• Okay ik moet dit even kwijt. Binnenkort begin ik met mijn HBO studie, ik ga Communication & Multimedia design studeren. Super spannend maar tegelijkertijd zie ik er wel tegenop. Eerder dit jaar was ik naar de studiekeuzecheck (zo check je of de studie daadwerkelijk bij je past) van een andere studie geweest (van de PABO). Uiteindelijk wegens bepaalde redenen daarvoor uitgeschreven. Ik merkte wel daar al gauw dat mensen groepjes begonnen te vormen. Ik dacht toen van kennen die mensen elkaar al of zijn ze gewoon heel sociaal? Morgen heb ik de studiekeuzecheck van deze studie. Ik ben bang dat al gauw mensen groepjes gaan vormen en dat ik er nergens bij pas. Dat is nogal mijn angst. Ik heb dit namelijk vaker zien gebeuren. Dit is een studie waarmee je ook veel in groepjes projecten moet doen. Gelukkig gaat mijn vriend ook beginnen met een HBO studie en we zitten in hetzelfde gebouw. Helaas net weer een andere studie (ICT) dus we zitten niet bij elkaar. Maarja. Dit dus. Dat moest ik even kwijt. Kent iemand dit gevoel?


    The sun will rise and we will try again.

    Wees niet bang voor de eerste groepjes, vaak verandert dat toch wel als je echt samen gaat werken voor school.
    Ik ben er nooit echt bang voor geweest, dus ik kan me er niet helemaal in verplaatsen.
    Maar sluit anders gewoon aan bij mensen, probeer een praatje te maken. En als dat niet lekker voelt, dan loop je door naar de volgende.
    In het begin van een studie moet je toch allemaal aan elkaar wennen (:


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik herken het gevoel wel. Ik was heel angstig voor ik aan mijn huidige studie begon. Ik ben niet zo sociaal en ik maak niet snel vrienden, dus ik wist dat het niet makkelijk zou worden om een groepje te vinden. Het is uiteindelijk goed gekomen. Het duurde weliswaar 6 maanden voordat ik mij in een groepje thuis voelde :'). Wees niet bang, het gaat je wel lukken ^^! Maak praatjes met mensen, ga naast mensen zitten tijdens colleges. Het voordeel is dat iedereen aan iets nieuws begint, dus het zal voor iedereen wel een moeilijk begin zijn.


    Seasons will change, but I shall remain