• Ja. Dat dus. (cat)

    Ik ben 1.85 lang en heb benen van over een meter. Hoewel dat ontzettend mooi is, is het ook heel lastig. Van alle broeken is er misschien 10% wat ik echt leuk vind, en van die 10% is misschien 2% lang genoeg. En als ik dan eindelijk een broek heb gevonden die lang genoeg is kom ik bij het volgende probleem aan. Te groot of te klein. Vaak te klein bij de heupen en billen maar veel te groot in de taille. Ik ben de afgelopen maand al wel 10 keer wezen shoppen maar ik ben nog steeds niet succesvol geweest. Ik probeer het altijd maar uit te stellen en hopen dat mijn broeken het nog ietsje langer volhouden, vooral mijn favo's; de zwarten. Toch waren de gaten nu zichtbaar en moet ik met pijn in mijn hart afscheid nemen van m'n lieve pants. Nu toch maar heel Wehkamp door gespit en 5 broeken/jeggings besteld die misschien passen. Duimen nu! Als er ook maar eentje past noem ik het een win.

    Door deze struggle vroeg ik me af, wat voor kleding vind jij het gruwelijkst om te kopen?

    [ bericht aangepast op 1 juni 2016 - 22:29 ]


    The truth is out there.

    Bij mij zijn de tailles altijd de groot :(
    Melkkoe heb ik mijn trouwe jurkjes en mijn twee trouwe broekjes die wel passen


    You are my piece of paradise.

    Ik heb echt korte benen, hoewel ik nu niet meteen echt heel klein ben (een gemiddelde 1m66), en voor de modetrend om je broekspijpen op te rollen, had ik het ook zwaar.
    Tegenwoordig heb ik juist problemen met shorts.
    Ik heb onlangs besloten dat alle maten onder de 38 (in België, idk of dat anders is in Nederland) gemaakt zijn voor meisjes zonder vormen. Bij t-shirts is dat voor mij niet echt een probleem, maar shorts zijn een ware hel. Als ik er dan al eentje vind waar ik mijn handen niet bij mijn buik kan steken, dan zie je de helft van mijn kont want dat ding is gemaakt voor planken ofzo. Frustrerend.
    Maar ach, dit zijn luxe klachten en ik ben heel tevreden over mijn figuur. Als de kledingindustrie nu gewoon echte mensen gebruiken om hun creaties vorm te geven, dan komt het voor iedereen wel in orde.

    (En auto's. Ik ben het beu om met mijn hoofd tegen het dak en mijn knieën tegen het stuur te zitten omdat ik anders niet aan de pedalen kan.)


    Mhm?

    Ik las eerst boeken haha. Dat is een hoop, voor tweehonderd piek. :')

    Ik vind broeken kopen ook echt een drama en doe het het liefst zo min mogelijk. Maar ja, op een gegeven moment moet je wel inderdaad. Ik hoop dat je toch wat leuks vindt!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Bikini's . Ik heb een kleine cup, maar wel best een breed bovenlichaam. Slechtste combinatie ooit. En ook wel hetzelfde met broeken, zeker nu steeds meer afval. En schoenen. Ik heb 40,5 dus als ik online bestel bestel ik altijd 40&41 . Schoenenontwerpers denken volgens mij ook dat als je grote voeten hebt je ook wel brede kuiten zal hebben. , hierdoor is een paar mooie, lange laarzen haast onmogelijk te vinden.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Schoenen zijn voor mij een ware hel. Ik heb maat 41/42 en daar komt nog eens bij dat ik een brede wreef heb (voor degene die niet weten wat dat is, dat is de bovenkant van je voet) en dat ik niet op haken kan lopen omdat ik zwakke enkels heb. Er is geen enkele laars waar ik in kan (waar ik af en toe flink van baal, want er zitten soms best leuke dingen bij) en de blikken die ik soms krijg als ik om een maatje 42 vraag zijn niet normaal.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Ik las eerst boeken in de titel en was de eerste paar zinnen helemaal in de war.
    Ik heb hetzelfde probleem, maar dan omdat ik klein bent. Goed om de heupen betekend te lang, goed in lengte betekend te krap boven.
    Ik heb vorig jaar na 20 jaar eindelijk een broek gevonden die perfect is in de lengte, maar ik ging weg dus kon ik er niet meteen meer bestellen. Nu kan ik de broek niet meer vinden ):


    #WWED - What Would Emma Do?

    Vestjes, blousen en andere dinoen die over je schouders/armen heen moeten. Vanuit mezelf heb ik maat s want ik ben vreselijk klein maar door mijn brede schouders heb ik een m en soms een l nog nodig maar die zitten dan voor de rest niet mooi. Dus ik heb veel mooie vestjes moeten laten hangen omdat ik er gewoon niet in kon. Helaas. (Of ik koop ze en scheur er binnen een half jaar uit)


    "Ignite, my love. Ignite."

    Zo bekend dit. Ik heb er een beetje last van omdat veel broeken te kort zijn maar dan wel te wijd. Mijn zusje heeft dit nog erger, omdat ze tegen mager aan zit en in verhouding vrij lange benen heeft.


    obsessive rage

    Ik heb ook de broekstruggle, maar dan andersom. Ik ben super klein (lees: 1m55 ongeveer) en de meeste broeken die mij in mijn taille passen, zijn te lang voor mij. Gelukkig kan ik dat oplossen door de broek in te laten korten, maar dan nog kom ik er niet vaak tegen die mij goed rond mijn taille passen, én die ik leuk vind.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    The same. Vooral mn vroer die is 2.08 lang rn heel dun dus daarvoor is het drama


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Broeken zijn echt een ramp. Ik ben 1,53 en ik koop tegenwoordig ankle grazers, want die passen perfect en zitten mooi. Inkorten vind ik broeken echt afschuwelijk lelijk maken. (:


    Take risks and conquer your fears.

    Broeken zijn voor mij een ramp, vooral omdat ik absoluut niets wil dragen dat zelfs maar ik de buurt komt van skinnies. Plus ik heb dikke bovenbenen, dus ik moet vaak al naar grotere maten gaan. Maar ik heb sowieso een bloedhekel aan winkelen.


    Ex astris, sciencia

    Broeken zijn bij mij vaak te kort, maar waar ik echt een hekel aan heb zijn bh's kopen. Ze passem nooit en vaak wordt het hele personeel erbij geroepen om naar mijn borsten te staren>.<
    Het verschilt dan ook nog in welke tijd van de maand ik bh's wil kopen en het is echt een regelrechte ramp.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    @ Serenata: Ah bummer! Ik vind rokken en jurken ook altijd best wel prettig. (:

    @Volpina: Ja dat taille probleem ken ik! Ik heb mother of all hips en best wel een zandloperfiguur. Prachtig, maar dan zijn dingen in de taille altijd te groot. :'D

    @Frisk: Ja je hebt gelijk, wat stom dat dat bij die kleine maten zo is! Echt belachelijk, met een klein maatje kun je ook veel rondingen hebben.

    @Vikings: Dankje Natas. (:

    @DrFluke: Bikini's is ook een struggle ja! Bij mij net andersom want ik heb vaak een te grote cup. Haha.

    @LaBouff: Dat vind ik zo dom dat je blikken krijgt als je een grotere schoenmaat hebt. Like come on, maakt het iets uit. Nee. :'D

    @Junns: Hahaha. Ja ik zou het wel willen dat het boeken waren! Misschien kun je het merk van die broek mailen met de vraag of ze nog gemaakt worden?

    @ImAwesome: Dat lijkt me echt heel rot, bijna nog erger dan broeken. Maar dat betekent dat je wel ripped bent. (nerd)

    @Inktzwart: Misschien dat voor jouw zus de Vero Moda broeken wel chill zijn!

    @Patholoog: Ja, leuke broeken vinden is een grote opgave. Ik vind de meeste zo fugly staan. Haha.

    @IrishNialler: Ja voor mannen kan het ook heel lastig zijn. Mijn vriend is ook 2 meter maar die heeft gelukkig ongeveer even lange benen als ik dus lengtemaat 34 past vaak nog net.

    @Corday: Wat zijn dat? Dat iets kortere model? Dat is echt mijn sworn enemy hahah.

    @Mulford: Gelukkig komen de wijdere broeken nu weer in de mode!

    @JamesPotter: Brrr bh's, I feel ya. Gelukkig heb ik nu ongeveer mijn maat een beetje in de smiezen. (:


    The truth is out there.

    Also. Heppiedepeppie, vanavond komen mijn broeken al aan. Dus als ik om 10 uur terug ben van werk kan ik al passen. Yay!


    The truth is out there.