• Even wat oninteressante background: ik ben momenteel bezig met het schrijven van een tiendelig prozagedicht waarin de verteller een naamloos meisje van elf aanspreekt om haar advies te geven. Het zou "Aphrodite had love handles (alternatively titled: ten things no-one teaches you at age eleven)" gaan heten. Ik zou het hier graag ter illustratie delen, maar ik ben van plan om het in te sturen bij een paar online zines, dus ik hou het voorlopig liever van het internet.

    Mijn vraag aan jullie is dus: wat heeft niemand jou geleerd toen je aan het begin van de puberteit stond? Als je terug zou kunnen gaan, wat zou je jezelf dan vertellen? Dit mogen evengoed stomme, kleine dingen zijn als hele grote.

    Ik vraag het deels om inspiratie op te doen, maar aan de andere kant vind ik het ook gewoon razend interessant. c:


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Mijn ouders bleven maar herhalen dat ik onredelijk was/zou zijn en dat ik later erop terug zou kijken en mijn ouders gelijk zou gaan geven, maar toentertijd (en nog steeds eigenlijk, ook al lang uit de puberteit) vond ik dat bloedirritant.

    Echt super leuk project tho!! Ik zou het wel willen lezen hihi


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Het is oké om anders te zijn. Houd van jezelf en hoe je bent. Houd van de dingen die je onderscheiden van anderen, die dingen maken jou uniek en speciaal. En wees niet ongelukkig. Ten eerste is geluk iets wat je zelf na moet streven, wat je moet maken en wat op je afkomt, niet iets waar je op wacht. En dan nog, jouw tijd komt nog wel en die tijd maak je zelf.
    En houd van je ouders. Het lijkt misschien niet alsof ze achter je staan of van je houden, maar ze geven echt wel om je. Ze weten alleen niet altijd hoe ze met situaties om moeten gaan, en al helemaal niet met jouw grillen. Neem het hen dus ook niet kwalijk, en wees hen dankbaar voor wat ze voor je doen. En houd van je opa's en oma's, ze lijken misschien het eeuwig leven te hebben, maar ooit zul je afscheid van hen moeten nemen. Zorg dan dat je van hun tijd met jou optimaal genoten hebt.
    Oh ja, en er zal geen letter van Hogwarts komen, maar dat is oké. Je gaat zelf een verhalen schrijven over Hogwarts en je neemt deel in een internetfandom die net zo magisch is als Hogwarts zelf. Bovendien zal je zelf je leven net zo magisch maken als je dat op Hogwarts zou doen.
    Maar bovenal, geniet van het leven. Laat de kleine dingen je niet neerhalen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Het is oké om anders te zijn. Houd van jezelf en hoe je bent. Houd van de dingen die je onderscheiden van anderen, die dingen maken jou uniek en speciaal. En wees niet ongelukkig. Ten eerste is geluk iets wat je zelf na moet streven, wat je moet maken en wat op je afkomt, niet iets waar je op wacht. En dan nog, jouw tijd komt nog wel en die tijd maak je zelf.
    En houd van je ouders. Het lijkt misschien niet alsof ze achter je staan of van je houden, maar ze geven echt wel om je. Ze weten alleen niet altijd hoe ze met situaties om moeten gaan, en al helemaal niet met jouw grillen. Neem het hen dus ook niet kwalijk, en wees hen dankbaar voor wat ze voor je doen. En houd van je opa's en oma's, ze lijken misschien het eeuwig leven te hebben, maar ooit zul je afscheid van hen moeten nemen. Zorg dan dat je van hun tijd met jou optimaal genoten hebt.
    Oh ja, en er zal geen letter van Hogwarts komen, maar dat is oké. Je gaat zelf een verhalen schrijven over Hogwarts en je neemt deel in een internetfandom die net zo magisch is als Hogwarts zelf. Bovendien zal je zelf je leven net zo magisch maken als je dat op Hogwarts zou doen.
    Maar bovenal, geniet van het leven. Laat de kleine dingen je niet neerhalen.


    Ahh, deze vind ik heel mooi.


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Dat je keihard gezegd geen fuck moet geven om wat anderen vinden van je uiterlijk.


    26 - 02 - '16

    Ohh!! Als jij vindt dat je een leuke jurk aan hebt , en iemand anders kraakt het af, betekent het nog niet dat het écht lelijk is. Draag waar jij je fijn in voelt, wat jij mooi vindt, en laat niemand daar tussen komen!!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Choose the things you care about wisely, because you don't have the time to worry about everything

    It's better to be hated for who you are, then to be loved for everything you're pretending to be.

    It's not about who is always there and who is hardly every there. It's about who's there when it matters.

    Sometimes the friends who are meanest to you, are also the friends you can trust most.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Dat de middelbare school niet zo'n big deal is.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Dat elf te jong is om je al zorgen te beginnen maken over wat mensen van je denken, en dat ik moest genieten van die zorgeloze jaren :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik zou mijzelf hebben verteld dat de maandelijkse periode veel meer pijn gaat doen naarmate je ouder word. En nee, vrouwen stellen zich niet aan (dat dacht mijn 11 jarige ik)

    ik weet zo even 1, 2, 3 niets, maar je titel vind ik echt prachtig!
    misschien bedenk ik nog iets, dan pas ik dit bericht wel weer aan 😎

    Ik denk dat ik zou zeggen, dat ze vooral haarzelf zou moeten blijven en niet andere moet nadoen, omdat die populair en stoer in de klas zijn. Eigenlijk niet zoveel moet aantrekken van mensen.

    De tweede: dat groot worden helemaal niet leuk is en vooral nog kind moet blijven. Buitenspelen, eigenwijs doen, kinderfeestjes moet blijven houden. Want volwassen worden (door de ogen van een zestienjarige) is helemaal niet leuk en bezorgt een hoop stress, onzekerheid en spanning.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    1. "Just stick with it', ook al lijkt praktijk handiger en leuker, met die theorie was je wel meer geweest
    2. Leer leren. Ook al moet je het niet leren en ken je het, leer. Anders kan je later niet leren.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2017 - 22:29 ]


    Ex astris, sciencia

    SergeantBarnes schreef:
    1. "Just stick with it', ook al lijkt praktijk handiger en leuker, met die theorie was je wel meer geweest
    2. Leer leren. Ook al moet je het niet leren en ken je het, leer. Ander kan je dat niet.


    Wow die tweede is zo accuraat


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Oja en probeer eens breder te kijken naar wat je ''later'' wilt gaan doen. En ga zélf op onderzoek uit, naar open dagen, enzovoorts. Lees je in, loop mee en denk goed na. School gaat je hier namelijk NIET in helpen, wat ik dus wel altijd dacht.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik zou mezelf vertellen over wat er allemaal nog aan zat te komen en ik zou mezelf advies geven over hoe ik het allemaal aan zou moeten pakken.
    Dan zouden dingen nu misschien beter gaan.

    En ik zou mezelf zeggen dat ik niks moet geven om wat de rest denkt, dat ik vooral mezelf moet blijven. Die anderen heb ik toch niet nodig. :')

    Oh ja, en natuurlijk dit: