• "You can make anything by writing."
    — C. W. Lewis



    Beste Quizletters,
    DoII en ik zijn de wedstrijd Go Short gestart, nu hadden wij als idee om naast de gewone prijzen ook een publieksprijs uit te delen. Alle deelnemers, maar ook alle mede Quizletters buiten de wedstrijd mogen stemmen! In dit topic zullen de stories gepromoot worden en komt de uitleg over hoe er gestemd kan worden.



    “There is nothing to writing. All you do is sit down at a typewriter and bleed.”
    — Ernest Hemingway


    CONCEPT
    Het idee is simpel: in de zes weken dat deze wedstrijd loopt, ga je één kort verhaal schrijven bestaande uit maximaal vier hoofdstukken — exclusief proloog en epiloog. Deze hoofdstukken mogen zo lang zijn als je zelf wil — maar wel met een minimaal aantal woorden van 700 per hoofdstuk. Aan het einde van de wedstrijd heeft iedere deelnemer een afgerond verhaal en op dat eindproduct wordt je beoordeeld door de jury.

    DE STORY TITELS
    After Death — Valkyries
    Basic rules for murder — Miall
    Bluf — QueenOfHearts
    Cavoli riscaldati — Wasikowska
    Changeling — Harlekijn
    Crackling Leaves — Douceur
    De Bodem van de Oceaan — Bloodborne
    Draden — GusWaters
    Hoe donker de lucht is — Puellae
    It will all end tonight — Necessity
    Jules — Growlithe
    Liefde op het eerste gehoor — Felicious
    One Bite Won't Hurt — Tyki
    Onschuld — Saorsa
    Ongeluk — xTrueStoryx
    Overname — Kanda
    River — Shireen
    Rode krullen en pythagoras — Skrivbar
    Stand your Ground — Postojna
    Stillborn — Canagan
    Venator — Kiliphilia
    Viool — Brugklasser


    DEELNEMERS + link naar stories
    • Brugklasser — Sofie [story]
    • Puellae — Ashley [story]
    • Douceur — Anne-Fleur [story]
    • Miall — Matty [story]
    • Junns — Maaike [story]
    • Tyki — Romi [story]
    • Valkyries — Justine [story]
    • Sahariel — Khezef [story]
    • Harlekijn — Ava [story]
    • GusWaters — Marie [story]
    • Kanda — Kanda [story]
    • Reigns — Sylvie [story]
    • Shireen — Luca [story]
    • Necessity — [story]
    • Kiliphilia — E [story]
    • Growlithe — Sav [story]
    • Wasikowska — Fren [story]
    • Saorsa — Lindsey [story]
    • Felicious — Femke [story]
    • Postojna — Yu [story]
    • Canagan — Jennifer [story]
    • Raincloud — Jade [story]
    • Frodo — Bes [story]
    • xTrueStoryx — Fay [story]
    • Skrivbar — Leonie [story]
    • Feniks — Isa [story]
    • QueenOfHearts — Kate [story]
    • Bloodborne — Elise [story]

    STEMMEN
    Stemmen kan vanaf 17/10/16 0:00 tot en met 23/10/16 23:59 door in een poll te stemmen door de naam van de kandidaat van de story die jij het beste vindt. Deze poll zal online komen vanaf het moment van stemmen.



    xTrueStoryx — Ongeluk
    Shireen — River
    Necessity — The art of Losing
    Kiliphilia — Venator
    GusWaters — Draden
    Tyki — One bite wont Hurt
    Miall — Basic Rules for Murder
    Felicious — Liefde op het eerste Gehoor
    Skrivbar — Rode krullen en Pythagoras



    DE POLL.


    Modmededeling: aangepast omtrent privacy.

    [ bericht aangepast op 17 okt 2016 - 8:16 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 29 maart 2019 - 21:50 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Skrivbar schreef:



    EDIT: Argh weet iemand wat de standaardmaat voor afbeeldingen is op Q?

    Breedte is 350 pixels max (dacht ik toch XD), lengte geloof ik onbeperkt ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Valkyries schreef:
    (...)
    Breedte is 350 pixels max (dacht ik toch XD), lengte geloof ik onbeperkt ^_^

    Thanks voor de tip, Justine! Gotta change it. Maar morgen want ben er nu wel klaar mee, stomme afbeelding.

    RIVER by Shireen

    × one ×



               

    'The dance floor was just paces away, but her paces turned to pirouettes the further she neared. A new song started immediately. Louder, wilder, more psychedelic, and perhaps not very subtle, but quite danceable for a person trying to forget everything. And that is exactly what Dodie did. She danced like she never had before, her arms moving wildly around her, her legs the only part of her body preserving the rhythm of the music.
    For a moment there, she slipped away into the realm of not caring how others might see her, what others might think of her, what others might do to her... Do to her... What they might do to her...'



    how dare you speak of grace

    MT


    16 - 09 - '17

    "Jouw grenzen zitten niet in jouw lichaam. Ze zitten in je hoofd."

    x Als opgeven beter voelt dan vechten...
    x Hoe enkele minuten een karakter kunnen beïnvloeden.

    001.

    Koekje voor elke reactie ^^

    • • • Stand
    maakt deel uit van Stand your ground • Short OP

    7 mei 2016 • • • Port Saint Lucie, Florida

    Om eerlijk te zijn heb ik nooit geloofd in zoiets als een zesde zintuig, waardoor je slecht nieuws al van te voren ziet aankomen. Toch laten sommige momenten me twijfelen aan mezelf, een moment zoals deze.

    Met de TV aan op de achtergrond ben ik bezig met het avondeten voorbereiden. Net wanneer ik begin met de knoflook te snipperen, klinkt de deurbel.
          “Doe jij open lieverd?”, roept mijn vriend en verloofde Bryce vanuit de woonkamer.
          “Ja, ja,” roep ik terug. Met nog een aardappelschilmesje in mijn hand loop ik naar de voordeur toe terwijl ik “kom eraan!” roep. In de reflectie van de koelkast check ik nog even of ik er representatief genoeg uit zie, voordat ik de deur van het slot haal. Met een raar gevoel in mijn onderbuik trek ik met redelijk grof geweld de deur open, wat nogal wat lawaai oplevert. De onverwachtse bezoeker - die een man blijkt te zijn - lijkt even te schrikken en draait zicht onmiddelijk naar mij om...(klik hier om door te gaan)

    [ bericht aangepast op 11 sep 2016 - 12:21 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Ik kom ook maar even reclame maken, want waarom niet :')


    De stinkende wereld.
    Hoofdstuk één van One Bite Won't Hurt

    De wereld stonk; dat was de waarheid als een koe – die overigens, net zoals de wereld, stonk. Het was een waarheid die Edward in zijn prille bestaan als zombie op de harde manier had moeten ervaren. Zijn verfijnde reukzin martelde hem dag in, dag uit met allerlei verschillende aura’s stank. De dood stonk zoals de dood stonk, maar ook de mensheid stonk. De mensheid stonk zelfs nog erger, de levenden waren rot.
          Dat was ook precies de reden waarom Edward door het leven ging als een vegetarische zombie – correctie: een aantrekkelijke, vegetarische zombie. Het idee om een bezweet mensenlichaam naar binnen te spelen leek hem maar akelig. Daarom probeerde hij zijn honger te stillen met chocoladerepen uit een verlaten supermarkt – die vooral rook naar vervallen waren en de dood die er rondzwierf.
          Vandaag kwam Edward echter voor een grote verrassing te staan... (Klik om verder te lezen)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    C H A P T E R•OO1; S E R E N D I P I T Y


    I wished I had met her at a party, while being too intoxicated to notice the dimples in her cheek when she smiled at me. Or maybe I should have met her on holiday in some far away country, so now she would be nothing more than a picture on my laptop. I even would have been able to find peace with having met her through a friend, not being able to look at her in a certain way because she was already taken. Instead, I met Jules at the London Underground... (Click here to continue)

    Extracted from the short story J U L E S
    .

    [ bericht aangepast op 12 sep 2016 - 12:21 ]


    We've lived in the shadows for far too long.



    ~°~°~°~°~

    There's only one truth.


    Agente Claire Stevens onderzoekt samen met inspecteur Johan Daniels haar eerste moordzaak. Claire heeft het moeilijk de zaak na haar werkuren los te laten en dat wordt alleen maar erger wanneer een oude kennis één van de hoofdverdachten blijkt te zijn. Overtuigd van zijn onschuld probeert ze de echte dader te vinden.

    ~°~°~°~°~

    'Het spijt me.'
    'Van vroeger?'
    'Ja.'
    Stilte.







    Even wat reclame maken. Hier is alvast een voorproefje van het eerste hoofdstuk:
    Het was een bitterkoude dinsdag. Claire zette haar beker dampende koffie dankbaar neer en blies over haar verkleumde vingers. Ze roerde even bedenkelijk met een plastieken lepeltje door de bruine vloeistof en keek naar de kleine schuimvlokjes voor ze een slok nam. Haar ogen sluitend, genoot ze van de warmte van de koffie die zich door haar lichaam verspreidde. De Londense straatgeluiden klonken gedempt en op dit vroege uur waren er niet veel andere agenten die kantoordienst hadden aanwezig. Nog voor enkele seconden liet ze de rustgevende stilte tot haar doordringen en begon toen aan haar werkdag.
    Ze legde het enige dossier op haar bureau voor haar. Inspecteur Daniels had op een post-it in zijn slordige handschrift in telegram stijl een korte boodschap achtergelaten: Moordzaak. Bekijk meteen.

    [ bericht aangepast op 12 sep 2016 - 12:41 ]


    The soul needs autumn.

    MEDEDELING: Vat dit alsjeblieft niet als beledigend op, maar ik heb van enkele mensen hier op Q al een PB ontvangen waarbij ze een stem uitbrachten. Natuurlijk zijn we heel blij dat het zo goed ontvangen wordt en dat mensen ook echt stemmen, maar ik wil even mededelen dat je pas kan stemmen vanaf 16/10/16 tot 23/10/16.

    [ bericht aangepast op 2 okt 2016 - 12:36 ]


    That is a perfect copy of reality.






    Draden
    Hoofdstuk 1 • Knippen
    Renée wilde niet verbonden zijn, ze wilde vrij zijn. Ze wilde al die onzichtbare, flinterdunne touwtjes kunnen doorknippen zodat ze nieuwe sterrenbeelden zou kunnen vormen en de planeten in een andere volgorde zou kunnen zien draaien. Renée wilde kunnen dansen tussen de sterren zonder dat haar draadjes vast kwamen te zitten in die van de sterren.
    Het enige dat ze wilde was vrijheid en dat werd haar fataal.



    Hoofdstuk 2 • Knappen
    Er waren nog duizenden draadjes die aan Renée vasthingen en ze wilde ze allemaal van zich losrukken. Maar terwijl Renée druk bezig was met het doorknippen van haar eigen draadjes, terwijl ze daar zat te vechten tegen al die draden, zag ze niet dat er rondom haar draadjes knapten bij haar familie en haar vrienden. Ze geraakte hopeloos verloren in een grote wirwar van draden maar ze had het zelf niet door

    Hoofdstuk 3 • Knetteren
    Renée bekeek haar avontuur als iets groots en prachtig. Ze wilde haar ervaringen met iedereen kunnen delen, ze wilde dat iedereen de wereld zou zien op de manier waarop zij die zag. Ze wilde de wereld kunnen verbeteren, kleurrijker maken en aangenamer maar ze besefte niet dat ze daardoor de wereld van haar ouders en vrienden net kapot maakte. Renée wilde knetteren zoals vuurwerk. Ze wilde een schittering zijn in de donkere nacht en in het donkere en zwaarmoedige van het leven. Ze wilde een voorbeeld zijn voor iedereen, een verheldering, maar ook vuurwerk klettert uiteindelijk tegen de grond en dooft uit.

    Hoofdstuk 4 • Knopen
    Er waren zo veel draden in Renée haar hoofd en ook in haar leefwereld. Iedereen had zulke draden en het was een kunst om er op te balanceren. Sommige mensen ging dat aardig goed af, anderen waren er al verschillende keren bijna vanaf gevallen. Renée balanceerde niet op de draden, ze stond er op te springen, dansen en draaien. Het was een wonder dat ze er nog nooit was afgevallen. Ze leefde op de rand van alles, op risico's maar dat werd haar bijna fataal.

    De ethiek van 'Draden'
    'Draden' is hopelijk een verhaal waar je nog even over nadenkt. Er zijn namelijk een aantal dingen die we kunnen leren van Renée.
    Wees jezelf
    Geniet van het leven
    Eilandjes
    Renée

    [ bericht aangepast op 17 okt 2016 - 13:09 ]


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    oke sorry ik ben hier echt even iets fout aan het doen, maar ik laat het weghalen.
    Ik heb momenteel mijn berichten even gemeld (dacht dat het zo moest) maar als iemand anders het kan weghalen of weet hoe je dit moet doen dan stuur je maar een bericht.

    Edit: het is opgelost door een mod, waarvoor nogmaals dank (:

    [ bericht aangepast op 15 sep 2016 - 17:36 ]


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    GusWaters schreef:
    oke sorry ik ben hier echt even iets fout aan het doen, maar ik laat het weghalen.
    Ik heb momenteel mijn berichten even gemeld (dacht dat het zo moest) maar als iemand anders het kan weghalen of weet hoe je dit moet doen dan stuur je maar een bericht.

