• Hi iedereen!

    Bij de (zoveelste) herwerking van een verhaal, ben ik plots op twee verwante verhaallijnen gekomen, waardoor ik nu dus met drie verhalen zit. Geen probleem; het is een idee dat al heel lang door mijn hoofd spookt, dus dat blijft nog wel even hangen. Toch zou ik er graag een naam aan willen geven, maar ik kan niet kiezen. Geweldig, toch?
    Daarom zou ik graag jullie mening willen weten, want een titel is er tenslotte ook om lezers aan te trekken, of niet soms? Ik kan niet echt zeggen waarover het gaat, want ik wil het voor sommigen (die misschien wel al door gaan hebben waar het over gaat) een verrassing houden. Daarom zou ik graag gewoon weten wat jullie zou aantrekken, moest je deze titel(s) op de rug van een boek, of in de spotlight zien staan.

    De eerste mogelijkheid van de reeks zou deze zijn:
    Gevecht
    Gerucht
    Gerecht

    Nu vind ik die eerste twee echt geweldig, maar die laatste stoort me een beetje. Het doet me namelijk aan eten denken (al doet veel dat), en het gerecht, van rechtbanken en shizzle, komt pas als tweede assumptie.

    De andere mogelijkheid is deze:
    Vecht
    Vraag
    Vonnis

    Ik vind de V aantrekkelijk, maar het is minder catchy dan de eerste (vind ik). Het voordeel is wel dat ik voor Vonnis dan al een cover heb (al zijn dat pas zorgen voor later).

    Moest je zelf iets bedacht hebben, weet dan wel dat ik graag zie aan de drie titels dat ze verwant zijn (zoals dezelfde Eerste letter, of een gelijkaardige klank..). De eerste moet iets met (professioneel) vechten te maken hebben, de tweede met onderzoeken/journalisme en de derde met gerechtigheid/rechtbankshizzle. Engels mag ook

    Ik heb niet echt meteen een overkoepelende term, al denk ik dat ik de allereerste titel gewoon ga gebruiken, namelijk Levenslang.
    Alvast bedankt voor de hulp ^^

    Welke optie?


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Bij gerecht moest ik toch echt denken aan eten dus dat lijkt me niet zo handig.:')


    You were born original, don't die as a copy.

    Vecht, Vraag, Vonnis
    Klinkt het beste!


    I wanna be a wizard!

    SPECS schreef:
    Bij gerecht moest ik toch echt denken aan eten dus dat lijkt me niet zo handig.:')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik moest eigenlijk wel meteen aan rechten denken toen ik het in het rijtje las, maar ik snap je punt.
    Vind persoonlijk de eerste leuker/sterker klinken.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    SPECS schreef:
    Bij gerecht moest ik toch echt denken aan eten dus dat lijkt me niet zo handig.:')


    i wanna die with you once or twice.

    Dit is hard >.< Ik snap je punt bij Gerecht, dan is Vonnis beter.
    Alleen vind ik Gerucht beter klinken dan Vraag...
    Ik ga hier ff over nadenken, haha


    ~My Mind Is Free~

    Daveen schreef:
    Dit is hard >.< Ik snap je punt bij Gerecht, dan is Vonnis beter.
    Alleen vind ik Gerucht beter klinken dan Vraag...
    Ik ga hier ff over nadenken, haha


    Je snapt mijn struggle (x


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Kan je dan niet Gevecht, Gerucht, Gerechtshof doen oid.

    [ bericht aangepast op 17 juni 2016 - 15:51 ]


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh