij kan het nog. Ik snap het verschil tussen tot en tot en met eigenlijk niet, maar dat ligt vast aan het feit dat ik Belg ben.


    16 - 09 - '17