• Mijn vader is binnenkort jarig en heeft een hekel aan 'gewone' cadeautjes. Wel zeurt hij al maanden dat hij eens een weekendje weg wil, dus dat willen we dan ook gaan plannen. Maar waar? Zelf zijn we al járen niet meer weggeweest, dus wat is nou leuk? We zijn met 5 en allemaal 17+. Omdat het maar een weekend is is Nederland het handigst, maar België zou ook nog kunnen. Een actief weekendje kan ook al niet, omdat hij beperkt kan lopen en zwemmen/strand mag al helemaal niet. Help?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Derks schreef:
    (...)

    Argument invalid. Duitsland is een gigantisch land ja, maar voor een vakantiegevoel hoef je niet eens ver te gaan. Ik woon in 't midden van 't land (vlakbij utrecht) en mijn oom en tante wonen bijna in 't midden van Duitsland en we zijn daar altijd binnen 3,5 inclusief stop. En zo ver hoef je niet eens te gaan! Er is zat dichterbij! Heel veel keus, want Duitsland is een prachtig land haha.


    Ik woon zelf ook vlakbij Utrecht, dus ik geloof je. Vriendin van mijn zusje woont in Duitsland, maar dat is echt een pokkeneind weg. Vandaar :"D. Nog suggesties?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Khal schreef:
    (...)

    Ik woon zelf ook vlakbij Utrecht, dus ik geloof je. Vriendin van mijn zusje woont in Duitsland, maar dat is echt een pokkeneind weg. Vandaar :"D. Nog suggesties?


    Ja ik heb ook vrienden in Duitsland wonen (Hannover) maar dat is op zich best ver voor 1 dag.

    Sowieso is Nordrhein-Westfalen goed te doen binnen 3 tot 4 uur rijden. Sauerland kan op zich ook nog wel.

    Als tip geef ik je: Kijk op Zoover. Typ daar bijv Nordrhein-Westfalen in en kijk op het aantal reviews van plekken daar, wat er te doen is, wat mooie plekken zijn etc. Ik ga zelf altijd verder in Duitsland op vakantie, maar in Nordrhein-Westfalen bij m'n oom en tante vermaak ik me ook wel, maar dat ben ik:')

    Je zou Dortmund kunnen proberen, ik heb er zelf niet zoveel mee maar 't is een bekende stad, of Köln? Verder raad ik je gewoon Zoover aan haha. Willingen (Sauerland) is ook mooi, maar vooral qua sportieve dingen en wandelen enzo...

    Boeken zou ik doen via Booking.com, maar let altijd op de reviews! Als een huisje oid door 60 mensen met een mager zesje beoordeeld wordt, zijn een deel van de beoordelingen vaak negatief. Kijk of deze recent zijn, zo niet, bekijk dan de recentsten. Zijn de 'klachten' van de negatieve beoordelaars 'opgelost'? Prima, dan kun je er heen gaan, maar anders raad ik je aan een andere accommodatie te zoeken.

    Wij zitten zelf in de zomer (hoogseizoen!) in Duitsland vlak bij Dresden, 2 weken voor 780 euro, inclusief toeristen/kuuroordbelasting met 4 personen en inclusief parkeren enzo. Geboekt via Booking. Moet nog even uitvinden hoe het in werkelijkheid is, maar uit 52 beoordelingen gemiddeld een 9,7 scoren is niet verkeerd. Er waren ook accommodaties 2x zo duur die heel 'slecht' scoorden. Dus let daarop! Sorteer je accommodatie op laagste prijs en check de beoordelingen. Tot nu toe altijd veel plezier gehad!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly