• Gewoon omdat het kan.
    Het valt me nogal op dat veel mensen niet echt begrijpen hoe het is om met autisme te leven. Sommige vinden dat je - je erachter verstopt, het als excuus gebruikt. Sommige mensen vinden autisme iets dat je gestempeld krijg als je wat vreemd doet. Nou nee, dus niet. Oftewel, onbegrip.

    Meld je gerust aan als je autistisch bent, maar als je dit niet bent mag het ook. Stel gerust vragen, antwoorden komen wel als de zin er is. Oh, en wij zijn niet bot als er geen smileys worden gebruikt. Als we daar geen zin in hebben doen we dat niet.

    En ik vind dat het meer bespreekbaar moet worden gemaakt en dit is niet om onderscheid te maken tussen users. Voor je dat denkt.

    Autisten;
    MonChevy - ASS(Asperger)& ADD
    Erlebnis - ASS (PDD-nos)
    Litten - ASS (MCDD) & ADHD
    Lolicia - n.v.t
    Nieuwsgierigen:


    Waarom staan er meer dingen achter de namen dan ASS?
    Omdat het kan.
    Nee, ASS gaat vaak in combinatie met andere beperkingen zoals ADD, ADHD, ODD, CD en noem maar op. Het kan dat je alleen ASS of een van de andere dingen hebt, maar dat betekend niet dat anderen dit niet kunnen hebben. Deal with it.

    Links
    Autisme bij volwassenen

    [ bericht aangepast op 25 aug 2016 - 21:00 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    @MonChevy: Ik niet. Ik haat mensen en ik wil er niet met ze over praten, maar als ik dat wil of het beter is voor me, dan het liefst een persoon dan een hele groep.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lolicia schreef:
    @MonChevy: Ik niet. Ik haat mensen en ik wil er niet met ze over praten, maar als ik dat wil of het beter is voor me, dan het liefst een persoon dan een hele groep.


    Jaa snap ik. Ik zei ook niet veel in die groep hoor. Ik praat nu alleen met mijn psycholoog, omdat ik hem vertrouw.
    Ben ik trouwens de enige die een hekel heeft aan vrouwelijke psychologen?

    [ bericht aangepast op 25 aug 2016 - 15:10 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    MonChevy schreef:
    (...)

    Jaa snap ik. Ik zei ook niet veel in die groep hoor. Ik praat nu alleen met mijn psycholoog, omdat ik hem vertrouw.
    Ben ik trouwens de enige die een hekel heeft aan vrouwelijke psychologen?


    *raises hands*

    Ik haat ze zo erg. Ze nemen me nooit serieus, mannelijke psychologen en psychiaters wel.


    26 - 02 - '16

    Erlebnis schreef:
    (...)

    *raises hands*

    Ik haat ze zo erg. Ze nemen me nooit serieus, mannelijke psychologen en psychiaters wel.


    Ik vind die vrouwen gewoon super irritant. Hoe ze praten, kijken, doen. UGH. Ik voel me echt nooit thuis bij die mensen.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    MonChevy schreef:
    (...)

    Ik vind die vrouwen gewoon super irritant. Hoe ze praten, kijken, doen. UGH. Ik voel me echt nooit thuis bij die mensen.


    Ik had vroeger zo'n vrouw die altijd heel fake glimlachte en inplaats van ''voor'' of ''oor'' zei ze ''veur'' of ''eur''.

    Litten schreef:
    (...)

    Ik had vroeger zo'n vrouw die altijd heel fake glimlachte en inplaats van ''voor'' of ''oor'' zei ze ''veur'' of ''eur''.


    Ik heb er eentje gehad die twintig keer het woord 'ja' herhaalde als ik iets zei. Dus bijvoorbeeld:
    "Het gaat op zich wel goed met me."

    *haalt adem* "Ja, ja. . . ja, jaa. . . . jaa, ja, ja-" *stilte* "Ja. . . ja, ja."

    Mijn god, ik werd gek...


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    MonChevy schreef:
    (...)

    Ik heb er eentje gehad die twintig keer het woord 'ja' herhaalde als ik iets zei. Dus bijvoorbeeld:
    "Het gaat op zich wel goed met me."

    *haalt adem* "Ja, ja. . . ja, jaa. . . . jaa, ja, ja-" *stilte* "Ja. . . ja, ja."

    Mijn god, ik werd gek...


    Daar word ik gewoon depressief van.

    MonChevy schreef:
    (...)

    Jaa snap ik. Ik zei ook niet veel in die groep hoor. Ik praat nu alleen met mijn psycholoog, omdat ik hem vertrouw.
    Ben ik trouwens de enige die een hekel heeft aan vrouwelijke psychologen?

    Nee hoor, maar bij mij verschilt het heel erg. Ligt meer aan de persoonlijkheid. Ik vind het zoiezo niet fijn om persoonlijke dingen met mensen te bespreken.
    Mag ik er misschien ook bij? Ik weet nog niet of ik bekend wil maken wat ik heb, want ik voel me daar niet fijn bij en ik heb het ook pas recent gediagnosticeerd gekregen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lolicia schreef:
    (...)
    Nee hoor, maar bij mij verschilt het heel erg. Ligt meer aan de persoonlijkheid. Ik vind het zoiezo niet fijn om persoonlijke dingen met mensen te bespreken.
    Mag ik er misschien ook bij? Ik weet nog niet of ik bekend wil maken wat ik heb, want ik voel me daar niet fijn bij en ik heb het ook pas recent gediagnosticeerd gekregen.


    Natuurlijk. Ik zet je er gewoon op en wanneer jij je prettig voelt mag je het zeggen.
    Ik ben zelf sinds januari gediagnosticeerd met het goede. Ben vanaf mijn 6e altijd verkeerd gediagnosticeerd geweest blijkt.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    MonChevy schreef:
    (...)

    Ik vind die vrouwen gewoon super irritant. Hoe ze praten, kijken, doen. UGH. Ik voel me echt nooit thuis bij die mensen.


    Die van mij heeft een super irritante intonatie, super overdreven en bij ieder ding "en wat doet dat met jou" als ik dat nog geen minuut geleden had uitgelegd. Tjuuuuz wat een apart mens.


    26 - 02 - '16

    Zou ik zo onbeschoft mogen zijn om jullie misschien wat vragen te stellen? De dochter van mijn moeders vriend heeft namelijk Asperger, maar niemand in beide gezinnen weet geloof ik echt hoe ermee omgegaan moet worden, wat ik oprecht vervelend vindt voor haar. Ik zou dus graag het een en ander willen vragen over hoe jullie tegen dingen aankijken e.d, omdat ik haar graag zou willen begrijpen c:


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Akutagawa schreef:
    Zou ik zo onbeschoft mogen zijn om jullie misschien wat vragen te stellen? De dochter van mijn moeders vriend heeft namelijk Asperger, maar niemand in beide gezinnen weet geloof ik echt hoe ermee omgegaan moet worden, wat ik oprecht vervelend vindt voor haar. Ik zou dus graag het een en ander willen vragen over hoe jullie tegen dingen aankijken e.d, omdat ik haar graag zou willen begrijpen c:

    Kom maar hoor c:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    MonChevy schreef:
    (...)
    Jaa snap ik. Ik zei ook niet veel in die groep hoor. Ik praat nu alleen met mijn psycholoog, omdat ik hem vertrouw.
    Ben ik trouwens de enige die een hekel heeft aan vrouwelijke psychologen?

    Ik wil alleen maar vrouwen, maar dat komt eerder doordat ik geen goede ervaringen heb met mannen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Nerwen schreef:
    (...)
    Ik wil alleen maar vrouwen, maar dat komt eerder doordat ik geen goede ervaringen heb met mannen.


    Dat heb ik dus ook gehad. Bij mijn vorige instantie had ik eerst ook een mannelijke psycholoog gehad; een hork van een vent. Helaas heb ik met vrouwelijke psychologen veel slechtere ervaringen en voelde ik me vaak ook slechter. Niets is vervelender dan dat overdreven gedoe en dat ze zeggen te luisteren, maar je vervolgens iets heel anders meekrijgt dan waar je in de eerste instantie over begon. Dit is ook bij de instantie gebeurt waar ik nu zit en daardoor zit ik met een therapie waar ik geen reet aan heb. :W


    26 - 02 - '16

    @Akutagawa: Natuurlijk. Vraag maar.


    Don't walk. Run, you sheep, run.