• Aangezien ik nu eindelijk eens echt veel tijd heb, ben ik begonnen aan een soort-van-marathon van Star Trek: The Original Series. Dit is de serie met Kirk en Spock uit de jaren zestig, die ene waarop de reboot films van 2009 en later gebaseerd zijn. TOS staat bekend als nogal oubollig en suf en dat is het ook, maar juist daarom vind ik het zo geweldig. Het is bovendien absoluut niet alleen dat, en ik heb hier zoveel plezier mee. :'D
    Wat highlights van de meest recente aflevering die ik heb gekeken:

    Star Trek 1x04 "The Naked Time" (die titel op zich is al een kunstwerk, eigenlijk)
    [list][*]Random crewmember: "Now that's what I like! Let the women work too. Universal suffrage!"
    [*]Sulu: *rent halfnaakt en maniakaal lachend met een degen door de gangen van de Enterprise*
    [*]Sulu: "I'll protect you, fair maiden." Uhura: "Sorry, neither."
    [*]Spock: "I'm in control of my emotions. In *huilt* control of-" (same, tbh)
    [*]Spock: "Jim, when I feel friendship for you, I feel ashamed." *grijpt Kirks hand stevig vast, never mind dat Vulcans kussen met hun handen*
    [*]McCoy: *scheurt volkomen overbodig (en verbijsterend gemakkelijk? wat is dat voor materiaal?) Jims shirt open om hem een spuitje te geven*
    [*]Spock, als eerste nadat hij de bridge op is gerend: "Are you alright, Jim?" Kirk, met een behoorlijk verliefde blik op Spock, nog steeds met een blote schouder en vlak nadat hij betreurde dat hij geen tijd had voor romantiek in zijn leven als Captain: "Are you?"
    [*]Enterprise crew: *ontdekt per ongeluk dat ze kunnen tijdreizen* *einde aflevering*[/list]

    En dan kwam er hier nog geen enkele tribble in voor, gosh. (krul)

    Maar goed, aangezien het altijd fijn is om mensen te hebben waarmee je over dingen kunt praten, en ik standaard een hele hoop te zeggen heb over series die ik kijk, vroeg ik mij af of er hier meer Star Trek fans/milde enthousiastelingen verstopt zitten. Het hoeft niet per se TOS te zijn, natuurlijk.

    Hoewel ik daar ook wel benieuwd naar ben: hebben jullie ooit een klassieke Trek aflevering (of film, want die zijn er ook nog) gezien? Wat vonden jullie daarvan? :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oh man, dat is toch wel een van mijn favoriete classic afleveringen, haha.

    Zelf heb ik meer Voyager, Enterprise en The Next Generation gekeken. tbh. Nooit allemaal in juiste volgorde, dat is wel jammer.


    Your make-up is terrible

    Haha, die ben ik ook aan het kijken, die serie. Echt geweldig dat!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Assassin schreef:
    Oh man, dat is toch wel een van mijn favoriete classic afleveringen, haha.

    Zelf heb ik meer Voyager, Enterprise en The Next Generation gekeken. tbh. Nooit allemaal in juiste volgorde, dat is wel jammer.


    Hij is ook wel erg prachtig. :Y)

    Ik ken echt alleen versies met Kirk en Spock, eigenlijk. Ik had tot nu toe al wat willekeurige afleveringen gezien van TOS, een paar van de eerste films en de reboot, natuurlijk. Als ik door TOS heen ben en nog steeds vol enthousiasme zit, zal ik eens gaan kijken naar de andere series. ^^



    Patholoog schreef:
    Haha, die ben ik ook aan het kijken, die serie. Echt geweldig dat!


    Heyyy, wat leuk. Ik had niet echt verwacht dat ik iemand zou vinden die nu ook TOS kijkt, haha. Waar ben je? (nerd)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan