• "You can make anything by writing."
    — C. W. Lewis



    Beste Quizletters,
    DoII en ik zijn de wedstrijd Go Short gestart, nu hadden wij als idee om naast de gewone prijzen ook een publieksprijs uit te delen. Alle deelnemers, maar ook alle mede Quizletters buiten de wedstrijd mogen stemmen! In dit topic zullen de stories gepromoot worden en komt de uitleg over hoe er gestemd kan worden.



    “There is nothing to writing. All you do is sit down at a typewriter and bleed.”
    — Ernest Hemingway


    CONCEPT
    Het idee is simpel: in de zes weken dat deze wedstrijd loopt, ga je één kort verhaal schrijven bestaande uit maximaal vier hoofdstukken — exclusief proloog en epiloog. Deze hoofdstukken mogen zo lang zijn als je zelf wil — maar wel met een minimaal aantal woorden van 700 per hoofdstuk. Aan het einde van de wedstrijd heeft iedere deelnemer een afgerond verhaal en op dat eindproduct wordt je beoordeeld door de jury.

    DE STORY TITELS
    After Death — Valkyries
    Basic rules for murder — Miall
    Bluf — QueenOfHearts
    Cavoli riscaldati — Wasikowska
    Changeling — Harlekijn
    Crackling Leaves — Douceur
    De Bodem van de Oceaan — Bloodborne
    Draden — GusWaters
    Hoe donker de lucht is — Puellae
    It will all end tonight — Necessity
    Jules — Growlithe
    Liefde op het eerste gehoor — Felicious
    One Bite Won't Hurt — Tyki
    Onschuld — Saorsa
    Ongeluk — xTrueStoryx
    Overname — Kanda
    River — Shireen
    Rode krullen en pythagoras — Skrivbar
    Stand your Ground — Postojna
    Stillborn — Canagan
    Venator — Kiliphilia
    Viool — Brugklasser


    DEELNEMERS + link naar stories
    • Brugklasser — Sofie [story]
    • Puellae — Ashley [story]
    • Douceur — Anne-Fleur [story]
    • Miall — Matty [story]
    • Junns — Maaike [story]
    • Tyki — Romi [story]
    • Valkyries — Justine [story]
    • Sahariel — Khezef [story]
    • Harlekijn — Ava [story]
    • GusWaters — Marie [story]
    • Kanda — Kanda [story]
    • Reigns — Sylvie [story]
    • Shireen — Luca [story]
    • Necessity — [story]
    • Kiliphilia — E [story]
    • Growlithe — Sav [story]
    • Wasikowska — Fren [story]
    • Saorsa — Lindsey [story]
    • Felicious — Femke [story]
    • Postojna — Yu [story]
    • Canagan — Jennifer [story]
    • Raincloud — Jade [story]
    • Frodo — Bes [story]
    • xTrueStoryx — Fay [story]
    • Skrivbar — Leonie [story]
    • Feniks — Isa [story]
    • QueenOfHearts — Kate [story]
    • Bloodborne — Elise [story]

    STEMMEN
    Stemmen kan vanaf 17/10/16 0:00 tot en met 23/10/16 23:59 door in een poll te stemmen door de naam van de kandidaat van de story die jij het beste vindt. Deze poll zal online komen vanaf het moment van stemmen.



    xTrueStoryx — Ongeluk
    Shireen — River
    Necessity — The art of Losing
    Kiliphilia — Venator
    GusWaters — Draden
    Tyki — One bite wont Hurt
    Miall — Basic Rules for Murder
    Felicious — Liefde op het eerste Gehoor
    Skrivbar — Rode krullen en Pythagoras



    DE POLL.


    Modmededeling: aangepast omtrent privacy.

    [ bericht aangepast op 17 okt 2016 - 8:16 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 29 maart 2019 - 21:50 ]


    That is a perfect copy of reality.




    "Ja," zei ik, "dat klinkt als de beste optie."
    "Je hebt de andere optie nog niet gehoord," ze kantelde haar hoofd lichtjes. Nieuwsgierig? Geprikkeld? Ik kon haar uitdrukking niet plaatsen.
    "Of je doet je best. Je probeert me te helpen. Met mijn geheugen en met de steekpartij. En je wordt iemand. Je wordt niet zomaar iemand, Mees," haar groene ogen leken dwars door me heen te kijken, "je wordt een belangrijk iemand."

    Avery wist iets over mij dat ik in alle tweeëntwintig jaar dat ik de wereld had proberen te leren begrijpen, zelf nog niet ontdekt had. Ik wilde iemand zijn. Ik wilde een belangrijk iemand zijn. Voor wie dan ook. En voor haar was ik de redding.

    [ bericht aangepast op 23 sep 2016 - 13:46 ]

    RIVER by Shireen

    × three ×



               

    'Woah! Wait, wait, wait, stop. What are you doing?' 'Don't do this.' 'Come on, man.' 'Dodie, please.' This time, they were scared of her. One of them even genuinely tried to talk to her.
    'Dodie, wait. Listen, we're sorry, okay?' he said. His name was Diego, Dodie remembered. She averted her eyes to him, but didn't speak. In fact, she looked more like a puppy turning its head trying to figure out what's going on. 'We're sorry, alright? Put down the gun.' Sorrow wasn't going to help them.



    how dare you speak of grace

    RIVER by Shireen

    × four ×



               






    'Oh, come on, don't be a bitch, come have a drink with us,' Diego spat out the vulgar word with the necessary rolling of his tongue because he was so drunk. He laughed after that.
    'No. I have to go home,' Dodie replied even more firm, this time trying to push Carlos out of her way, but instead of moving aside, he grabbed her. After trying to get loose without saying a thing, she got nervous when his grip tightened around her, and moved from her arms to her waist as he turned her around for her back to face him.
    'Let go of me,' she said quickly, quietly and nervously.
    'Don't be a bitch, Dodie,' Diego repeated as his amused smile turned into a grin. 'Come on and have some fun.



    how dare you speak of grace

    xTrueStoryx — Ongeluk
    Shireen — River
    Necessity — The art of Losing
    Kiliphilia — Venator
    GusWaters — Draden
    Tyki — One bite wont Hurt
    Miall — Basic Rules for Murder
    Felicious — Liefde op het eerste Gehoor
    Skrivbar — Rode krullen en Pythagoras



    DE POLL.

    [ bericht aangepast op 17 okt 2016 - 0:08 ]


    That is a perfect copy of reality.

    “Het liefst zou ik op de vlucht slaan en de struisvogeltactiek toepassen. Mijn kop in het stand steken, alsof er niets is gebeurd. Het zal zeker de beste oplossing niet zijn, maar alles vergeten lijkt nu ongelooflijk aantrekkelijk. Helaas zal wegvluchten niet lukken, omdat mijn hoofd vol hechtingen zit en mijn rechterbeen maar liefst op vier plaatsen gebroken is geweest.”

    Zodra de negentienjarige Camilla de steriele ziekenhuislucht ruikt als ze wakker wordt, weet ze dat ze niet veilig bij haar opa en oma is aangekomen, maar dat het onderweg helemaal fout is gegaan. Voordat ze de kans heeft om hierover na te denken, wordt ze bedolven onder knuffels die pijn doen en vragen waar ze geen antwoord op heeft.
    Een tijd van oneindige revalidatie breekt aan. Niemand kan haar de garantie bieden dat ze ooit weer de oude zal worden, waardoor het vechten een nutteloze strijd lijkt.
    Opgeven is geen optie: daar is iedereen, op Camilla na, het over eens. Ze moet sterker worden, alleen blijken de belemmeringen meer in haar hoofd te zitten dan in haar lichaam.



    x Geschreven door xTrueStoryx
    x Cover gemaakt door FIREBIRD






    De blinde, maar o, zo koppige Eugene weet precies wat hij wilt: zien. Met de trein reist hij dus het hele land af op zoek naar een dokter die hem kan helpen, maar op zijn eerste treinreis gaat het al helemaal mis. Hij heeft geen idee meer waar is of waar hij naar toe moet, totdat een zachtzoete meisjesstem vraagt of alles goed met hem gaat en of ze hem kan helpen.
    Natuurlijk is het eerste wat er door Eugene's hoofd schiet nee, maar haar stem is zo zuiver, dat hij even niet weet wat hij moet antwoorden. Het meisje voor hem vraagt het opnieuw en Eugene weet het zeker. Dit meisje heeft de mooiste stem die hij ooit heeft gehoord. Van zijn stuk geslagen vertelt hij haar dat hij wilt kunnen zien en opzoek is naar een dokter die dat kan regelen.
    Zij besluit hem te helpen en ze reizen samen het land door op zoek naar een dokter.
    Elke treinreis lijkt wel een date en Eugene begint haar steeds leuker te vinden. Zal het hem lukken om weer te kunnen zien? Zal het hem lukken om haar hart te veroveren?



    • Geschreven door JamesPotter
    • Cover gemaakt door Bloodborne
    • Doet mee aan GoShort
    • De Braille hierboven betekent “Liefde op het eerste gehoor”



    Volgens mij is dit de eerste keer dat ik mijn samenvatting enzo hier post ;')


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!



    RIVER BY SHIREEN


    OH MY LORD, TAKE THIS SOUL, LAY ME AT THE BOTTOM OF THE RIVER

                     



    Carry away my dead leaves
    Baptize my soul with
    the help of your waters
    Sink my pains and complains
    Let the river take them, river drown them

    I will come to you, river
    Wash my soul
                                 


                                 



    The pull on my flesh was just too strong
    They held my tongue until I bled out
    With one hand on the cross
    Jesus and my family are two things I lost
    Wash away the sin
    Oh, here I go

    Killers as you are
    I know who you are



    Go Short • Schrijfwedstrijd
    ©Shireen
    English fiction
    OST

    The professor can do nothing but try to convince the girl that he'll stop her, obviously all in vain. Dodie is already hip-deep in the water, ready to shove the roped bag of stones off the river's deepest under-water cliff. Her black curls dance as she turns around to face him, the hazel skin of her fingers tapping and breaking the surface. She doesn't believe him when he says she'll go home and everything will be forgiven. He does not understand, and he does not know what Dodie did to bring her to the river. All he knows is what they did to her and why she took the
    bag and rope...



    how dare you speak of grace

    Streetrat, gefeliciteerd met je duidelijke overwinning van de publieksprijs!

    Iedereen gefeliciteerd inderdaad!
    Wel een beetje jammer dat het topic instantly een slotje krijgt *nocheers*


    how dare you speak of grace

    Shireen schreef:
    Iedereen gefeliciteerd inderdaad!
    Wel een beetje jammer dat het topic instantly een slotje krijgt *nocheers*


    Ja, dat vond ik dus ook een beetje jammer maar ach. Hahaha.


    That is a perfect copy of reality.

    Syoxisia schreef:
    (...)

    Ja, dat vond ik dus ook een beetje jammer maar ach. Hahaha.


    Hij was toch al bijna vol, nou ja.
    Ik moet morgen weer om 7 uur op, so sleep well guys c:


    how dare you speak of grace

    Nou, waarom worden topics nou weer direct gesloten :') hij zou toch wel vol gaan. Beetje jammer.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Skrivbar schreef:
    Streetrat, gefeliciteerd met je duidelijke overwinning van de publieksprijs!


    Dankjewel^^ het zijn echt mega veel stemmen! Dat had ik echt niet verwacht, hahaha.

    Iedereen gefeliciteerd met een prijs of een badge en natuurlijk het afronden van de story! Echt heel knap gedaan!

    En Lisa en Demi: voor de laatste keer super bedankt voor jullie feedback en alle tijd die jullie in de wedstrijd hebben gestoken!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lol, het topic werd zo snel gesloten dat ik niet eens doorhad dat de uitslag er was :') Anyway: gefeliciteerd aan de winnaars! En stiekem ben ik ook wel blij met mijn tweede plaats en al die badges die ik nog heb gekregen haha :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Tyki schreef:
    Lol, het topic werd zo snel gesloten dat ik niet eens doorhad dat de uitslag er was :') Anyway: gefeliciteerd aan de winnaars! En stiekem ben ik ook wel blij met mijn tweede plaats en al die badges die ik nog heb gekregen haha :')


    En dat mag je ook zijn (:
    Prijs of niet iedereen heeft iets super vets neergezet en daar gaat het natuurlijk om.
    Nu ook van mij: bedankt voor deze wedstrijd Lisa en Demi!


    how dare you speak of grace