• Ik heb altijd al een fascinatie gehad voor de Jodendom. Sinds kort kom ik er ook steeds meer in aanraking mee in random boeken. Like, how? Het waren allemaal random boeken. (The Slave van Isaac Bashevis Singer en nu dan World's fair van E.L. Doctorow voor diegene die het willen weten.
    Maar goed, mijn vraag is eigenlijk, wie is er hier Joods?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik ben zelf niet Joods, maar volg wel een minor Abrahamitische Godsdiensten, waar het Jodendom dus ook onder valt. Ik heb dan ook leuke boekjes over Joodse gebruiken en over de geschiedenis van het Jodendom. Mocht je daar interesse in hebben, mag je altijd een berichtje sturen ofzo. :Y)


    I don't understand that reference. - Castiel

    Ik ben niet Joods, maar ik krijg er wel een aantal dingen over mee in mijn opleiding. :')


    Take me to wonderland

    Ik vind dat relegie sowieso heel interessant is (-:

    Nope, daarnaast wil ik me zo min mogelijk met (welke) religie (dan ook) bezig houden. Als je het mij vraagt gaat daardoor meer kapot worden gemaakt dan ons lief is...

    [ bericht aangepast op 30 sep 2016 - 12:25 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik ben niet joods, maar ik voel me wel heel erg verbonden met het jodendom, om de één of andere reden. Het jodendom is ook by far mijn favoriete geloof (wat niet wil zeggen dat ik alles wat uit de naam van het jodendom gedaan wordt goedkeur). Ik heb altijd het plan gehad om na mijn middelbare studies, kwestie van mijn ouders het leven niet te lastig te maken, het jodendom verder te gaan bestuderen. Als ik me ooit tot een godsdienst zou bekeren, zou het in elk geval het jodendom of een natuurgodsdienst zijn. Ik vind het jodendom ook heel inspirerend.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried