• Ik heb een vraag/ probleem.

    Vorig jaar einde van mijn studie kreeg ik een boekenlijst voor mijn nieuwe opleiding van 1 jaar. Daarin stond dat ik de boeken Rekenen A en B moet bestellen van 20 euro per stuk. Dit gedaan en gekaft en ik ga naar de les afgelopen donderdag. In de les zegt mijn docent doodleuk dat wij de boeken niet nodig hebben. Een beetje pissig omdat ik ze wel besteld heb mailde ik mijn mentor. Ik legde de gehele situatie uit en dat ik hoop dat wij hier samen een oplossing voor kunnen bedenken omdat ik het zonde vind van mijn geld.

    Nu kreeg ik zojuist een mailtje terug met Hoi, ik heb hier geen oplossing voor.
    Dit maakt mij zo erg boos, want ze doen alsof ik geld in mijn tuin heb groeien.
    Mijn ouders en ik willen contact op gaan nemen met school. Mijn mentor was de persoon die mij mijn boekenlijst stuurde.

    Wat zouden jullie doen in deze situatie? Naar mijn mening heb ik het goed en netjes uitgelegd aan haar en open gestaan om samen een oplossing te bedenken. ER zijn meerdere in de klas die dit hebben maar ik weet niet of ze er werk van gaan maken, dit moet ik nog vragen.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Misschien kan je met de directeur van je school praten. Of iemand die een hogere functie heeft als je mentor en leraar. Als je zoveel mogelijk andere leerlingen achter je weet te krijgen, kunnen jullie vast heel veel regelen.

    Had je de boeken niet terug kunnen sturen naar waar je ze vandaan hebt?

    [ bericht aangepast op 20 sep 2016 - 20:26 ]

    Ja, daar zou ik wel werk van maken. Misschien even vragen aan die andere leerlingen en dan met z'n allen een mail of brief sturen? Het is natuurlijk idioot dat jij 40 euro moet gaan betalen en de boeken vervolgens stof liggen te vangen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Meestal kun je ze nog altijd verkopen en , dit ligt aan het bedrijf, er zijn bedrijven die het terug kopen mits ongebruikt. Misschien is dit een optie?


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ik zou contact opnemen met de directeur en met je klasgenoten. Als anderen in dezelfde situatie zitten, willen ze misschien ook wel een oplossing. Het kan zijn dat de school je niet je geld gaat teruggeven, maar misschien heb je toch nog geluk en kan je ze op een of andere manier toch nog doorverkopen. ^^


    The soul needs autumn.

    Dat is een beetje het leven van een HBO'er ='d


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Dat is een beetje het leven van een HBO'er ='d


    Yeah, op het HBO moet je geen boeken kopen, tenzij de leraar in de les zegt dat je hem nodig hebt.


    Your make-up is terrible

    SPECS schreef:
    Dat is een beetje het leven van een HBO'er ='d
    en MBO'er. Terug sturen gaat niet gezien ze 2e hands waren. Er gaat iemand die over de boekenlijst gaat erachteraan en ik krijg nog wat te horen. Mijn mentor heeft een excuses gestuurd voor haar antwoord


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    (...) en MBO'er. Terug sturen gaat niet gezien ze 2e hands waren. Er gaat iemand die over de boekenlijst gaat erachteraan en ik krijg nog wat te horen. Mijn mentor heeft een excuses gestuurd voor haar antwoord


    Dat vind ik wel heel lief van haar!


    The soul needs autumn.