• Ja, want ik moest opeens naar iemand opkijken. (nerd)

    Ik ben namelijk 1,80, wat best lang is, maar er zijn nog voldoende mensen die langer zijn dan ik (zolang ik niet Nederland verlaat, tenminste). Desondanks gebeurt het niet vaak dat ik iemand tegenkom waar ik letterlijk naar omhoog moet kijken, en toch, dit weekend was ik tien minuten gevangen in een gesprek met een ex-collega van mijn vader die daadwerkelijk minstens een volle kop boven mij uitstak. Hij stond ook telkens net iets te dichtbij omdat het luid was om ons heen en een grap die ik maakte vloog echt compleet langs hem heen (om nooit meer gezien te worden, dag grap, hallo awkward moment), maar toch was zijn lengte wel wat me het meeste van mijn stuk bracht. Is dit hoe kleinere mensen iedere dag van hun leven ervaren? Hebben jullie niet de hele tijd nekpijn van al dat omhoog kijken?

    Maar oprecht, ik ben nieuwsgierig naar de ervaringen van Q met hoogteverschillen irl, juist omdat dit een online platform is waar we daar geen last van hebben. Moeten jullie meestal omhoog of omlaag kijken naar andere mensen? Is er iemand die mijn ervaring herkent? Zou de wereld prettiger zijn voor mensen kleiner dan ik als ik subtiel een beetje door mijn knieën ging als ik tegen jullie sprak, zodat we op ooghoogte waren? Is de geheime sleutel tot wereldvrede een aanpassing van binnenshuisdesign zodat iedere kamer vol trappen zit en de langere mensen een paar treden onder de kortere mensen kunnen gaan staan zodat niemand zich ooit nog klein of groot hoeft te voelen?

    Ik ben zeer benieuwd naar jullie inzichten in deze zaak.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik ben 2 meter dus het komt zelden voor dat ik tegen iemand op moet kijken. Maar ik ken wel een paar mensen die langer zijn dan ik.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik ben 1,50 dus ik praat gewoon tegen mensen hun ellebogen. Zo nu en dan kijk ik wel eens omhoog om de ander te erkennen, maar ik ga niet meer hele minuten mijn hoofd 180 graden draaien :')

    (Alleen als lange mensen bukken voor me is dat ook niet fijn, haha. Lijkt een beetje alsof je een kind aan het troosten bent, lol)


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik ben 1.57 dus ik kijk de hele dag tegen billen aan, ook geen straf bwhahhaha oke flauw. Nee maar ik hou wel van klein zijn. Ik pas overal tussendoor, ik ben snel en je wordt terrecht met schattig bestemeld in alles wat je doet xD terwijl ik ook best een kleine opvlieger ben hoor! Alleen de nekpijn.. Tja.. Jullie langen zullen vaak struikelen omdat je zo ver boven de grond bent, dus ieder zo zijn ding toch xD


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Meestal kijk ik ietsjes naar beneden, behalve in mijn familie want mn drie neven en mn oom zijn allemaal groter dan 2 meter en ja.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik ben 1,64 en volgens mij ben ik wel gemiddeld. Soms moet ik naar beneden kijken, soms naar boven. Ik let er eerlijk gezegd niet zo op :')


    Life is a beautiful struggle

    Ik moet meestal een beetje omhoogkijken. Over het algemeen sta ik niet super dicht bij mensen en komen ze ook wel in mijn blikveld als ik rechtdoor kijk.
    Maar ik groei ook nog.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ik ben 1.83 dus meestal buitenhuis kijk ik omlaag of zijn ze mijn lengte echter ben ik thuis de kleinste dus thuis kijk ik omhoog.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik sta er eigenlijk niet zo bij stil, haha. Ben 1m71, volgens mij een vrij gemiddelde lengte.


    26 - 02 - '16

    Ik kijk meestal wel omhoog, want ja 1,6 m, maar ik ben eraan gewend en het boeit me niet zoveel


    -

    Ik ben 1,68m en ik moet meestal omhoogkijken.
    Ook krijg ik regelmatig ellebogen in mijn gezicht van mensen op werk of bij een concert. Dat is iets minder, maar ja, wat doe je d’ran?


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik ben 1.70 en over het algemeen moet ik ietsjes omhoog kijken. Mijn ex was 2 meter lang en dat gaf me gewoon een nekhernia. Huidige vriend is 1.74 en het leven is zoveel makkelijker. Behalve dat we beiden niet bij de bovenste plank van het keukenkastje komen zonder ergens op te klimmen


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ik ben 1,85 dus ik ben ook altijd helemaal in paniek als ik omhoog ipv omlaag moet kijken haha. Heel bijzonder altijd. Ik heb er nooit zo veel last van. Heb wel een vriendje gehad dat veel langer was dan ik en dat was soms wel wat irritant.


    The truth is out there.

    Ik ben iets van 1.73, maar mijn vrienden/familie zijn ongeveer even lang (en anders dragen de meiden wel hakken) dus ik heb er niet zo'n last van :Y)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik ben 1m63, maar heb eigenlijk niet zo last van omhoog of omlaag kijken (nu gebeurt dat laatste bij volwassenen niet zo vaak :') ). Mijn vriend is 1m90, misschien dat ik daar nu eenmaal aan gewend ben geraakt en het niet meer echt in de gaten heb als ik op moet kijken.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik ben 1.53 en lange mensen weiger ik aan te kijken (ik ga niet zoveel moeite doen). Maar bijna al mijn vriendinnen en familieleden zijn klein dus dat scheelt weer.


    Take risks and conquer your fears.