• Ik heb geen verstand van schrijfwedstrijden en helemaal niet met thema wedstrijden, maar ik heb wel (in mijn ogen) een fantastisch idee:

    Waarom geen fantasywedstrijd houden, dat gelijk een soort world-building-cursus is? En dat je naast het schrijven, ook wat zelf geschoten plaatjes bij zet en mooie gedichten en tekeningen maakt? Ik heb al heel lang dit idee, maar ik heb totaal geen ervaring met wedstrijden opzetten en jureren. (En dat ik nou zelf en hele ervaren fantasy-schrijfster ben? Nee) Dus even een paar vraagjes;

    Is dit een goed idee? (Evt. Wie zou er mee willen doen?)
    Is iemand ervaren genoeg om dit met succes op te zetten?
    Of maakt ervaring niet zo veel uit?
    (Heb ik mijn topic in de goede subforum gezet?)


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ik zou eerst en vooral al eens naar het officiële wedstrijdtopic kijken, daar geven ze al heel erg veel tips over de opbouw van een wedstrijd. Verder kan ik alleen maar zeggen dat je ervaring enkel en alleen kunt opdoen door het zelf eens te proberen. Ik zou zeggen: gewoon doen.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dazai schreef:
    Ik zou eerst en vooral al eens naar het officiële wedstrijdtopic kijken, daar geven ze al heel erg veel tips over de opbouw van een wedstrijd. Verder kan ik alleen maar zeggen dat je ervaring enkel en alleen kunt opdoen door het zelf eens te proberen. Ik zou zeggen: gewoon doen.


    Ik heb het eventjes doorgekeken en er staan handige tips in. Ik zal wel proberen om een paar passende opdrachten te maken en de wedstrijd in te laten schrijven. Ben wel benieuwd hoe mijn eerste wedstrijd gaat verlopen..


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ik moet zeggen dat ik niet precies snap hoe je het in je hoofd hebt, maar ik vind worldbuilding altijd ontzettend leuk, dus ik ben zeker benieuwd naar je wedstrijd! Of ik meedoe hangt af van de opdrachten, want je hebt het bijvoorbeeld over tekenen en zo en daar knap ik vaak op af. Dat is alleen mijn mening though, geef het vooral vorm zoals jij wil! Ik denk niet dat je per se ervaring nodig hebt, maar zorg wel dat je alles goed hebt uitgedacht, dat voorkomt al een hoop problemen. Misschien kan je ook vragen of iemand wil helpen jureren, dat scheelt ook al.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Je kan altijd vragen of iemand de wedstrijd mee wil organiseren.


    Mhm?

    Oeh, dat is een heel interessant thema! (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Antigone schreef:
    Ik moet zeggen dat ik niet precies snap hoe je het in je hoofd hebt, maar ik vind worldbuilding altijd ontzettend leuk, dus ik ben zeker benieuwd naar je wedstrijd! Of ik meedoe hangt af van de opdrachten, want je hebt het bijvoorbeeld over tekenen en zo en daar knap ik vaak op af. Dat is alleen mijn mening though, geef het vooral vorm zoals jij wil! Ik denk niet dat je per se ervaring nodig hebt, maar zorg wel dat je alles goed hebt uitgedacht, dat voorkomt al een hoop problemen. Misschien kan je ook vragen of iemand wil helpen jureren, dat scheelt ook al.


    Het idee is dat je verschillende dingen bij elkaar stopt in een hoofdstuk. Dat moeten minsten 2 soorten zijn. (Je hebt bijv. een verhaal met 2 foto's of een tekening met een gedicht) Ik kijk vooral op originaliteit, maar ook naar kwaliteit. Dit verdeel ik in inhoud en creatie, omdat de kwaliteit van de inhoud heel subjectief is, zal het niet meegerekend worden. En ik wil dat er ook minstens 1 tot 3 mensen zijn die helpen mee jureren.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Frisk schreef:
    Je kan altijd vragen of iemand de wedstrijd mee wil organiseren.

    Dat is ook een goed idee! Ik heb alleen de opdracht nu al uitgedacht...


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.