• Hoi iedereen!
    Ik had een topic gemaakt over de nieuwe attractie van de Efteling (komt helaas pas in 2017 uit, maar dan nog) en ik zag dat er veel mensen waren met de interesse om nog ééns naar de Efteling te gaan. NS heeft de spoordeelwinkel heeft sowieso een voordelig kaartje om met de trein + bus + entree, ik weet niet wanneer, maar AH komt zeker nog met de tien euro kortingsactie, dus ik denk dat het zeker mogelijk is om met een aantal Quizletters af te spreken. Het fijne van de Efteling is ook dat je niet verplicht bent om in wilde en ruige achtbanen te gaan, vanwege het feit dat je ook nog door het sprookjesbos kan huppelen, of de Laven in het Land van Laaf kan bewonderen. Verder is de Efteling in de zomer ook op tijd gesloten, waardoor iedereen niet te laat naar huis hoeft.

    Waar gaan we naar toe?
    Sprookjespark de Efteling, te Kaatsheuvel. Dit ligt het meest in de buurt van Tilburg, Noord Brabant, Nederland.

    Wanneer willen we dan gaan?
    De data zijn geprikt:
          - Zondag 26 juni
          - Zondag 7 augustus
          - Zondag 21 augustus

    Omdat we natuurlijk al ver vooruit moeten denken, moeten we alvast een datum prikken, alleen heb ik in verband met het weer meerdere data gekozen. Deze hadden alle drie een beschikbaarheid van 84%.
    Als je nu op de "zeker"-lijst wilt, dat geldt dat op het moment dus alleen voor de 26e van juni. Kan je de 26e niet, maar één van de andere twee data wel? Laat jezelf tussen misschien staan, want misschien dat het de 26e niet doorgaat (in verband met weer of andere omstandigheden) en dat laat ik je dat weten en kun je nogmaals aangeven of je wel of niet kan. ^^
    Als je op zeker wilt, zorg er dan voor dat deze datum met man en macht gaat verdedigen. Vraag direct vrij bij je werk of ga nu alvast op zoek naar een vervanger. Bij familieuitjes kun jij nu aangeven dat jij die zondag niet kan. Ik zou het ontzettend jammer vinden als er op het allerlaatst ineens afgezegd zou worden door meer dan de helft die op zeker stond.


    Praktische informatie over de dag zelf
    Tijd dat we afspreken: 10.00u bij mijn locatie, hieronder de beschrijving.
    Locatie de Sofie, de organisator der Eftelingmeeting

    Kaartje één met de Eftelingplattegrond vs. routebeschrijving vanaf de ingang der ingangen

    Kaartje: Niet veel over te zeggen.
    Routebeschrijving (VOLG DE PIJLEN):
    Plaatje 1: Je ziet de ingang der ingangen, je moet naar binnen bij het witte vierkantje (is het snelste). Daarbinnen heb ik geen foto. Wat je daar kunt vinden: parkeerkaart (!!!!!!). Haal die vóórdat je naar binnen gaat, je staat namelijk anders in een *gecensureerd*lange rij eer dat je naar de auto kan. (Mits je natuurlijk met de auto bent.) Verder heeft iedereen al z'n kaartje gekocht (danwel AH, danwel online, danwel een andere mogelijkheid), dus je kunt áltijd zo doorlopen. Dan zie je bijna direct een rij staan voor de ingang, waar je je kaartje tevoorschijn moet om die te scannen/scheuren/waar de medewerker op dat moment zin in heeft.
    Plaatje 2: daar kom je vandaan bij het scannen/scheuren van de tickets. Zie witte vierkant Ga door naar plaatje 3
    Plaatje 3: dit zie je als binnenkomt. waarschijnlijk niet zo leeg, want dan is er iets mis. Je loopt verder naar voren en volg eigenlijk het beeld van de plaatjes 3 en 4
    Plaatje 4: bij plaatje 4 ga je met de bocht mee naar rechts. Ga door naar plaatje 5
    Plaatje 5: in deze setting kun je me dus ergens in die cirkel vinden.
    Plaatje 6 geeft een nog duidelijker beeld van mijn locatie.


    En hoeveel gaat dat dan kosten?
    Een normaal kaartje voor de Efteling kost €36,-. Op internet kan je twee euro korting krijgen waardoor het €34,- wordt. Het is duur, dat weet ik, maar het zijn talloze manieren waarop je een heleboel geld kan besparen:
    Combi-acties (vervoer + entree):
    D'r is op het moment niets.

    Vervoer:
    - Talloze treinkaartjesacties die het hele jaar door wel aanwezig zijn. Let op: je moet ook nog vanuit het station met de bus naar het pretpark. Vergeet dat niet!
    x NS-groepsretour
          Met minimaal vier en maximaal tien personen allemaal naar dezelfde bestemming voor een voordelig prijsje. Je betaald dan maximaal €13.75.
          Mensen die met elkaar willen reizen met groepsretour:
          > Natas
          > Laura (Khal)
          > Lieke
          > Wendy
    x Kruidvat weekend dagkaart
          Een voordelige weekenddagkaart, die je op zaterdag en zondag kan gebruiken om onbeperkt met de trein te reizen! Voor maar €13.99!
    x Twee enkele reizen
          Als je ergens blijft slapen, kun je helaas geen gebruik maken van een dagretour. Dit is echter een perfecte oplossing want voor slechts €20.50 krijg je twee enkele reizen, waardoor je toch voordelig kunt treinreizen!
    x NS Jongerentour
          Hiermee kun je drie dagen in de zomer door heel Nederland reizen voor €33.- (is €11.- per dag). Eén van die dagen zou dan bijvoorbeeld de meeting in de Efteling kunnen zijn!
    - De busreis vanuit:
          x Den Bosch: Bus 302 richting Tilburg (44 minuten) of bus 800 richting Efteling (33 minuten) (De beste bus is bus 800, die vertrekt om 9.14 vanaf busstation Den Bosch en komt om 9.47 aan bij de Efteling en is dé Eftelingbus)
          x Tilburg: bus 302 richting 's Hertogenbosch of bus 801 richting Efteling. Maakt qua tijd niets uit (24 minuten), alleen je kunt om 9.26 aankomen of 9.37.
    - Auto's:
          x Sofie (kan ook ophalen vanaf station 's-Hertogenbosch)
          > Megan
          > Emma
          > vrije plek
          > vrije plek
          x Laura (kan ook ophalen vanaf station 's-Hertogenbosch)
          > Vrije plek
          > Vrije plek
          > Vrije plek
          x Felicia (gaat vanuit België, komt evt langs Breda)
          > Qing
          > Jarne
          > Vrije plek
          > Vrije plek

    Entree:
    - De Albert Heijn actie waarbij je met een volle spaarkaart €10.- korting krijgt. Voor €27.50 kun je een kaartje kopen bij een Albert Heijn Kassa (tot en met 5 juni) die geldig is tot en met november 2016.
    - Jarigen in één van die maanden kunnen zich aanmelden voor de nieuwsbrief en krijgen op hun verjaardag een actie met het vierde kaartje gratis, dan kun je drie kaartjes verdelen onder vier personen.
    - Groepskorting:
    "Wil je met een groep (minimaal 20 personen) naar de Efteling, dan profiteer je van een aantrekkelijke groepsentreeprijs van € 31,00 p.p.* Hiervoor maken wij graag een reservering voor je.
    * Genoemde prijzen gelden voor volwassenen en zijn geldig t/m 14 februari 2016. Tijdens de zomermaanden geldt een toeslag van € 2,- op de groepstarieven en arrangementen. Voor kinderen gelden andere prijzen"




    Gegadigden

    Zeker:
    Sofie ~ Posthuma ~ 20
          - Omgeving Den Bosch
          - Vervoer: auto
          - Extra: Er kunnen bij mij ook mensen van te voren overnachten, mocht dat handig zijn. Mega & Emma

    Megan ~ Anatomy ~ 18
          - Rotterdam, Zuid-Holland.
          - Vervoer: Het zou super tof zijn als mijn ouders me willen brengen, maar mocht dat niet kunnen dan met de trein! Als er iemand in Zuid-Holland woont en met de auto gaat en iemand mee wilt nemen, ik ga heel graag mee! Vergoeding en veel gezelligheid in ruil daarvoor is of course mogelijk.
          - Extra: liever geen meivakantie. Slaapt 20 op 21 juni bij Sofie.

    Wendy ~ Starkbucks ~ 19
          - Hillegom (vlakbij Haarlem)
          - Vervoer: trein
          - Extra: Ik ben wel in voor een logeerpartijtje. Ik kan eventueel mensen bij me laten overnachten, maar ik woon niet erg dichtbij de Efteling.

    Laura ~ Khal ~ 22
          - IJsselstein, Utrecht
          - Vervoer: auto
          - Extra: Oh ik kan dus in principe altijd maar heb voorkeur voor de lente ipv hoogzomer. Beter pretparkweer en minder drukte!

    Emma ~ Krull ~ 22
          - Omgeving Utrecht
          - Vervoer: trein
          - Extra: Ik vind het zeker gezellig om samen te reizen. Slaapt bij Sofie

    Lieke ~ Villainess ~ 16
          - Amersfoort
          - Vervoer: Trein, zou leuk zijn om samen te reizen met iemand?
          - Extra: verjaardagskorting vanaf 28 juni (maar blijkbaar komt de korting iets eerder?), maar ik weet niet hoe lang ze duren/of het eerder komt dus dat is niet zeker.

    Evelien ~ Roosevelt ~ 20
          - Is al in de Efteling het weekend van 26 juni
          - Vervoer: niet van toepassing

    Delano ~ SanoSojiro ~ 19
          - Waalwijk
          - Vervoer: fiets
          - Extra: logeren eventueel mogelijk, woon nog thuis dus goedkeuring van men ouders is nodig. Die vraag ik pas als ik zeker ben dat ik mee ga

    Natas ~ Vikings ~ 26
          - Schiphol
          - Vervoer: OV

    Felicia ~ Lindemann ~ 20
          - Mechelen, gelegen in het pittoreske Belgenlandje
          - Vervoer: auto of trein
          - Extra: Overnachting zou best handig kunnen zijn.

    Qing ~ Metamorphoses ~ 16
          - Mechelen
          - Vervoer: met Felicia
          - Extra: ik volg Felicia

    Jarne ~ Schouwer ~ 16
          - Zeeland
          - Vervoer: via Mechelen met Felicia in de auto mee.


    Misschien:
    Kunnen misschien op 26 juni:
    Leah ~ Toda ~ 15
          - Oost Vlaanderen
          - Vervoer: Trein, most probably
          - Extra: Ik ben uiteraard nog niet zeker dat ik ga kunnen en ik moet het ook nog eens navragen, maar goed.

    Sarah ~ Bonafide ~ 18
          - Heerhugowaard (Noord-Holland)
          - Vervoer: Als ik tegen die tijd mijn rijbewijs heb (wat ik toch wel mag hopen) en een auto kan lenen pick ik dappere Noord-Hollanders op die bij me in de auto durven stappen.

    Lisanne ~ Thymbraeus ~ 16/17
          - Rotterrrrrrdam
          - Vervoer: Trein, hoogstwaarschijnlijk

    Minke ~ Doublelift ~ 17
          - Hengelo (overijssel)
          - Vervoer: Waarschijnlijk met de trein.

    Margot ~ Niphredil ~ 21
          - Groningen
          - Vervoer: Probs de Trein. Maar ligt eraan wanneer we het plannen - weekendov komt mij het chillst uit, anders betaal ik een godsvermogen om er te komen en dan heb ik nog niet eens een ticket.
          - Extra: Niet per se een overnachting nodig, maar logeerpartijen zijn altijd leuk

    Lotte ~ Val ~ 21
          - Omgeving Den Bosch/Eindhoven
          - Vervoer: OV waarschijnlijk. Ik heb wel een rijbewijs maar ben een ramp in de auto.

    Anna ~ Gilderoy_ ~ 19
          - Tussen Alkmaar en Haarlem
          - Vervoer: Ik hoop een auto te kunnen fixen, meestal lukt dat wel want we hebben er twee thuis, maar anders met de trein.

    Cherona ~ CowChop ~ 23/24
          - Tilburg
          - Vervoer: Bus

    Sophie ~ Galaxias ~ 18
          - Arnhem
          - Vervoer: met de trein waarschijnlijk.

    Iris ~ Tuena ~ 17/18
          - Rotterdam, Zuid-Holland.
          - Vervoer: In de meivakantie zou het trein worden , maar in de zomervakantie kan ik waarschijnlijk wel een auto lenen. Ik ben al in bezit van een rijbewijs.
          - Extra: Als het in de zomervakantie is en ik ga met de auto , dan kunnen er nog drie anderen bij mij in de auto.

    Marissa ~ ChetUbetcha ~ 17
          - Utrecht
          - Vervoer: trein/bus/ov

    Celine ~Lutalica ~ 17
          - Heemskerk
          - Vervoer: Auto (als ik mijn moeders auto mag lenen) anders trein/OV
          - Extra: k ga op buitenlandse stage voor 3 maanden (en zit dus in engeland), maar dat betekent dat ik pas na 18/19 juni mee kan naar de efteling
    Ik wil wel samenreizen (als ik ga rijden kunnen er 3 mensen mee rijden.)

    Chloë ~ Sempre ~ 20/21
          - Eindhoven of Maastricht
          - Vervoer: Trein of auto
          - Extra: Ik heb 6 AH efteling kortingdingetjes, misschien kunnen we die gebruiken?

    Michelle ~ Poshlost ~ 19
          - Limburg, Nederland. Omgeving Heerlen/Kerkrade
          - Vervoer: Auto
          - Extra: Als er mensen met me mee willen, stuur me gerust een berichtje! Ik heb een eigen auto met 5 zitplaatsen en airconditioning (winner), dus er kunnen nog 4 extra mee uit de omgeving

    Sterre ~ Iydia ~ 18
          - Goes
          - Vervoer: Met het ov, maar als er toevallig iemand langs Goes/Roosendaal komt zou ik het fijn vinden om mee te kunnen rijden
          - Extra: Ik sta op Flex dienst, dus het kan dat ik me op het laatste moment alsnog afmeld. En het ligt ook een beetje aan hoe mijn bankrekening ervoor staat

    Kunnen niet op 26 juni:
    Laura ~ Krolock ~ 19/20
          - Hengelo (Overijssel)
          - Vervoer: Waarschijnlijk trein en bus. Maar ik heb ook een rijbewijs dus ik zou ook een auto mee kunnen krijgen.

    Anne ~ GrandR ~ 19/20
          - rond Den Haag
          - Vervoer: waarschijnlijk Trein, hoewel met iemand mee met de auto ook kan natuurlijk
          - Extra: is jarig in juni, voor die korting

    Irma ~ tubbietoost ~ 23
          - Roermond
          - Vervoer: Trein of auto (ligt aan de openingstijden van het park)

    Danique ~ SpringBlossom ~ 22/23
          - Harderwijk
          - Vervoer: Waarschijnlijk trein. Ik zou evt. een auto kunnen regelen.

    Anne ~ Madonna ~ 22
          - Achterhoek
          - Vervoer: Met de trein, tenzij er nog meer mensen bij mij uit de buurt komen, want dan kan ik vragen of ik mijn ouders auto mag lenen en kan ik wellicht wat mensen meenemen.

    Daniela ~ Kanda ~ 23/24
          - Nijmegen
          - Vervoer: trein



    Als je interesse hebt, kun je dat dan even dit formuliertje invullen:
    Naam:
    Leeftijd:
    Waar je vandaan komt: Dit hoeft niet specifiek, ik geef ook aan dat ik uit de omgeving van Den Bosch kom
    Met wat voor vervoer je zal reizen:
    Extra: Heb je nog extra opmerkingen, zoals overnachting nodig?


