• "You can make anything by writing."
    — C. W. Lewis



    Welkom bij de Go Short schrijfwedstrijd van DoII en Syoxisia. Wij zoeken — maximaal — dertig schrijvers die met ons de uitdaging gaan om in zes weken één short te schrijven. Who’s in?



    “There is nothing to writing. All you do is sit down at a typewriter and bleed.”
    — Ernest Hemingway


    CONCEPT
    Het idee is simpel: in de zes weken dat deze wedstrijd loopt, ga je één kort verhaal schrijven bestaande uit maximaal vier hoofdstukken — exclusief proloog en epiloog. Deze hoofdstukken mogen zo lang zijn als je zelf wil — maar wel met een minimaal aantal woorden van 700 per hoofdstuk. Aan het einde van de wedstrijd heeft iedere deelnemer een afgerond verhaal en op dat eindproduct wordt je beoordeeld door de jury.

    OPDRACHTEN
    In de eerste week krijg je de opdracht om een concept te bedenken en een story aan te maken, de daaropvolgende vier weken zijn bedoeld om te schrijven en de laatste week kan je gebruiken om te herschrijven. Aan het eind van de wedstrijd wordt je beoordeeld op de volgende punten door de jury:
    • Originaliteit
    • Spelling en grammatica
    • Spanning en vlotheid
    • Alinea's
    • Uitvoering
    • Overig commentaar
    Er is geen bepaald thema waar je je aan hoeft te houden, je bent helemaal vrij. De enige regel is dat het geen fanfiction is, maar verder kan je je creativiteit helemaal vrij laten lopen.


    INLEVEREN
    Iedere deelnemer maakt een story aan die je in de eerste week bij de concept ontwikkeling in kan leveren. Verder is het het doel om elke week een hoofdstuk te schrijven. Echter, als dit niet lukt, betekent het niet dat je gelijk uit de wedstrijd ligt. Het is namelijk vooral de opdracht om na zes weken een heel verhaal te hebben staan, deze weken zijn een rode draad in het schrijven, maar als jij in de eerste week drie hoofdstukken schrijft en in de laatste drie weken maar eentje, dan is dit ook goed. Zo lang je op de laatste deadline maar dat hele verhaal hebt geschreven. Deadline — 09/10/2016.


    PRIJZEN
    "Publieks" prijs — Een creatie naar keuze in de spotlight en de eer van het winnen van de wedstrijd.
    Eerste plaats — Een creatie naar keuze in de spotlight en de eer van het winnen van de wedstrijd.
    Tweede plaats — Een creatie naar keuze gepromoot op onze profielen voor een week.
    Derde plaats — Een creatie naar keuze gepromoot in de story en in het topic.
    Afmaken van de story — Jouw geschreven short story voor een week gepromoot op onze profielen.
    Behalen van alle badges — Jouw geschreven short story op een ereplek in de story en in het topic.

    Per week krijgen diegene die een hoofdstuk geschreven hebben een “badge” voor hun werk. Daarnaast krijg je elke week als je de deadline haalt een zin/klein stukje commentaar van de juryleden om je verder op weg te helpen. Er zijn ook nog extra badges voor origineelste story, meest interessante hoofdpersonage, beste dialoog, mooiste openingszin en mooiste lay-out die worden uitgedeeld aan het einde van de rit! Daarnaast is het ook een goede manier om elkaars werk te lezen, dus doe dit ook! Reacties, kudos etc. Probeer elkaar te motiveren, want dat is wat wij als juryleden voornamelijk gaan doen tijdens de wedstrijd zelf.


    REGELS
    • De huisregels van Quizlet.
    • Plagiaat is verboden, als je dat pleegt zul je gelijk uit de wedstrijd liggen.
    • Je verhaal mag zowel in het Nederlands als in het Engels geschreven zijn.
    • Geef naamsveranderingen alsjeblieft door.
    • Wees aardig voor elkaar, kraak elkaars werken niet af.
    • Opbouwende kritiek naar schrijvers en organisatoren is altijd toegestaan!
    • Lees en reageer op de verhalen van andere, dit is niet verplicht, maar wel leuk en motiverend voor iedereen.
    • Geen fanfiction, uitsluitend OP verhalen.
    • Houd je aan de regels.


    INSCHRIJVEN gesloten
    Je kan je inschrijven door een reactie achter te laten met je (schuil)naam en je username. We zijn op zoek naar dertig deelnemers en nog één jurylid. Als je interesse hebt hierin, schrijf dan een korte motivatie met waarom jij jurylid wil worden met een link naar een van je verhalen zodat wij wat van je kunnen lezen. We kiezen het derde jurylid als de wedstrijd begint.


    LINKS
    • Story
    • Promotietopic
    • Wedstrijdtopic
    • Wedstrijdtopic [1]
    • Wedstrijdtopic [2]


    JURY
    • DoII — Lizor
    • Syoxisia — Demi
    •


    DEELNEMERS
    • Brugklasser — Sofie [story]
    • Puellae — Ashley [story]
    • Douceur — Anne-Fleur [story]
    • Miall — Matty [story]
    • Junns — Maaike [story]
    • Dazai — Romi [story]
    • Valkyries — Justine [story]
    • Sahariel — Khezef [story]
    • Harlekijn — Ava [story]
    • GusWaters — Marie [story]
    • Kanda — Kanda [story]
    • Reigns — Sylvie [story]
    • Shireen — Luca [story]
    • Necessity — [story]
    • GoodGrief — Nicole [story]
    • Kiliphilia — E. [story]
    • Growlithe — Sav [story]
    • Wasikowska — Fren [story]
    • Saorsa — Lindsey [story]
    • JamesPotter — Femke [story]
    • Postojna — Yu [story]
    • Canagan — Jennifer [story]
    • Raincloud — Jade [story]
    • Frodo — Bes [story]
    • xTrueStoryx — Fay [story]
    • Skrivbar — Leonie [story]
    • Feniks — Isa [story]
    • QueenOfHearts — Kate [story]
    • Bloodborne — Elise [story]
    •


    VRAGEN?
    — Ik heb al heel lang een idee voor een verhaal, alleen ben ik er telkens niet mee begonnen. Mag ik dat idee gebruiken of moet het "nieuw" zijn? Je mag een oud idee gebruiken, alleen niet als het al uitgewerkt is.
    — Wanneer begint de wedstrijd? De eerste opdracht komt online op maandag 29 augustus.
    — Is het de bedoeling dat je gewoon 'willekeurig' wat schrijft, of krijg je bij de opdrachten concrete richtlijnen over welke kant het verhaal op moet gaan? Je krijgt geen richtlijnen over de kant waar het verhaal op moet gaan, behalve de vorm waarin het geschreven moet worden. Echter, als je hier behoefte aan hebt en je het fijn vindt om iets van een opdracht te krijgen, is dit mogelijk.
    — Is het de bedoeling dat we in de titel van de story ook de naam van de wedstrijd zetten? Dat mag, maar het hoeft niet. Je kant het ook vermelden als een punt in de omschrijving, maar ook dit is niet verplicht, het belangrijkste is dat wij een link hebben zodat we weten dat dat jouw story voor deze wedstrijd is.
    — Is het goed als we die beginpagina nog aanpassen later? Ja, je mag je hele story tot aan de deadline nog aanpassen.
    — Mag je de cover door iemand anders laten maken? Ja, dit is toegestaan.

    MEDEDELINGEN
    OPDRACHT TWEE; writing week one.

    WORDWARS
    Maandag — 20.00/21.00
    Woensdag — 20.00/21.00
    Vrijdag — 20.00/21.00
    Zaterdag — 14.00/15.00
    Zondag — 14.00/15.00

    PS: De deadlines zijn dus wel vrijblijvend, behalve de laatste deadline. Het enige is dat als je de deadline niet haalt, je geen badge krijgt, maar verder gebeurt er niks!

    Deadline "writing week one" — zondag 11 september 23.59

    Hoi FeorgeWeasley,

    Het ziet er allemaal prima uit! En echt een origineel concept ook. (:
    Je krijgt bij deze toestemming om je wedstrijd te starten! Ik meld nog even dat een wedstrijd maximaal vier maanden mag lopen, al vermoed ik dat dat geen probleem zal zijn. Na drie weken inactiviteit in het topic van jullie kant, komt er ook een slotje.
    Veel plezier gewenst! ^^

    Groetjes,
    Ledecky

    [ bericht aangepast op 6 sep 2016 - 22:41 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 29 maart 2019 - 22:10 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Mt. ^^
    Storing is inderdaad verholpen, halleluja. Ik ga eerst douchrn denk ik want ik voel me zo enorm vies.

    Ik schrijf eigenlijk altijd ik-persoon in de tegenwoordige tijd. :')


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    In welke persoonsvorm is bij mij ook wel een beetje een probleem. Ik schrijf eigenlijk altijd in de derde persoon, maar ben nu random op de eerste persppn overgestapt. Ik weet dus niet of ik dat zo moet houden of niet, want ik vrees dat ik halverwege nog wel per ongeluk wissel haha.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    In welke persoonsvorm is bij mij ook wel een beetje een probleem. Ik schrijf eigenlijk altijd in de derde persoon, maar ben nu random op de eerste persppn overgestapt. Ik weet dus niet of ik dat zo moet houden of niet, want ik vrees dat ik halverwege nog wel per ongeluk wissel haha.


