• En dan voor het echie!

    Een halfjaar geleden begon mijn schooljaar met werken aan de eindwerkstukken. Dit zijn een soort profielwerkstukken, alleen zijn de onderwerpen vrijer (niet vakgebonden) en moet je naast onderzoek ook een praktisch deel inleveren, dus iets wat je zelf hebt gemaakt. Ik ben een zittenblijver, dus ik heb een extra jaar mogen doen over dit eindwerkstuk, wat ik meteen maar ben gaan benutten, want dat heeft ervoor gezorgd dat ik een halfjaar extra kreeg om gewoon een heel boek te schrijven!

    Het heet Jeuk, daar krijg ik de kriebels van, en het is een Young Adult verhaal over een jongen die zowel de struggles van het tienerleven als het koude, volwassenenleven de baas probeert te zijn (en er niet bijster begaafd in is). Het is ongeveer 72,000 woorden lang, 184 pagina's dik en volgestopt met aandacht waar mijn school het afgelopen jaar naar kon fluiten.

    En ik ben er zo. freaking. blij mee.

    Het is voorlopig nergens te koop, dus dit is geen onsubtiele advertentie of zo, want hij is nergens gepubliceerd. Ik heb alleen dit exemplaar voor mezelf laten drukken, maar ik wilde het gewoon even HEEL GRAAG KWIJT, want hier zit dus een jaar actieve aandacht in (en vijf jaar iets minder actieve aandacht) en het voelt echt als freaking goud om het dan in je handen te hebben en het aan te kunnen raken. Ik ben een zeer blije worm. Dat wilde ik even delen.

    [ bericht aangepast op 29 sep 2016 - 20:02 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Super super vet Jip! Ik had het ook al op fb voorbij zien komen geloof ik. Gefeliciteerd! Zodra hij wel te verkrijgen is, moet je het maar zeggen, want ik ben ondertussen toch wel echt heel benieuwd.


    Happy Birthday my Potter!

    Gefeliciteerd Jip!
    Weet je? Ik ben super trots op jou :3

    Gefeliciteerd!!!!!!!!!! Echt zo gaaf dat het gelukt is! Vind dat altijd heel knap van mensen dat ze echt een verhaal volledig afschrijven, dus wees er suuuuupertrots op!


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Super gaaf, Jip! Ik hoop dat je een uitgever zult vinden, want ik wil hem heel graag lezen. :3


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dankjulliewel allemaal! Gisteren nam ik het mee naar school en ik geloof dat er inmiddels een hele lijst is met mensen die het eens willen lezen. :'D

    Bonafide schreef:
    You rock girl
    Is 184 pagina's voor 72000 woorden niet best weinig? Heb je het in een kleiner lettertype laten printen?

    Dat dacht ik eerst ook, maar blijkbaar dus niet. Ik heb het laten drukken in lettertype 11 en met het blote oog komt dat best overeen met andere boeken die ik als vergelijkingsmateriaal had gebruikt. Ik denk dat het hem er vooral in zit dat hij vrij groot is (15,5 cm breed, 23,5 cm hoog) en dat er dus meer op één pagina past. Ik had hem het liefst wat kleiner gewild, maar blijkbaar kon je geen kleinere hardcovers laten drukken. :c

    Skrivbar schreef:
    O wauw, wat gaaf! Ik heb een paar maanden geleden een project van twee jaar afgerond en dat voelde goed, dus ik snap.

    Ooit schrijf ik ook dat boek... Vind het heel knap van je! Ben ook erg benieuwd naar het verhaal en je ervaringen. Waar liep je tegenaan? Wat was het moeilijkste?

    Pfoeh, daar vraag je me wat. :'D Erop terugkijkend ging het schrijven van dit verhaal verrassend soepeltjes, omdat ik het dus schreef voor mijn eindwerkstuk en de eindwerkstukdeadlines niet op zouden schuiven als ik er toevallig even geen zin meer in had. Het maakte dus niet echt uit of ik zin had om te schrijven, ik moest gewoon schrijven, wilde ik op tijd klaar zijn.
    Ik denk dat ik het nog het moeilijkste vond om aan het begin te accepteren dat het verhaal niet perfect ging zijn zoals ik het in mijn hoofd had en dat ik maar gewoon moest streven naar een verhaal dat af en leesbaar was, geen literair hoogstandje. Als je dat als uitgangspunt neemt, is het al een stuk makkelijker om dingen als een writer's block te omzeilen. ^^


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ontzettend gaaf!


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Echt super gaaf! Laat het maar weten als je het uit gaat geven, want ik wil je boek heel graag lezen! (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Super gaaf. Dat is ook echt nog een droom van mij.
    Echt trots op zijn!


    Love knows no limits.

    Wauwww dat is geweldig! Ik ben super trots (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien