• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Mt ^^


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    random motivatie gif

    Dat was snel, haha


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Jaaa, Tom is ook terug! <3


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    om nog even verder te doen bij het gesprek van volwassenheid in 1845 @Dissonant
    Het is 1845 voor je verhaal right? En Ierland?
    Dan zou ik goed opzoeken wat de situatie in Ierland op dat moment is.
    Wie is koning, met wie zijn die handelscontacten vooral, hoe ziet de maatschappij er uit? Hou rekening met de Franse Revolutie en kijk hoe ver Ierland al staat.
    Normaal zitten zij misschien al in een post-industriële samenleving, of toch juist die opkomst ervan.

    Ik weet niet hoe vergelijkbaar de situatie in Ierland is met Vlaanderen. Daar zou ik echt wat opzoekwerk over moeten doen.
    Maar misschien is een interessante vergelijking wel met de omstandigheden in Daens (die film), in 1890 Aalst de fabrieken. Ik vind dat je daar bijvoorbeeld een goed beeld krijgt van de situatie omtrent kinderen. Natuurlijk is dat wel al 40 jaar later + in een ander land, maar de crisis in Ierland kan misschien wel gelijkaardig zijn? Aangezien er zo een hongersnood is?
    Ik weet verder niet heel veel over die tijdsperiode of het onderwerp, maar ik hoop dat ik mijn reactie je wel al wat kan helpen.


    A to the Z

    Wow. Daens. Flashback, haha.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    THEOVERSLEPT schreef:
    Wow. Daens. Flashback, haha.


    Ik heb zo een brandende haat voor Daens. Eigenlijk wel erg. Maar die taken daarbij op school, en zo vaak dat we die moesten zien haha


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    (...)

    Ik heb zo een brandende haat voor Daens. Eigenlijk wel erg. Maar die taken daarbij op school, en zo vaak dat we die moesten zien haha

    Oh, wij in Nederland hier gelukkig maar eenmalig, haha. Wel een zeer goede film, tho.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    MT


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Pixielisje schreef:
    om nog even verder te doen bij het gesprek van volwassenheid in 1845 @Dissonant
    Het is 1845 voor je verhaal right? En Ierland?
    Dan zou ik goed opzoeken wat de situatie in Ierland op dat moment is.
    Wie is koning, met wie zijn die handelscontacten vooral, hoe ziet de maatschappij er uit? Hou rekening met de Franse Revolutie en kijk hoe ver Ierland al staat.
    Normaal zitten zij misschien al in een post-industriële samenleving, of toch juist die opkomst ervan.

    Ik weet niet hoe vergelijkbaar de situatie in Ierland is met Vlaanderen. Daar zou ik echt wat opzoekwerk over moeten doen.
    Maar misschien is een interessante vergelijking wel met de omstandigheden in Daens (die film), in 1890 Aalst de fabrieken. Ik vind dat je daar bijvoorbeeld een goed beeld krijgt van de situatie omtrent kinderen. Natuurlijk is dat wel al 40 jaar later + in een ander land, maar de crisis in Ierland kan misschien wel gelijkaardig zijn? Aangezien er zo een hongersnood is?
    Ik weet verder niet heel veel over die tijdsperiode of het onderwerp, maar ik hoop dat ik mijn reactie je wel al wat kan helpen.

    Ierland viel onder Engeland onder die tijd, dus de Engelen waren daar de baas. De Ieren pachtten grond van de Engelsen om aardappels op te teelen (aangezien dit de grootste inkomstenbron was). Toen het land echter getroffen werd door een aardappelziekte ging alle oogst verloren en eindigde het land in een nog grotere puinhoop dat het al was. Ik heb daarom ook het idee dat het leven erg primitief was voor de Ieren, zeker omdat de aardappelziekte de daaropkomende 3 jaar nog eens terug kwam samen met tyvus en nog iets.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    MT btw ik ben even heel gelukkig omdat ik vanaf morgen 1,5 week vakantie heb en dus tijd om te schrijven!


    cause i'm a little unsteady

    MTMTMTMTMTMTMTMTMTMTMT


    all because i liked a girl

    MT

    Ik heb weliswaar 7 dagen tot mijn volgende tentamen (en 4 tot mijn volgende 2 deadlines), dus hopelijk krijg ik wat dingen geschreven zodat ik genoeg heb om in te sturen zonder dat ik een hiatus van 2 jaar heb 😂


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    mt :) Heb Daens nooit gezien. Enkel das leben der anderen een stuk of 3x.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Verkeerde topic haha

    [ bericht aangepast op 30 jan 2018 - 21:52 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.