• Hoi hoi,

    Een tijdje terug blijkt al twee jaar geleden te zijn geweest ok is het Lucht je hart topic naar het off-topic gedeelte verplaatst, omdat het meer gebruikt werd als plek om gesprekken te voeren. Toen zijn de regels omtrent het topic strenger geworden en is het als uiteindelijke oplossing naar het off-topic verplaatst.

    Nu was het een korter tijdje terug een issue dat het forum weer wat actiever moest worden, en ondanks het feit dat het dat al weer een beetje wordt, stel ik voor ook het LJH-topic weer terug te verplaatsen.
    Het geeft simpelweg nog wat extra leven tussen de rpg's, wedstrijden en et cetera in, en misschien moedigt het mensen ook aan om zelf meer topics te maken. Het lijkt mij een goed idee om het weer tussen 'Liefde, Vriendschap & Familie' te zetten.

    Afijn, dat dus. Misschien is het een beetje een shot in the dark, maar misschien wel het pitchen waard.

    Wat denken jullie?

    Hierbij de topics van toen
    En de tweede


    Tijd voor koffie.

    YES. Al twijfel ik of het mag.

    [ bericht aangepast op 26 maart 2017 - 15:39 ]


    Heaven is a place that we all have

    Volgens mij staat het in offtopic omdat het over alles kan gaan. In een ander subfora moet het over het onderwerp in de beginpost gaan. Dat werkt niet met het lucht je hart topic.

    Ik vind het daar ook wel prima, lekker afgelegen. Én het gaat er om dat niemand op je reacties reageert, dit gebeurt wel, maar is niet de bedoeling.

    [ bericht aangepast op 26 maart 2017 - 15:41 ]

    Geralt schreef:
    Volgens mij staat het in offtopic omdat het over alles kan gaan. In een ander subfora moet het over het onderwerp in de beginpost gaan. Dat werkt niet met het lucht je hart topic. Ik vind het daar ook wel prima, lekker afgelegen.


    Dat begrijp ik wel, maar ik vraag me af of het zo één-op-één met de regels hoeft. In principe is iedere reactie een antwoord op de vraag 'lucht je hart hier'.


    Tijd voor koffie.

    Jammer schreef:
    (...)

    Dat begrijp ik wel, maar ik vraag me af of het zo één-op-één met de regels hoeft. In principe is iedere reactie een antwoord op de vraag 'lucht je hart hier'.

    Aangezien ik mijn reactie aangepast had.
    Én het gaat er om dat niemand op je reacties reageert, dit gebeurt wel, maar is niet de bedoeling.

    En de regels zijn er niet voor niets gekomen. Ik denk dat genoeg mensen zich dat nog wel herinneren.

    [ bericht aangepast op 26 maart 2017 - 15:47 ]

    Geralt schreef:
    Volgens mij staat het in offtopic omdat het over alles kan gaan. In een ander subfora moet het over het onderwerp in de beginpost gaan. Dat werkt niet met het lucht je hart topic.

    Ik vind het daar ook wel prima, lekker afgelegen. Én het gaat er om dat niemand op je reacties reageert, dit gebeurt wel, maar is niet de bedoeling.

    Hier ben ik het mee eens.


    i wanna die with you once or twice.

    Geralt schreef:
    (...)
    En de regels zijn er niet voor niets gekomen. Ik denk dat genoeg mensen zich dat nog wel herinneren.


    Dat begrijp ik ook, maar dat was eigenlijk ook een deel van mijn argument.

    Destijds was het een probleem, omdat het ontopic gedeelte er super chaotisch van werd. Maar hoe erg zou het nu zijn om één luchtjehart/praattopic in het ontopic gedeelte te hebben? De regels zijn al best strakker geworden omtrent het topic, dus échte gesprekken worden nauwelijks meer gevoerd.
    Het lijkt mij juist handig om hem terug te zetten, omdat het wel weer voor iets meer leven zorgt. Bovendien denk ik dat het mensen misschien wat meer aanmoedigt om meer topics aan te maken.


    Tijd voor koffie.

    ik vind het wel prima zo


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Jammer schreef:
    (...)

    Dat begrijp ik ook, maar dat was eigenlijk ook een deel van mijn argument.

    Destijds was het een probleem, omdat het ontopic gedeelte er super chaotisch van werd. Maar hoe erg zou het nu zijn om één luchtjehart/praattopic in het ontopic gedeelte te hebben? De regels zijn al best strakker geworden omtrent het topic, dus échte gesprekken worden nauwelijks meer gevoerd.
    Het lijkt mij juist handig om hem terug te zetten, omdat het wel weer voor iets meer leven zorgt. Bovendien denk ik dat het mensen misschien wat meer aanmoedigt om meer topics aan te maken.

    Maar is het nodig dat alleen het LJH actiever wordt? Wat denk je dat er gebeurt als alle users, die niet in offtopic kijken, doen als ze het LJH zien en niet weten wat de ongeschreven regels van het topic zijn (zoals niet reageren op anderen)? Ik denk dat die gaan kletsen en reageren op alles waar ze op willen reageren, en persoonlijk vind ik nu al te veel gebeuren. En een praattopic is natuurlijk iets heel anders dan het LJH.

    Ik zou best eens een paar topics willen aanzien in het stamcafé, maar dan zouden wel de ongeschreven regels in de beginpost moeten staan, zodat nieuwe LJH-ers dat kunnen lezen.

    [ bericht aangepast op 26 maart 2017 - 16:32 ]

    Voor mij maakt het echt niet uit waar dat topic staat.


    16 - 09 - '17

    Geralt schreef:
    (...)
    Maar is het nodig dat alleen het LJH actiever wordt? Wat denk je dat er gebeurt als alle users, die niet in offtopic kijken, doen als ze het LJH zien en niet weten wat de ongeschreven regels van het topic zijn (zoals niet reageren op anderen)? Ik denk dat die gaan kletsen en reageren op alles waar ze op willen reageren, en persoonlijk vind ik nu al te veel gebeuren. En een praattopic is natuurlijk iets heel anders dan het LJH.

    Ik zou best eens een paar topics willen aanzien in het stamcafé, maar dan zouden wel de ongeschreven regels in de beginpost moeten staan, zodat nieuwe LJH-ers dat kunnen lezen.


    Niet per se het LJH, maar wel het ontopic. Maar dat vind ik best een goede suggestie, eigenlijk. Gewoon de regels in de beginpost en dan kunnen we altijd kijken hoe het gaat.

    [ bericht aangepast op 26 maart 2017 - 16:36 ]


    Tijd voor koffie.

    Volgens mij - naar wat ik me ervan kan herinneren - is het destijds bij het off-topic gezet omdat er suuuuuper veel meldingen binnen kwamen over mensen die meer dan one-liners schreven (hele teksten, wat toen niet mocht), mensen die op elkaar reageerden (wat ook totaal niet mocht - zelfs niet één reactie) en dergelijke. Ik geloof dat ik toen zelfs heb voorgesteld om het in het off-topic te zetten, maar daar kan ik me in vergissen, haha.

    Ik zie persoonlijk maar één probleem in het feit dat het in het off-topic staat, en dat is dat het niet tussen de Actieve Topics terug te vinden is (GOD wat heb ik daar al op gevloekt). Ik moet zeggen dat ik destijds een probleem had met het feit dat er zoveel regels aan verbonden waren opgelegd door de moderators. Dat waren deze:

    - Dit topic is enkel en alleen voor one-liners bedoeld. Dat wil zeggen dat er hier geen gesprekken plaatsvinden. Daarvoor heb je het Offtopic-gedeelte of elkaars gb/pb.
    - Zit je met een probleem? Maak dan een topic aan waar andere users je kunnen helpen/advies geven met dat probleem.
    - Dit topic is niet jouw persoonlijke twitter/facebook pagina. Het is jammer dat de koekjes op zijn, maar dat hoeft niet medegedeeld te worden in dit topic.
    - Ook reclame hoort niet thuis in dit topic!


    Vooral die middelste twee had ik het moeilijk mee (en ik geloof met mij vele andere users), maar de mods hadden natuurlijk niet veel andere keuze als het niet in het off-topic stond. Ik heb persoonlijk veel liever dat het daar blijft staan dan dat het teruggaat naar het on-topic en dat deze regels terugkomen, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Eraser schreef:
    Volgens mij - naar wat ik me ervan kan herinneren - is het destijds bij het off-topic gezet omdat er suuuuuper veel meldingen binnen kwamen over mensen die meer dan one-liners schreven (hele teksten, wat toen niet mocht), mensen die op elkaar reageerden (wat ook totaal niet mocht - zelfs niet één reactie) en dergelijke. Ik geloof dat ik toen zelfs heb voorgesteld om het in het off-topic te zetten, maar daar kan ik me in vergissen, haha.

    Ik zie persoonlijk maar één probleem in het feit dat het in het off-topic staat, en dat is dat het niet tussen de Actieve Topics terug te vinden is (GOD wat heb ik daar al op gevloekt). Ik moet zeggen dat ik destijds een probleem had met het feit dat er zoveel regels aan verbonden waren opgelegd door de moderators. Dat waren deze:
    (...)

    Vooral die middelste twee had ik het moeilijk mee (en ik geloof met mij vele andere users), maar de mods hadden natuurlijk niet veel andere keuze als het niet in het off-topic stond. Ik heb persoonlijk veel liever dat het daar blijft staan dan dat het teruggaat naar het on-topic en dat deze regels terugkomen, haha.


    Ja, ik heb inderdaad nog even teruggekeken naar de regels, maar mijn vraag ook met dit topic is eigenlijk ook; hoe toepasbaar zijn die regels nog?
    Destijds was het echt een probleem in verband met de chaos, de drukte, de regels, etc. Maar de situatie in het ontopic en het aantal topics/berichten is compleet veranderd. Dus waarom bij een nieuwe situatie de ouder regels aanhouden? Het ljh hoeft niet meteen een vogelvrij topic te worden, maar het lijkt me wel dat in de vorm dat het nu heeft, het best naar ontopic kan.


    Tijd voor koffie.

    Jammer schreef:
    (...)

    Ja, ik heb inderdaad nog even teruggekeken naar de regels, maar mijn vraag ook met dit topic is eigenlijk ook; hoe toepasbaar zijn die regels nog?
    Destijds was het echt een probleem in verband met de chaos, de drukte, de regels, etc. Maar de situatie in het ontopic en het aantal topics/berichten is compleet veranderd. Dus waarom bij een nieuwe situatie de ouder regels aanhouden? Het ljh hoeft niet meteen een vogelvrij topic te worden, maar het lijkt me wel dat in de vorm dat het nu heeft, het best naar ontopic kan.


    Ik ben geen mod, maar volgens mij hebben ze gewoon écht niet veel meer keuze dan binnen het on-topic de regels toepassen. De huidige situatie van het LJH is volgens mij best een randgeval (alhoewel ik het argument dat men off-topic ging binnen het LJH nooit begrepen heb, want hoe kun je daar nu off-topic gaan?). Dunno. Als het terug mag naar het on-topic zonder de regels, dan is het best oké voor mij, maar anders vind ik het niet zo'n super idee, haha. c:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Eraser schreef:
    (...)

    Ik ben geen mod, maar volgens mij hebben ze gewoon écht niet veel meer keuze dan binnen het on-topic de regels toepassen. De huidige situatie van het LJH is volgens mij best een randgeval (alhoewel ik het argument dat men off-topic ging binnen het LJH nooit begrepen heb, want hoe kun je daar nu off-topic gaan?). Dunno. Als het terug mag naar het on-topic zonder de regels, dan is het best oké voor mij, maar anders vind ik het niet zo'n super idee, haha. c:


    Dat is waar. Desondanks heb ik even naar de forumregels gekeken en gekeken waaraan het LJH niet per se aan voldoet. Ik heb het even onder een spoiler gezet, want anders is het nogal groot.


    In het groen waaraan het wel voldoet, rood waaraan het niet voldoet.

    Forumregels
    Topictitels
    Bij deelname op het forum moet je je, naast aan de algemene regels, ook aan de volgende regels houden:
    - Aan de titel moet duidelijk te zien zijn wat het onderwerp van het topic is. Dit betekent dat topics met bijvoorbeeld enkel \\\\'help\\\\' als titel niet toegestaan zijn. Dit kan namelijk over van alles gaan.
    - Overbodig hoofdlettergebruik is niet toegestaan in titels. Hoofdletters zijn alleen toegestaan op plaatsen waar ze horen volgens de regels van het Standaardnederlands.

    (Nogal logisch of course)

    Gevolg bij overtreding:
    Quizlet.nl verandert je titel. Als je opvallend vaak een titel gebruikt die volgens deze regels niet mag, dan krijg je een waarschuwing.

    Soorten topics
    Bij deelname op het forum moet je je, naast aan de algemene regels, ook aan de volgende regels houden:
    - Het is niet toegestaan om een topic te maken dat enkel bestaat uit smileys of slechts één woord.
    - Stellingtopics mogen, zolang deze niet in het subforum \\\\'Officiële stelling van de week\\\\' staan.
    - Topics met globaal hetzelfde onderwerp zijn toegestaan, zolang het niet over exact hetzelfde onderwerp gaat.
    - Voor elke story mogen maximaal twee topics worden gemaakt: één promotietopic en één rollentopic.
    - Anderen buitensluiten in topics is niet toegestaan.
    - Topics over iemands waarschuwing of ban zijn niet toegestaan. Als je een klacht hebt, kun je hierover een bericht sturen naar een moderator.


    Gevolg bij overtreding:
    Quizlet.nl sluit je topic en kan een waarschuwing sturen of ontneemt je tijdelijk de mogelijkheid om berichten te schrijven op het forum.

    Topicposts
    Bij deelname op het forum moet je je, naast aan de algemene regels, ook aan de volgende regels houden:
    - In een reactie op een topic mag je woorden in hoofdletters zetten, maar met mate. Een post met alleen maar hoofdletters mag niet.
    - Het is niet toegestaan om af te wijken van het oorspronkelijke onderwerp van het topic. - deze werd hierboven genoemd, maar zolang je - je lucht hart, dan wijk je in principe niet van het onderwerp af.
    - Het is niet toegestaan om meer dan drie posts achter elkaar te plaatsen in een topic. Je kunt je eerdere post aanpassen.
    - Het is niet de bedoeling dat je je als een moderator opstelt als er iets niet goed gaat in een topic. Meld in plaats daarvan het topic bij een echte moderator.


    Gevolg bij overtreding:
    Quizlet.nl herstelt de fout en kan een waarschuwing sturen of ontneemt je tijdelijk de mogelijkheid om berichten te schrijven op het forum.


    Oké, misschien was het niet nodig om alles te kopiëren, maar dan heb ik het zelf ook nog op een rijtje. :Y)


    In principe breekt het LJH-topic niet veel regels. Naar mijn idee worden er nauwelijks gesprekken gevoerd - alleen soms één reactie of advies op een andere post, maar verder niets wat heel anders is dan hoe het eraan toegaat op het ontopic.
    Naar mijn idee valt het altijd te proberen.

    [ bericht aangepast op 26 maart 2017 - 17:00 ]


    Tijd voor koffie.

    ^Je hebt alles in het rood aangeduid? In elk geval, ik ga niet oordelen of iets volgens de regels is of niet, dat is de taak van de moderators, haha, maargoed, ik denk dat m'n punt onderhand wel duidelijk is. c:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried