• Zie het laatste bericht van dit topic.

    [ bericht aangepast op 19 juni 2016 - 22:00 ]

    YoungPodium schreef:
    (...)

    We gunnen iedereen de tijd, aangezien er veel mensen met tentamens/vakanties e.d. zitten in deze tijd. 1 september starten we officieel met de eerste selectie (al zal ik vast al wat eerder gaan lezen), eventueel kan ik het dus iets later ook nog tolereren afhankelijk van het aantal aanmeldingen.

    Succes alvast met je toetsen!


    Dat komt wel goed! Zat tijd in de vakantie ^^


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Mocht ik nu nog kunnen schrijven... (cat) Wel een leuk initiatief. ^^


    What would Emma do?

    xVeertje schreef:
    Moet het overigens een bepaald woordaantal of hoofdstukken hebben? Is er een maximum?


    Ik ga geen limieten geven. We verwachten hiervoor wat gezond verstand qua lengte en wat men als kort verhaal wil lezen. Normaal gesproken moet een short story gelezen kunnen worden in één zit. Dat is dus ook wel een ding waar we op filteren bij de selectie, het kan niet extreem lang zijn (geen boek op zichzelf). Bekijk maar eens wat short stories op het internet, dat geeft wel een goede indruk


    Het ene verhaal zal dus wat langer zijn dan het andere, maar zo worden de verhalen in ieder geval niet afgeraffeld :)

    Worden de mensen die door de eerste ronde zijn op de hoogte gesteld?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    MT, dit klinkt onwijs leuk!


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ah, super tof! Ik ga dit even delen met vriendinnen die ook schrijven haha, ze zijn niet actief op het forum (maar wel op andere delen van deze website).

    Ik hoop dat ik in de vakantie inspiratie kan opdoen om iets te schrijven, want dit is echt een hele mooie kans!

    Moet je het verhaal, als je het af hebt, in een privéberichtje sturen? Het is me niet helemaal duidelijk hoe het bedoeld wordt haha, het lijkt me niet dat het in een reactie op dit topic gaat.

    En zoals hierboven al genoemd is; hoeveel woorden maximaal? Is altijd wel fijn om een richtlijn te hebben!

    Het onderwerp is in ieder geval heel breed en fijn gekozen (beter dan onderwerpen bij verschillende schrijfwedstrijden etc.)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Wat een leuk initiatief!
    Heel veel succes met je zoektocht c:. Ik kan zelf niet meedoen, aangezien ik al een contract heb bij een andere uitgeverij haha c:

    Ook succes aan iedereen die iets gaat inzenden c; !


    soul made of stardust and chaos.

    JamesPotter schreef:
    Worden de mensen die door de eerste ronde zijn op de hoogte gesteld?


    Jazeker. We zullen deze mensen op de hoogte brengen van de juryleden die het verhaal gaan lezen, dat is toch vaak wel een hele eer :)
    Op dat punt moeten we sowieso wat meer van elkaar weten, tenzij je verhaal het niet toe laat om met naam en toenaam gepubliceerd te worden natuurlijk.



    Derks schreef:
    Moet je het verhaal, als je het af hebt, in een privéberichtje sturen? Het is me niet helemaal duidelijk hoe het bedoeld wordt haha, het lijkt me niet dat het in een reactie op dit topic gaat.

    En zoals hierboven al genoemd is; hoeveel woorden maximaal? Is altijd wel fijn om een richtlijn te hebben!


    In een privebericht op dit forum. Dan komt het in orde. Staat ook in het openingstopic

    Betreft het max. aantal woorden zie mijn eerdere post: Geen limiet, maar gezond verstand (A)

    Wat een leuk initiatief. *O* Ik denk dat dit veel harten sneller zal laten kloppen.


    She's imperfect but she tries

    Mignon schreef:
    Wat een leuk initiatief. *O* Ik denk dat dit veel harten sneller zal laten kloppen.


    Dat ik dat op een normale zondagavond nog mag veroorzaken, nice!

    Dit is een super leuk initiatief! *O*

    Maar verontschuldig toch mijn wantrouwen. Dit is namelijk het internet en Paul, je moet begrijpen dat ik het niet helemaal vertrouw, omdat iedereen zich snel zomaar kan uitgeven voor wat of wie hij zelf wenst te zijn. Zou je mijn wantrouwen kunnen ontkrachten met een fijn linkje naar de site van Podium Uitgeverij zelf? Of althans een link naar de site van jouw project? (: Of toch althans iets tastbaar?
    Ik heb het namelijk zelf al eventjes gegoogled, maar ik vind niets buiten op dit forum over dit nieuws, tenzij ik er natuurlijk over lees.

    Beginpost om bij te houden:

    Hallo forumbezoekers!

    Ik hoop dat ik in dit subforum goed zit, ik probeer het gewoon. Mijn naam is Paul en ik ben stagiair bij Podium uitgeverijen. Podium is de uitgeverij van een groot aantal Nederlandse schrijvers (denk bijvoorbeeld aan Kluun of Ronald Giphart). Voor mijn stage ben ik een jaar bezig met een enorm leuk project voor jonge schrijvers. We willen namelijk een verhalenbundel maken met korte verhalen..


    Wat is het plan?
    In 2017 is het de bedoeling om een verhalenbundel te publiceren voor en door jongeren. Hiervoor worden de auteurs van Podium gevraagd om in hun netwerk jongeren te vragen om een verhaal in te zenden, aangezien deze auteurs vaak veel contacten hebben met jongere talenten. Ik wil echter ook op andere manieren aan stories komen, vandaar dat ik hier een poging waag. We leven tenslotte in een internetmaatschappij :-)


    Voor wie?
    De doelgroep die deel mag nemen is van 14 tot en met 23 jaar. Dit is een harde grens i.v.m. het gekozen onderwerp.

    Het onderwerp van de short stories
    Het onderwerp hiervan is "Jongeren op het internet", denk aan internetpesters, sociale isolatie, maar ook de verrijking die het internet kan bieden in het leven van jongeren en de vriendschappen die door internet ontstaan. In principe ben je dus geheel vrij binnen het onderwerp Jongeren op het internet, dus als je een tirade wilt houden over Tinder gebruik, be my guest ^^


    De selectie
    Alle verhalen zullen gelezen worden. Ik en een andere stagiair zullen hieruit een shortlist maken die voldoet aan kwaliteit, het onderwerp, en dit moment zal tevens gelden als eerste filter. Een groep van 5 zeer bekende auteurs (verschillende genres) zullen de shortlist verhalen vervolgens lezen en beoordelen. De beoordeling bepaalt de selectie voor het boek.
    Er zullen 30 short stories opgenomen worden in de bundel. Deze bundel zal via alle bekende verkoopkanalen aangeboden worden. Een unieke kans dus.


    Wat moet je doen?
    Een kort verhaal schrijven en het mij sturen voor 31 augustus 2016, bij voorkeur in de inbox van dit forum. Ik zal met regelmaat hier aanwezig zijn om vragen en/of aanmeldingen te bekijken.
    Ik geef hier expres geen woorden/tekens limiet aan, we gaan er van uit dat jullie als auteurs weten wat een short story in moet houden ;). Het kan dus zijn dat de ene story wat langer is dan de ander, het gaat om het verhaal.


    Management of expectations
    Ik wil wel zeggen dat we een relatief hoog aantal aanmeldingen verwachten. Het is dus geen schande of belediging als je verhaal niet gekozen wordt. Zie het als een kans die je kunt grijpen, en als het positief uit pakt dan is dat super en kan het een leuke start zijn van je carrière als schrijver. We weten dat we met het pushen van een onderwerp geen totale vrijheid kunnen bieden, maar dat is nou eenmaal een conditie die we nodig hebben om het als een bundel te kunnen verwerken.


    Ik hoop dat we deelnemers krijgen op dit forum. Tot 31 augustus wil ik vragen om de geschreven verhalen niet verder te publiceren.
    Bij vragen hoor ik het graag :)

    Groetjes,
    Paul

    [ bericht aangepast op 19 juni 2016 - 22:06 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    YoungPodium schreef:
    (...)

    In een privebericht op dit forum. Dan komt het in orde. Staat ook in het openingstopic

    Betreft het max. aantal woorden zie mijn eerdere post: Geen limiet, maar gezond verstand (A)

    Een PB op het forum? Ik denk dat je je vergist hier ^^


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Metamorphoses schreef:
    Dit is een super leuk initiatief! *O*

    Maar verontschuldig toch mijn wantrouwen. Dit is namelijk het internet en Paul, je moet begrijpen dat ik het niet helemaal vertrouw, omdat iedereen zich snel zomaar kan uitgeven voor wat of wie hij zelf wenst te zijn. Zou je mijn wantrouwen kunnen ontkrachten met een fijn linkje naar de site van Podium Uitgeverij zelf? Of althans een link naar de site van jouw project? (: Of toch althans iets tastbaar?
    Ik heb het namelijk zelf al eventjes gegoogled, maar ik vind niets buiten op dit forum over dit nieuws, tenzij ik er natuurlijk over lees.


    Haha, wat een perfect onderwerp zou dit zijn voor de bundel ;)
    Ik neem aan dat je de uitgeverij wel hebt kunnen vinden. Het is een studieproject, ik ben stagiair, dus er zal tot er iets concreets ligt niets bekend worden. Mocht je het niet vertrouwen dan kan je mij morgen bellen als ik op locatie ben, het nummer kan ik je in een privebericht wel geven. Meer kan ik helaas niet voor je doen

    Begrijp wel dat ik dit initiatief blind heb genomen, als ik me moet gaan verantwoorden dan neem ik die moeite eerlijk gezegd liever niet, het gaat namelijk niet bepaald om mij.

    Virtues schreef:
    (...)
    Een PB op het forum? Ik denk dat je je vergist hier ^^


    Ja, daarom dacht ik even 'huh'? en vroeg ik het ook haha. Denk dat ie gewoon een privéberichtje bedoelt in de inbox ofzo haha.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Metamorphoses schreef:
    Dit is een super leuk initiatief! *O*

    Maar verontschuldig toch mijn wantrouwen. Dit is namelijk het internet en Paul, je moet begrijpen dat ik het niet helemaal vertrouw, omdat iedereen zich snel zomaar kan uitgeven voor wat of wie hij zelf wenst te zijn. Zou je mijn wantrouwen kunnen ontkrachten met een fijn linkje naar de site van Podium Uitgeverij zelf? Of althans een link naar de site van jouw project? (: Of toch althans iets tastbaar?
    Ik heb het namelijk zelf al eventjes gegoogled, maar ik vind niets buiten op dit forum over dit nieuws, tenzij ik er natuurlijk over lees.


    dreft schoonmaakploeg :')

    En ja, nu je dit zo benoemd is het idd wel even goed om iets te kunnen checken. Op de site van Podium is er idd niets over te vinden, maar het begintopic is wel serieus en netjes geformuleerd dus 't lijkt op zich wel betrouwbaar.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly