• Hey luitjes,

    Ik was vanmiddag bij het boekenfestijn in Apeldoorn. Ik dacht dat jullie als rasechte Quizletters het wel leuk zouden vinden om te horen over een werkelijke zee van boeken. Dit was het eerste jaar dat ik hier naar toe ben gegaan, en hoewel het me een klein beetje tegen viel heb ik alsnog wat leuke boeken kunnen scoren.

    De boeken bij het boekenfestijn kun je krijgen voor een zacht prijsje. Er zijn een heleboel verschillende afdelingen die variëren van roadmaps tot kookboeken. Ik ben zelf snel de Engelse sectie ingedoken, die helaas toch een beetje tegen viel. Weinig sci-fi. Veel tweede delen van series en dingen die mij niet echt aanspraken. Toch hebben we urenlang rondgesnord en boek na boek in handen gehad. Aldus hier, de opbrengst:



    Nu zullen jullie bij een paar boeken wel denken: Uhhhhh WUT?

    Laat me het kort toelichten. Mr. Darcy fifty shades? I know ik kon het dus ook niet laten staan. Om jullie alvast een klein voorproefje te geven:

    "Dear Mr Darcy,
    You may have difficulty removing my undergarments, as next time I have occasion to meet you, I do not intend to wear any.
    Elizabeth"


    Sense and sensibillity and seamonsters? Kennen jullie Pride & prejudice and zombies nog? Jap, dit is even batshit crazy. Weeral een kleine greep uit dit cultureel hoogstaande juweeltje:

    “Beautifully indeed! But she does everything well. Have you seen her peel a banana? It is like listening to a symphony.”

    Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen. Maar alle gekkigheid aside. Gravity is een ontzettende aanrader voor alle lezers die houden van science fiction met een sterke vrouw in de hoofdrol. Ontzettend spannend dit boek! Shakespeare spreekt voor zich, ik ben een enorme fan. Metro 2033 is ook een sci-fi en the Phantom kennen jullie denk ik wel van de film. Aldus, een zeer geslaagde middag al zeg ik het zelf.

    Zijn jullie ook naar het boekenfestijn geweest, of zijn jullie nu van plan om morgen zelf een kijkje te nemen? Morgen zijn ze nog open! En anders zijn er volgend jaar weer nieuwe kansen!


    The truth is out there.

    Heb je ook gezwommen in de zee? ;)

    Volgens mij ben ik daar een paar keer heen geweest toen het hier nog in de buurt ook werd georganiseerd. Wat leuk dat je een paar goeie boeken hebt kunnen vinden. Ik hoop dat ze ook een schappelijk prijsje hadden.

    Het aanbod is toch iets anders dan in de winkels, wat ik mij kan herinneren. Want volgens mijn vader zaten er ook wel eens boeken bij die in de winkels niet meer verkrijgbaar waren.


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    Heb je ook gezwommen in de zee? ;)

    Volgens mij ben ik daar een paar keer heen geweest toen het hier nog in de buurt ook werd georganiseerd. Wat leuk dat je een paar goeie boeken hebt kunnen vinden. Ik hoop dat ze ook een schappelijk prijsje hadden.

    Het aanbod is toch iets anders dan in de winkels, wat ik mij kan herinneren. Want volgens mijn vader zaten er ook wel eens boeken bij die in de winkels niet meer verkrijgbaar waren.


    Klopt. Het aanbod lijkt nogal eens te variëren. Volgens mijn zus was er vorig jaar bijvoorbeeld een groter en ander aanbod Engelse boeken. Maar zoals je kunt zien waren er ook best wel wat parodieën (die niet altijd in de winkel te vinden zijn). Ik heb voor dit alles en nog een kookboek 29 piek neergelegd. Heel schappelijk dus. En ja ik heb gezwommen mehehehe.


    The truth is out there.

    Oh, je hebt echt wel een paar leuke boeken weten te scoren! Jaloers!

    Helaas kan ik er zelf nooit heen dus geef ik mijn moeder en zusje altijd de opdracht om in mijn naam rond te speuren. Eigenlijk heb ik altijd geluk en komen ze elk jaar met een boek uit de serie 'Kronieken van de Onderwereld' terug. Één keer hebben we alles van the Hunger Games gescoord voor 10 euro!


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Fifty Shades of Mr Darcy klinkt ofwel als een boek dat ik heel, heel graag zou willen lezen, ofwel als een boek waar ik heel, heel graag en heel, heel hard van zou weg willen rennen. Such a fine line. (cat)

    Het festijn klinkt wel echt als iets voor mij, want ik vind het heerlijk om urenlang tussen boeken te snuffelen die ik uiteindelijk toch niet koop, maar ik ben er helaas niet bij. )=


    She's imperfect but she tries

    Die fifty shades of mr Darcy lijkt me eigenlijk nog wel iets voor mij. =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Bloodborne schreef:
    Oh, je hebt echt wel een paar leuke boeken weten te scoren! Jaloers!

    Helaas kan ik er zelf nooit heen dus geef ik mijn moeder en zusje altijd de opdracht om in mijn naam rond te speuren. Eigenlijk heb ik altijd geluk en komen ze elk jaar met een boek uit de serie 'Kronieken van de Onderwereld' terug. Één keer hebben we alles van the Hunger Games gescoord voor 10 euro!


    Ja, de Hunger Games waren er dit jaar weer. Inderdaad niet duur. (:

    Mignon schreef:
    Fifty Shades of Mr Darcy klinkt ofwel als een boek dat ik heel, heel graag zou willen lezen, ofwel als een boek waar ik heel, heel graag en heel, heel hard van zou weg willen rennen. Such a fine line. (cat)

    Het festijn klinkt wel echt als iets voor mij, want ik vind het heerlijk om urenlang tussen boeken te snuffelen die ik uiteindelijk toch niet koop, maar ik ben er helaas niet bij. )=


    Lezen, definitely. Het is ook echt een aanrader als je ook Nederlands leest. Ik ben niet eens in de Nederlandse roman en literatuur sectie geweest, maar die was ook echt gigantisch!

    Scandal schreef:
    Die fifty shades of mr Darcy lijkt me eigenlijk nog wel iets voor mij. =P


    Het is ook echt genius. Ik heb het doorgebladerd en ik was like. Dude. I'm getting this. I need this. Ik heb hardop staan lachen en iedereen keek me aan alsof ik een wilde malloot was. :'D


    The truth is out there.

    Oh mijn god jij hebt gewoon het boek van Phantom :o Die wil ik ook haha.

    Ik hou van 't boekenfestijn. Maar als 't hier in de buurt is wil m'n moeder niet meer met mij erheen, omdat ik de vorige keer voor 100 euro aan boeken had (maar dat waren er wel 20 tho)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    OOoh, dat onderste boek van Shakespear heb ik ook op het boekenfestijn gekocht een paar jaar geleden! Coole boeken allemaal. ^^


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Het boekenfestijn! Daar wil ik echt nog een keer heen. Ik ga altijd met Pinksteren naar een boekenmarkt hier in de buurt, maar dat zal wel niet zoveel voorstellen bij dit. Gave boeken heb je! Waarom lees je eigenlijk alleen maar Engels (en Kruidwoordpuzzels xD)


    ©1998

    BlackAlpha schreef:
    Het boekenfestijn! Daar wil ik echt nog een keer heen. Ik ga altijd met Pinksteren naar een boekenmarkt hier in de buurt, maar dat zal wel niet zoveel voorstellen bij dit. Gave boeken heb je! Waarom lees je eigenlijk alleen maar Engels (en Kruidwoordpuzzels xD)


    Ik lees uitsluitend engels, ik ben niet zo'n fan van Nederlands en gebruik Engels eigenlijk meer. De kruiswoordpuzzels zijn voor de moeder van mijn vriend hahaha. (;

    @Derks. Ik mocht van mezelf niet meer dan 35 euro uitgeven hahaha.

    @Patholoog. Ja, staan echt leuke in mehe. Ben er erg blij mee. (:


    The truth is out there.