• Hallo luitjes,

    Binnenkort wil ik beginnen met het experimenteren met koken. Alleen kan ik niet echt koken, dus ik ben een echte beginneling. Op dit moment ben ik bezig om een kookboekje voor mijzelf te maken. De volgende gerechten ga ik nog uitwerken:

    - Paprika soep
    - Italiaanse bollen kaasfonduen
    - Aardappelpuree met sperziebonen en zalm
    - Pasta pesto met cherry tomaatjes
    - Aubergine uit de oven
    - Kaasravioli met kookroom en gegrilde groenten
    - Oosterse groenten met ei
    - Courgette uit de oven

    Zoals je kunt zien hou ik niet van vlees. Ik ben meer van vis of gewoon lekker vegetarisch. Hebben jullie nog zulke aparte, maar leuke/lekkere/simpele of noem het maar op gerechten? Iets wat sowieso ook in mijn kookboekje moet komen? (wbw)

    Laat het me hier weten!

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Pretty is just a pretty word.

    Dit recept is bloody fantastic. En ontzettend makkelijk om te maken c: (trust me, ik kan ook niet bepaald goed koken maar dit kan ik nog wel).
    Als je geen rijstkoker hebt kan het ook in een gewone pan; zelf maak ik het altijd met gehalveerde cherrytomaatjes want dat is makkelijker dan een tomaat pellen :Y)


    because i knew you, i have been changed for good

    Ahh wat leuk!
    Ik ben echt totaal geen keukenprinses dus ik heb geen tips voor recepten haha.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    SPICA schreef:
    Dit recept is bloody fantastic. En ontzettend makkelijk om te maken c: (trust me, ik kan ook niet bepaald goed koken maar dit kan ik nog wel).
    Als je geen rijstkoker hebt kan het ook in een gewone pan; zelf maak ik het altijd met gehalveerde cherrytomaatjes want dat is makkelijker dan een tomaat pellen :Y)

    Ik heb inderdaad geen rijstkoker, maar dit is rijst met een tomaat? Ziet er inderdaad simpel en goed uit!


    Pretty is just a pretty word.

    Ja, gewoon rijst + tomaat (+zout peper all that stuff). c: Het is ontzettend lekker ^^


    because i knew you, i have been changed for good

    Lust je garnalen? Want daar heb ik nog een lekker recept met pasta voor. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Tyene schreef:
    Lust je garnalen? Want daar heb ik nog een lekker recept met pasta voor. (:

    No, alles behalve garnalen. Denk verder Fabsel. Ik kan mij namelijk herinneren dat ze bij jou thuis goed konden koken? :Y) (wbw)


    Pretty is just a pretty word.

    Volkoren pitabroodjes met gebakken aubergine+tomaat+rozemarijn. Als je er nog wat fris bij wilt, sla en/of koude tomaatjes (plus eventueel geroosterde zonnebloempitten, maar dat is veel extra werk voor veel extra calorieën en weinig extra smaak).


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Wasikowska schreef:
    Volkoren pitabroodjes met gebakken aubergine+tomaat+rozemarijn. Als je er nog wat fris bij wilt, sla en/of koude tomaatjes (plus eventueel geroosterde zonnebloempitten, maar dat is veel extra werk voor veel extra calorieën en weinig extra smaak).

    Heb je daar toevallig een plaatje bij zodat ik er een beter beeld bij heb? (:


    Pretty is just a pretty word.

    Gnocchi met gorgonzolasaus?

    Gnocchi hoef je letterlijk gewoon drie minuten in kokend water te flikkeren - als ze naar boven komen drijven dan is het goed. Voor de saus doe je ongeveer een half/driekwart van zo'n flesje kookroom in een pannetje, snij je een flink stuk gorgonzola in stukjes en los je dat in de kookroom op. In de traditionele manier doe je er dan reepjes katenspek bij, maar als je geen vlees eet of wil eten zijn walnoten een goede vervanger. Beetje oregano erdoor en mjam mjam


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Blyton schreef:
    Gnocchi met gorgonzolasaus?

    Gnocchi hoef je letterlijk gewoon drie minuten in kokend water te flikkeren - als ze naar boven komen drijven dan is het goed. Voor de saus doe je ongeveer een half/driekwart van zo'n flesje kookroom in een pannetje, snij je een flink stuk gorgonzola in stukjes en los je dat in de kookroom op. In de traditionele manier doe je er dan reepjes katenspek bij, maar als je geen vlees eet of wil eten zijn walnoten een goede vervanger. Beetje oregano erdoor en mjam mjam

    Margot klinkt netjes. (wbw) Ik zocht op wat gorgonzola was en dat blijkt blauwe kaas te zijn. Lust ik dat? Het ziet er namelijk niet smakelijk uit. ;p


    Pretty is just a pretty word.

    Charbonneau schreef:
    (...)
    Heb je daar toevallig een plaatje bij zodat ik er een beter beeld bij heb? (:


    Ik vind het niet exact, maar dit komt in de buurt qua uitzicht. :'D


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Charbonneau schreef:
    (...)
    Margot klinkt netjes. (wbw) Ik zocht op wat gorgonzola was en dat blijkt blauwe kaas te zijn. Lust ik dat? Het ziet er namelijk niet smakelijk uit. ;p


    ja man is echt superlekker. Ik wil altijd kaaspizza's met gorgonzola. Meeste mensen die ik ken vinden dit wel lekker though


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Wasikowska schreef:
    (...)

    Ik vind het niet exact, maar dit komt in de buurt qua uitzicht. :'D



    Je foto doet het niet bij mij?

    En Margot, ik zal het misschien wel proberen!


    Pretty is just a pretty word.

    Paprikasoep is zo lekker!
    Wat je ook kan maken en zo vreselijk lekker is zijn enchiladas met zoete aardappel en paprika en natuurlijk de onmisbare en overheerlijke enchiladasaus.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Charbonneau schreef:
    (...)
    Ik heb inderdaad geen rijstkoker, maar dit is rijst met een tomaat? Ziet er inderdaad simpel en goed uit!


    Ik kook rijst gewoon in de magnetron, gaat nooit fout. Gewoon rijst met een vingertopje water erop in een ding dat in de magnetron kan (ik heb er eentje van Tupperware, geweldig die dingen), 13 minuten op 700 watt en 5 minuten laten stomen als het klaar is.


    Your make-up is terrible