    Ik wisselde vroeger altijd halverwege haha, ik ga gewoon voor wat ik meestal doe (eerste persoon, verleden tijd) omdat ik anders halverwege wissel en dan kan ik een heel stuk gaan verbeteren haha


    obsessive rage

    Ik ga nu ook voor de derde persoon, wordt een leuke uitdaging voor mezelf waarvan ik hoop dat ie slaagt, want dat heb ik nog nooit gedaan. :'D


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik ga ook voor ik-vorm in tegenwoordige tijd, maar ik merk wel dat ik af en toe moet verbeteren, omdat ik in verleden tijd heb geschreven (,:


    chaos makes the muse


    Gemaakt door Necessity



    Ichie, Diablo en Bijter zijn wezens waar men nog nooit van had gehoord.
    Eenmaal in de handen van een slechte leider werden ze verplicht mee te doen aan één van de gevaarlijkste gevechten ter wereld.
    De kampioenschappen voor de tien hoogste ranken in de wereldorde.
    Terwijl de leider ze gebruikte alsof ze slaven waren wist hij ongeveer hoe sterk ze waren.
    Gevechten met onvoorstelbaar sterke magie.
    Een gevecht van vijanden, vriendschap, blijdschap en verdriet.
    Alles om maar in de top tien te komen.

    ~~Het gevecht van 2093~~
    ¤ Geschreven voor "Go Short"
    ¤ Geschreven door Khezef
    ¤ 12+
    ¤ Fantasy - Kortverhaal
    ¤ Onbekende personen
    ¤ Geschreven in het Nederlands
    ¤ LINKIE


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Ik ga sowieso voor de personele hij/zij-verteller in de verleden tijd :') Ik kan bijna in iedere tijd en perspectief vlot schrijven, maar deze doe ik het liefst en hier ben ik ook het meest in thuis.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik voel mij het prettigst bij ik-vorm verleden tijd. XD


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."



    Edward is een zombie – correctie: een extreem aantrekkelijke zombie. Een zombie die, hoe hard zijn (iets minder aantrekkelijke) zombievriend Siff ook aandringt, weigert mensenvlees te eten. De stank van een zweterig en vuil lichaam overnemen is wel het laatste wat hij wil. Daarom leeft hij voornamelijk op chocoladerepen die hij vindt in een verlaten supermarkt. Totdat op een dag zijn oog – of beter gezegd: zijn neus – valt op de extreem lelijke en vooral klunzige Felix. Zijn geur, daarentegen, is onweerstaanbaar. Vanaf dat moment weet Edward slechts één ding zeker: hij moet en zal deze jongen verslinden, al wordt het het laatste wat hij doet.



    Algemene info:
    x Prachtige cover gemaakt door Valkyries;
    x Short story;
    x Geschreven voor de schrijfwedstrijd Go Short;
    x Zal vier hoofdstukken van ongeveer 1500 woorden bevatten;
    x Geschreven vanuit een personele hij/zij-verteller in de verleden tijd.

    Inhoud:
    x Zombies;
    x Zeer waarschijnlijk gay romance;
    x Poging tot een horrorkomedie;
    x Zou op sommige momenten een beetje luguber kunnen worden;
    x 16+ vanwege de horror;


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik doe heel graag mee! Heb al eeuwen geen fictie meer geschreven en merk dat ik er ook niet aan toe kom als ontspanning (want: studie), maar als ik het 'moet' kom ik er misschien weer een beetje in. And it's fun.

    Naam: Leonie
    Usernaam: Skrivbar

    Concept volgt dan nog : )

    Skrivbar schreef:
    Ik doe heel graag mee! Heb al eeuwen geen fictie meer geschreven en merk dat ik er ook niet aan toe kom als ontspanning (want: studie), maar als ik het 'moet' kom ik er misschien weer een beetje in. And it's fun.

    Naam: Leonie
    Usernaam: Skrivbar

    Concept volgt dan nog : )

    Ik zet je erbij!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    We're almost full, didn't expect that ;o


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Mt^^


    We've lived in the shadows for far too long.

    Skrivbar schreef:
    Ik doe heel graag mee! Heb al eeuwen geen fictie meer geschreven en merk dat ik er ook niet aan toe kom als ontspanning (want: studie), maar als ik het 'moet' kom ik er misschien weer een beetje in. And it's fun.

    Naam: Leonie
    Usernaam: Skrivbar

    Concept volgt dan nog : )


    Welkom!


    That is a perfect copy of reality.

    Syoxisia schreef:
    (...)

    Welkom!


    Merci! Even checken: proloog heeft geen woordenlimiet, toch?