• Hallo, medemens. Ik heb een belangrijke vraag. Vooral voor de gelovige. Mogen christelijke vrouwe make up dragen?

    In de bijbel ergens in het verhaal van Izabel staat dat de Here dat niet wilt.


    All magic come with a price

    Klik. Dit staat er op internet, het mag dus wel.


    wat was dit ookalweer

    Ik zou niet weten waarom niet.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ja hoor. Waarom niet? De bijbel tracht ons enkel te leren dat innerlijke schoonheid boven uiterlijke schoonheid gaat en het eerste dus meer aandacht verdient dan het laatste. Ik ben zelf dan ook van mening dat je de bijbel sowieso niet moet zien als een boek vol regels, maar als een boek vol wijsheden waar je van kan leren en mee kan doen wat jij goed acht, maar dat ben ik persoonlijk ^^


    Happy Birthday my Potter!

    Wel, ik ben geen expert, maar volgens mij mag het.

    [ bericht aangepast op 27 sep 2016 - 12:27 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Tracker schreef:
    Ik zou niet weten waarom niet.


    26 - 02 - '16

    Hangt een beetje ervanaf in welke geloofshoek je zit denk ik.
    Bij de hele strenge reformatortische kant wordt het volgens mij wel minder gewaardeerd.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Er zijn zeker hoeken binnen elk geloof die tegen make-up zijn, maar ikzelf, als christelijke vrouw, vind het geen probleem. Ik draag zelf ook gewoon make-up.

    [ bericht aangepast op 27 sep 2016 - 14:54 ]


    I don't understand that reference. - Castiel

    Devinsport schreef:
    Ja hoor. Waarom niet? De bijbel tracht ons enkel te leren dat innerlijke schoonheid boven uiterlijke schoonheid gaat en het eerste dus meer aandacht verdient dan het laatste. Ik ben zelf dan ook van mening dat je de bijbel sowieso niet moet zien als een boek vol regels, maar als een boek vol wijsheden waar je van kan leren en mee kan doen wat jij goed acht, maar dat ben ik persoonlijk ^^


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Mensen denken sowieso vaak dat Christenen enorm streng zijn. Het is niet zo dat het Christendom enkel regels en wetten is; je doet dit voor jouzelf en de Bijbel is ook gebaseerd op wat uiteindelijk voor jou het beste is. Bovendien kende men in die tijd make-up nog niet, dus ik betwijfel of he er iets over terug zal kunnen vinden in de bijbel :')


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Tracker schreef:
    Ik zou niet weten waarom niet.


    Ik had ergens gelezen dat: Als je make-up draagt zeg je eigenlijk tegen God dat hij het niet goed gedaan heeft. Je wilt God verbeteren.

    Devinsport schreef:
    Ja hoor. Waarom niet? De bijbel tracht ons enkel te leren dat innerlijke schoonheid boven uiterlijke schoonheid gaat en het eerste dus meer aandacht verdient dan het laatste. Ik ben zelf dan ook van mening dat je de bijbel sowieso niet moet zien als een boek vol regels, maar als een boek vol wijsheden waar je van kan leren en mee kan doen wat jij goed acht, maar dat ben ik persoonlijk ^^


    okee

    Virtues schreef:
    Mensen denken sowieso vaak dat Christenen enorm streng zijn. Het is niet zo dat het Christendom enkel regels en wetten is; je doet dit voor jouzelf en de Bijbel is ook gebaseerd op wat uiteindelijk voor jou het beste is. Bovendien kende men in die tijd make-up nog niet, dus ik betwijfel of he er iets over terug zal kunnen vinden in de bijbel :')


    Make up stond die tijd. Cleopatra droeg zelfs make up. Eyeliner dat koolkrijt was. De oude testament is van 1500 vr chr en zij leefde 3000 jaar vr chr.


    All magic come with a price

    Hooverphonic schreef:
    Hangt een beetje ervanaf in welke geloofshoek je zit denk ik.
    Bij de hele strenge reformatortische kant wordt het volgens mij wel minder gewaardeerd.


    Don't walk. Run, you sheep, run.