• Ik zoek wat tips om jezelf spelling te leren verbeteren.
    Op school volg een richting dat ik niet echt met wat spelling bij leer.
    Ik wil graag mijn boek als die af is uitgeven en denk dat Auteurs zeer veel weten over spelling.
    Iemand tips dat mezelf beter spelling te verbeteren dat even goed word als een auteur ? :D

    Op zich is spellen helemaal zo moeilijk niet, het is een kwestie van het toepassen van regels. Er zijn genoeg sites waarop ze te vinden zijn, als je ze nog niet kent, lees ze regelmatig door en hou ze bij de hand. Dat is de basis.
    Verder zou ik in word schrijven, vanwege de spellingscorrector en als je een fout maakt, de regels raadplegen, zodat je weet waarom het mis is. Pas wel op: het detecteert niet alles, foute werkwoordsvervoegingen bijvoorbeeld worden niet aangeduid. Je kunt daarom daarnaast misschien ook bèta - aanvragen indienen en hen vervolgens vragen erbij te leveren wat allemaal fout was en waarom. Ik zou ook veel lezen, zo leer je hoe woorden eruit zien. En verder: oefenen, oefenen, oefenen en blijven schrijven.

    [ bericht aangepast op 6 juli 2016 - 13:15 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Heel veel oefenen en systematisch alle werkwoorden langslopen, omdat d/t fouten meestal niet aangegeven worden door de spellingscontrole. Opzoeken als je ergens niet zeker van bent of het niet weet op google is ook altijd verstandig.


    Happy Birthday my Potter!

    Deze site heeft mij vroeger vaak erg geholpen. Honderd procent betrouwbaar en volledig juist (is van Het Groene Boekje).


    Words are loaded pistols. Sometimes it's just better not to pull the trigger. | Vertrouwenspersoon

    Schrijven, heel veel schrijven, en dan bij alles nadenken of het klopt etc. Zo heb ik de -dt regel geleerd en allemaal andere dingen. Gewoon veel doen en jezelf controleren.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Deze site kan je helpen. Elke dag even een paar vragen beantwoorden om je spelling te testen en te verbeteren (:


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Het boekje 'schrijfstijl' kan ook helpen. Daar staan alle regels in voor spelling en grammatica. Gewoon op bol.com te kopen en is van de schrijfbibliotheek. Het is een wit boekje met op de voorkant een inktpen ^^


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    GredWeasley schreef:
    Heel veel oefenen en systematisch alle werkwoorden langslopen, omdat d/t fouten meestal niet aangegeven worden door de spellingscontrole. Opzoeken als je ergens niet zeker van bent of het niet weet op google is ook altijd verstandig.

    + Vraag desnoods of ook iemand je stukje tekst wil nalezen, dan kan je de verschillen nakijken en zien wat je fout deed (ervan leren).

    [ bericht aangepast op 6 juli 2016 - 15:50 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.