• Hallo

    Ik heb al ongeveer een jaar een aquarium met drie goudvisachtigen (sluierstaarten) en buiten een hoop irritante algen heb ik er nooit problemen mee gehad. Twee weken terug kocht ik echter een nieuw sluierstaart en een algeneter. De sluierstaart is helaas al gestorven (hij kwam ergens in vast te zitten en ik merkte het te laat op). Ook is ondertussen mijn licht kapot gegaan, maar voor de rest heb ik nooit echt 'vreemde' dingen meegemaakt.

    Maar sinds ik het licht van een oud aquarium heb geleend zodat mijn visjes weer wat licht hebben, heb ik iets heel vreemds opgemerkt. Op de staart van mijn visjes zitten opeens vreemde beesten. Ik weet niet echt hoe ik ze moet beschrijven... Ze zien er uit als iets doorzichtig met donkere puntjes erop en ik weet zeker dat het niet een of andere vreemde vlek is, want ik zie die dingen echt bewegen. Drie van de vier visjes hebben zo'n beest op hun staart zitten (een vis heeft er zelfs twee). Tot nu toe lijken mijn vissen er niet echt last van te hebben, maar ik maak me echt zorgen.

    Ik ga morgen naar de vissenafdeling van Peckmans om daar hopelijk een nieuwe lamp te vinden en ik ga daar sowieso eens vragen of zij misschien weten wat die beestjes zijn en of ze er misschien een oplossing voor hebben. Maar ik vroeg me gewoon echt af of ik me terecht zorgen maak, of het misschien helemaal niets is. Weet iemand hier meer over? Alvast bedankt!

    Edit: hier is een vrij onduidelijke foto, maar beter krijg ik het niet :/

    [ bericht aangepast op 1 okt 2016 - 17:30 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    /

    [ bericht aangepast op 1 okt 2016 - 20:59 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Updatetje: ik heb vanmiddag een geneesmiddel tegen alle soorten parasieten gekocht bij Pelckmans en het lijkt echt te helpen. Ik zie de beestjes in ieder geval al niet meer zitten en als ik dinsdag nog eens nabehandel, zouden ze volledig weg moeten zijn.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Fijn om te horen! Welk parasitair middel heb je meegekregen?


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Dreadful schreef:
    Fijn om te horen! Welk parasitair middel heb je meegekregen?

    Costapur F


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dreadful schreef:
    Fijn om te horen!


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Gelukkig maar!


    Quiet the mind, and the soul will speak.