• Het spijt me als dit topic verkeerd staat

    Ik zit op dit moment met een dilemma, en ik wil graag jullie mening hierover.
    Ik studeer op dit moment voor pedagogisch medewerker waarbij ik uiteindelijk 2,5 jaar stage heb gelopen met leeftijden van 0 tot 12, en volgend jaar haal ik mijn diploma(als het goed is)
    Ik wil volgend jaar juli voor een jaar naar Amerika om daar te werken als au pair, tegen die tijd ben ik 19 en word ik in september 20, maar vriendinnen vinden me nog te jong en te onervaren.

    [ bericht aangepast op 23 mei 2016 - 17:08 ]

    Vinden jullie me te jong of onervaren?


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Qua leeftijd kan dat prima, niets mis mee. Hoe jij zelf bent weet ik natuurlijk niet.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Dat verschilt per persoon..
    De ene persoon is op 18 jarige leeftijd al capabel genoeg om voor kinderen te zorgen, terwijl de andere met 25 deze verantwoording nog niet aankan.

    Ik denk dat mensen in je omgeving (je oude stageplaats, je mentor, ouders etc) hier het beste kijk op hebben. Zij kennen jou!
    tevens is het misschien handig om eens te kijken voor een oppasbaantje hier in Nederland, dan merk je zelf (in het klein) wat ze van je verwachten.


    The thing you do mean something to people -Ncis

    tubbietoost schreef:
    Dat verschilt per persoon..
    De ene persoon is op 18 jarige leeftijd al capabel genoeg om voor kinderen te zorgen, terwijl de andere met 25 deze verantwoording nog niet aankan.

    Ik denk dat mensen in je omgeving (je oude stageplaats, je mentor, ouders etc) hier het beste kijk op hebben. Zij kennen jou!
    tevens is het misschien handig om eens te kijken voor een oppasbaantje hier in Nederland, dan merk je zelf (in het klein) wat ze van je verwachten.


    Ik heb laatst opgepast bij een collega van mijn stage en ik heb daar ook geslapen, maar dat was één keer. Ze willen me wel vaker vragen dus waarschijnlijk wordt dat mijn vaste oppasbaantje.


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Ik vind niet dat je naar andere mensen moet luisteren hierin. Je kent jezelf altijd het beste en soms zeggen anderen veel te snel dat je 'iets niet kan'. Als jij je goed informeert en van jezelf het gevoel hebt dat het iets voor jou is en dat echt wilt, moet je het gewoon doen en niet luisteren naar wat ze zeggen!


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Ik vind niet dat je naar andere mensen moet luisteren hierin. Je kent jezelf altijd het beste en soms zeggen anderen veel te snel dat je 'iets niet kan'. Als jij je goed informeert en van jezelf het gevoel hebt dat het iets voor jou is en dat echt wilt, moet je het gewoon doen en niet luisteren naar wat ze zeggen!


    ^ Dit.

    Maar je moet wel goed onderzoek gaan doen naar hoe en wat, zoals Histoire ook al heeft vermeld. Vaak wordt je vliegtuigreis niet vergoed, dus het is slim om daar ook rekening mee te houden. En je moet natuurlijk een gezin vinden waar je goed mee klikt. (:


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Qua leeftijd vind ik dat helemaal prima - ik had dat zelfs graag direct na m'n middelbaar gedaan en dan zou ik nog jonger zijn dan jij, dus ik denk niet dat twintig te jong is.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Dat is zeker iets wat ik nog steeds moet leren om niet naar anderen te luisteren.
    Ik informeer hier al een jaar over en ik wil dit al een jaar heel graag dus het is iniedergeval geen fase waar ik in zit.
    Ik ben alleen bang dat vriendinnen toch gelijk krijgen maar ik denk dat de beste manier om daar achter te komen is gewoon gaan.


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Rewritten schreef:
    Dat is zeker iets wat ik nog steeds moet leren om niet naar anderen te luisteren.
    Ik informeer hier al een jaar over en ik wil dit al een jaar heel graag dus het is iniedergeval geen fase waar ik in zit.
    Ik ben alleen bang dat vriendinnen toch gelijk krijgen maar ik denk dat de beste manier om daar achter te komen is gewoon gaan.


    Kun je niet naar Australië? Dat is voor een halfjaar. Stel, het valt toch tegen, dan zit je daar niet zo lang. En als je het wel heel erg leuk vind is er ook nog de mogelijkheid om te verlengen, geloof ik.

    [ bericht aangepast op 23 mei 2016 - 17:42 ]


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Khal schreef:
    (...)

    Kun je niet naar Australië? Dat is voor een halfjaar. Stel, het valt toch tegen, dan zit je daar niet zo lang. En als je het wel heel erg leuk vind is er ook nog de mogelijkheid om te verlengen, geloof ik.


    Australië is nog verder dan Amerika. Daarbij wil ik al jaren graag naar Amerika dus dit leek me een prima oplossing.


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Als je zeker weet dat je dit wil doen, zou ik er gewoon voor gaan - maar wel ondertussen zoveel mogelijk voorbereiden. Kijk of je dit jaar hier in Nederland zoveel mogelijk kan oppassen, en misschien ook bijvoorbeeld een weekend ipv een (deel van een) dag, als je dat voor elkaar kunt krijgen, en zoek idd zoveel mogelijk uit over hoe het precies gaat als je in Amerika zit! Jij kent jezelf het beste, dus als je denkt dat je het kan, dan is dat waarschijnlijk ook zo, maar als je goed voorbereid bent, denk ik dat je een hoop problemen kunt voorkomen, en dat je er ook zelf meer vertrouwen in hebt.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.