    Gelieve zo snel mogelijk wijzigingen doorgeven! ^^



    Als iets niet duidelijk is, vraag het! ^^

    [ bericht aangepast op 15 juni 2016 - 22:38 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Cynic schreef:
    (...)
    Hahaha, maakt niet uit joh. Jij hebt je examens al gehad, je hoeft niet meer na te denken ^^


    Daar hoop ik dan maar op, misschien dat ik over 72 uur alweer aan het leren ben voor een herkansing :')
    Maar goed, dan nog kan ik wel naar de meeting komen, dus daar is het geen probleem voor haha

    Ik wil toch wel graag weer op misschien! Ik heb mijn werkrooster binnen en ben de 26stw vrij. Als het augustus wordt ben ik er zoiezo niet omdat ik dan in Frankrijk zit.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    DrFluke schreef:
    Ik wil toch wel graag weer op misschien! Ik heb mijn werkrooster binnen en ben de 26stw vrij. Als het augustus wordt ben ik er zoiezo niet omdat ik dan in Frankrijk zit.

    Ah, leuk! Kun je het lijstje weer invullen?


    Deep inside, I've never felt alive

    Er is op de 26 iets tussengekomen, dus die datum kan ik niet. Sorry dat ik me zo laat afmeld.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Cynic schreef:
    (...)
    Ah, leuk! Kun je het lijstje weer invullen?

    Naam: Sterre
    Leeftijd: 18
    Waar je vandaan komt: Goes(zeeland)
    Met wat voor vervoer je zal reizen: Met het ov, maar als er toevallig iemand langs Goes/Roosendaal komt zou ik het fijn vinden om mee te kunnen rijden
    Extra: Ik sta op Flex dienst, dus het kan dat ik me op het laatste moment alsnog afmeld. En het ligt ook een beetje aan hoe mijn bankrekening ervoor staat


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Even een praktische vraag aan iedereen: We gaan toch allemaal zelf lunch meenemen ipv daar eten te kopen? Anders sta ik daar zo alleen met mijn brooddoosje (no_chears)

    [ bericht aangepast op 14 juni 2016 - 14:41 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik neem sowiezo men eigen voer mee. Efteling is een beetje duur


    Swift as the Wind, Silent as a forest, Fierce as Fire, Immovable as a Mountain~Takeda Shingen, Fuurinkazan

    I agree!

    Aangezien ik brood haat ga ik daar zelf eten kopen.:'D
    Maar dat gaat heus geen driegangenmenu zijn. Je kan er ook gewoon een gehaktstok uit de muur halen.:Y)


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik neem zelf ook geen eten mee. Maar ik neem aan dat we sowieso wel gewoon met z'n allen ergens zullen gaan zitten? Maakt niet uit wat je eet dan, toch?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Khal schreef:
    Ik neem zelf ook geen eten mee. Maar ik neem aan dat we sowieso wel gewoon met z'n allen ergens zullen gaan zitten? Maakt niet uit wat je eet dan, toch?


    Nope, haha, ik maakte me in eerste instantie zorgen dat ik daar als enige ging staan :'D


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Metamorphoses schreef:
    (...)

    Nope, haha, ik maakte me in eerste instantie zorgen dat ik daar als enige ging staan :'D


    Ooh, vandaar. Maar je bent in ieder geval niet de enige (krul)


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik neem ook geen brood mee. Maak wel onigiri's(gevulde rijstbal) ofzo


    Swift as the Wind, Silent as a forest, Fierce as Fire, Immovable as a Mountain~Takeda Shingen, Fuurinkazan

    Ik vind de Efteling daarin ook te duur Qing, dus ik neem ook zelf eten mee. Wrs ook een zakje met broodjes voor de hongerigen (;


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik denk dat ik daar 's avonds wel wil eten, maar voor overdag neem ik ook mijn broodtrommel mee. c;


    Every villain is a hero in his own mind.