    Op mijn mobiel doet het het gewoon, daar kan je het denk ik aanpassen (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    • • • Your
    maakt deel uit van Stand your ground • Short OP

    25 juni 2016 • • • Port Saint Lucie, Florida

    Bezorgd loop ik te ijsberen door de woonkamer, terwijl mijn ogen zo nu en dan richting de klok aan de muur schieten. Half zes, tien over half zes, zes uur.
          “Mama, waar is papa?” Kael kijkt me met zijn onschuldige, donker bruine ogen vanaf de vloer aan. Zijn speelgoed laat hij voor wat het is. Meteen stop ik met ijsberen en werp mijn zoontje een vrolijke blik toe, ook al maak ik me dodelijk ongerust.
          “Papa komt zo thuis,” ontwijk ik zijn vraag en kniel bij hem neer. “Het is waarschijnlijk druk op de weg.” Ik tover een glimlach op mijn gezicht, maar zelfs Kael, een peuter, kan zien dat hij niet oprecht is. Mijn ogen schieten weer naar de klok. Het is waarschijnlijk druk op de weg, dat zal best, het is immers spits. Ik had mezelf met dit excuus kunnen geruststellen, ware het niet dat Bryce lopend was vetrokken...(klik hier om door te gaan)


    I just caught the wave in your eyes

    Liefde maakt blind, toch?
    Maar wat als je al blind bent? Word je dan doof? Of proef je niets meer, voel je niets meer? Ruik je niets meer?


    Ik ga jullie geen samenvatting geven van mijn verhaal of een deel van het hoofdstuk posten. Nee. Ik heb een opdracht voor je. Het is best simpel. Ik wil dat je, nadat je dit hele bericht hebt gelezen, een glas drinken voor jezelf inschenkt en deze op de tafel zet. Dan sluit je je ogen (niet spieken!) en pak je het glas op. Wat voel je? Is het glas warm? Is het glas koud? Heeft het glas ribbels of is het heel glad? Ruik je het drinken al of is het gewoon water? Beschrijf voor jezelf eens wat je voelt, ruikt of hoort. Als je dat hebt gedaan, neem dan een slokje van het drinken. Smaakt het anders dan met ogen open? Ruik je meer? Hoor je iets? Voel je iets? Gefeliciteerd. Je mag het drinken opdrinken en je ogen openen

    Voor een blind hoofdpersonage heb ik veel research moeten doen. Dit verhaal stond dat ook al wel aardig lang op de planning en is eigenlijk een soort oefening voor een groter verhaal, waar een van de hoofdpersonages ook blind is. Zelf heb ik prima zicht en ik ken ook bijna geen mensen die slechtziend of blind zijn. Vind je dus dat ik een blind personage echt heel slecht beschrijf of heb je tips? Vertel het me! Ik kan daar alleen maar van leren. Complimenten zijn natuurlijk ook welkom. (hehehe)

    Toch nog eens terug naar het kopje van dit bericht. Liefde maakt blind. Wat houdt dat precies in? Google zegt dat je dan geen fouten of minpunten meer ziet aan degene waarop je verliefd bent. Als ik dan een blik op Eugene (het hoofdpersonage) werp, dan is het voor mij wel duidelijk: Liefde maakt ook blinden blind. Maar dan pakken we een ander spreekwoord over liefde en zien: Liefde op het eerste gezicht. Ja, leuk en aardig, maar blinden kunnen niet zien. Hebben zij dan geen "Liefde op het eerste gezicht"? Of bestaat dat helemaal niet?
    Als ik dan toch nog eens een blik op Eugene werp, kan ik eigenlijk alleen maar de titel van mijn verhaal opnoemen. Liefde op het eerste gehoor.

    Ben je nu heel benieuwd hoe een verhaal wordt als dus van niets beschreven wordt hoe het eruit ziet en welke kleur iets heeft? Dan raad ik je zeker aan om mijn verhaal te lezen. De samenvatting lees je wel als je op de cover klikt. Ik ben heel benieuwd of je mensen ook kan inspireren om een verhaal te lezen, zonder een deel van het verhaal of een samenvatting te posten. Lets find out!
    Als het je nog steeds geen leuk verhaal lijkt: Ik heb tenminste geholpen met je vochtbalans. Dat is ook mooi



    [ bericht aangepast op 23 sep 2016 - 13:14 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!