• A L L      T H A T ' S      L E F T


    Precies 90 jaar geleden is datgene gebeurd waar wetenschappers voor vreesden: een omwenteling van het magnetische veld van de aarde. Maar in tegenstelling tot 700.000 jaar daarvoor, toen dit ook gebeurde, is dit om onbekende reden veel te snel verlopen. De gevolgen hiervan waren het uitvallen van alle moderne technologie, de drastische shift van de continenten, en hierdoor ook het uitbarsten van een supervulkaan. Door deze continentale shift, het falen van alle technologie, en de vulkaanuitbarstingen over de gehele wereld, is de mensheid vrijwel geheel uitgestorven, mede doordat de aarde 10 jaar lang de zon niet meer zag door de aswolken.

    Kleine groeperingen mensen over de gehele wereld hebben dit op miraculeuze wijze overleefd door bijvoorbeeld de mogelijkheid te hebben gehad om onder te duiken in bestendige bunkers. Nu de aarde zich net weer herstelt uit een jarenlange winter, krijgen de nakomelingen van de overlevers de kans om opnieuw hun leven buiten hun schuilplaatsen op te bouwen.

    Ze leven in kleine clans van over het algemeen rond de 70 mensen, voor het grootste deel in de heropbouwende natuur, omdat steden hen nauwelijks meer iets te bieden hebben. Ze berusten op overblijfselen van de mensheid die ooit heeft bestaan, en zelfgemaakte voorwerpen, die ze gebruiken om mee te jagen of andere vormen van voedsel te verzamelen.











    T H E      R P G:
    praattopic

    De meeste clans leven zo ver uit elkaar dat ze nooit andere mensen tegen zullen komen. Dit geldt echter niet voor twee clans gelegen van het voormalige Scandinavië. De Asta, en de Dagnir. Door verwaterde redenen die te maken hadden met grondgebied, heeft er tientallen jaren lang een koude oorlog tussen de twee gewoed. De nieuwe, huidige leiders van beide groepen hebben echter ervoor gekozen om vrede met elkaar te sluiten, zodat ze hun resources zouden kunnen bundelen, waardoor ze een grotere overlevingskans kregen.

    Nu, enkele maanden later, gaat het vrij goed tussen de twee groepen die samen in een vergroot kamp leven. Totdat plotseling het lijk gevonden wordt van een lid van de Asta clan. Ze zijn ervan overtuigd dat iemand van de Dagnir clan hiervoor verantwoordelijk is. Chaos breekt uit. Zullen de leiders de groep samen weten te houden? Wie was ervoor verantwoordelijk? En wat was hun reden?



    R E G E L S

    ~ De huisregels van Quizlet gelden hier ook.
    ~ Minimaal 200 woorden per post.
    ~ Ruzies IC, niet OOC.
    ~ 16+ is toegestaan, mits aangegeven.
    ~ Maximaal 2 rollen per persoon.
    ~ Nieuwe topics worden aangemaakt door Shireen, tenzij anders aangegeven.
    ~ Naamsveranderingen graag doorgeven.
    ~ Geen Mary Sue's of Gary Stue's
    ~ Bepaalde functies binnen een clan zijn mogelijk in overleg.


    I N V U L L E N

    Naam:
    Clan:
    Leeftijd:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Geschiedenis:
    Relaties: met personages van andere spelers
    Extra:


    R O L L E N
    tijdelijke stop vrouwen
    Asta clan
    ~ Astris Rae Lindström ~ 25 ~ Abbey Lee Kershaw ~ Zusak
    ~ Gisela Freya Falk ~ 16 ~ greenlight22
    ~ Magdalena Brynhild Sørensen ~ 25 ~ FlREBlRD
    ~ Liviah Linnea Falk ~ 21 ~ Ziegler
    ~ Jaech of Asta ~ 17 ~ Devon Bostick ~ AiLaikHeda
    ~ Gideon Falk ~ Leader ~ 42 ~ Nikolaj Coster-Waldau ~ IJsvogel
    ~ Natanael Oskar Ahlström ~ 29 ~ Rudi Dollmayer ~ FlREBlRD
    ~
    ...

    Dagnir clan
    ~ Gereserveerd ~ Marie Avgeropoulos ~ Shireen
    ~ Eydís Lorelei Østergård ~ 18 ~ Astraeus
    ~ Ruby ~ Miall
    ~ Crake ~ Leader ~ 37 ~ Jason Momoa ~ Artifices
    ~ Bjarne Esling Alvarsson ~ trasecolare
    ~ Keaton 'Stone' Thornton ~ Roman Reigns ~ Ursula
    ~
    ...


    O V E R I G E      I N F O

    Het huidige kamp bestaat in totaal uit zo'n 150 mensen, waarvan sommigen dus nog over het algemeen heel wat afgunst zullen hebben voor de ene of de andere kant. Ook de leiders die hen hebben samen gebracht hebben zo nu en dan nog hatelijke gevoelens, maar weten dat het het beste is om deze te onderdrukken, zodat de groep in vrede kan samenleven.

    Het kamp ligt in een bos dicht bij de grotere stad die voor de ondergang 'Bergen' genoemd werd. Ze zijn zo'n 20 kilometer van de rand van de stad verwijderd.

    Het bos is naast enkele dieren voor jacht ook rijk aan voedsel zoals bloemen, noten, bessen en paddestoelen. Vers water vangen ze op als het regent, en halen ze uit een rivier die een kilometer van het kamp vandaan stroomt.

    De persoon van de Asta clan die dood is aangetroffen was een vrouw van 30 jaar. Ze werd in een stukje bos zo'n 50 meter van het kamp gevonden, haar keel is doorgesneden.

    **Als je denkt dat jouw personage degene geweest kan zijn die de moord heeft gepleegd, voor welke reden dan ook, stuur dan een PB naar Shireen. Let op: dit kunnen leden van zowel de Dagnir als de Asta clan zijn!**

    [ bericht aangepast op 12 okt 2016 - 22:34 ]


    how dare you speak of grace

    Artifices schreef:
    (...)

    Cuz Crake, doh. (Im kidding) (Or am I)


    Hij is wel echt om te kwijlen tho


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Miall schreef:
    (...)

    Hij is wel echt om te kwijlen tho


    Jason Momoa is een god.


    kindness is never a burden.

    Artifices schreef:
    (...)

    Jason Momoa is een god.


    Tell me about it. Daaaaaamn.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ben ik de enige die dat totaal niet aantrekkelijk vind? Ik vind het zelfs om te kotsen, hahah :')


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    AiLaikHeda schreef:
    Ben ik de enige die dat totaal niet aantrekkelijk vind? Ik vind het zelfs om te kotsen, hahah :')


    Lijkt me licht overdreven (':

    (Imma stop spamming now.)


    kindness is never a burden.

    Artifices schreef:
    (...)

    Lijkt me licht overdreven (':

    (Imma stop spamming now.)


    Nee ik overdrijf niet. Baarden laten me kokhalzen.
    Dit is geen offence naar de rol toe, want die ziet er geweldig uit.

    [ bericht aangepast op 9 okt 2016 - 11:53 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    AiLaikHeda schreef:
    (...)

    Nee ik overdrijf niet. Baarden laten me kokhalzen.
    Dit is geen offence naar de rol toe, want die ziet er geweldig uit.


    Broeder, baarden zijn leven ):


    how dare you speak of grace

    Ik ga straks alles aanpassen, maar remember guys:
    De clans leven bij elkaar nu, dus iedereen kan met elkaar interacten. :Y)
    Kunnen diegenen die het niet zo veel uitmaakt waar ze zitten dat zeggen? Dat kan ik even kijken of ik het uit kan evenen :3


    how dare you speak of grace

    Shireen schreef:
    (...)

    Broeder, baarden zijn leven ):


    Definitely.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Als jullie graag schaamhaar zoenen ;'D
    Nee, ik walg er echt van, maar dat is mijn mening.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    I'm srsly doubting this one. even MT


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    AiLaikHeda schreef:
    Als jullie graag schaamhaar zoenen ;'D
    Nee, ik walg er echt van, maar dat is mijn mening.


    Ieder zijn mening inderdaad c:
    maar schaamhaar zit bij je genitalia da's wel anders...
    en als het schaamhaar schoon is I don't see why it's gross :3


    how dare you speak of grace

    Canagan schreef:
    I'm srsly doubting this one. even MT


    U know you want it :Y)


    how dare you speak of grace

    Shireen schreef:
    (...)

    U know you want it :Y)


    Ergens weet ik dat ook. :3


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    GIDEON • FALK
    ’’Words cut deeper than weapons''



    -NAAM-
    Gideon - Means "feller" or "hewer" in Hebrew. Gideon was a hero of the Old Testament who led the Israelites against the Midianites.
    Falk- From the Old Norse word for falcon; falker.


    -LEEFTIJD-
    42 jaar. Geboren op een koude Decemberdag.

    -CLAN-
    Hij werd op jonge leeftijd verkozen tot leider van de Asta clan.
    -INNERLIJK-
    Gideon heeft een kalme en zelfverzekerde uitstraling. Het zijn twee van zijn belangrijkste eigenschappen als leider. Ook vastberaden, bescheiden en meelevend zijn woorden waarmee hij weleens omschreven is. In lastige situaties weet hij het hoofd koel te houden en durft hij met zekerheid beslissingen te nemen. Hij is geduldig en humaan van aard. Hij kan er simpelweg niet tegen als er onrechtvaardig gehandeld wordt. Dit maakt hem een strikte maar zorgzame leider. Er zijn bepaalde regels waar men zich aan moet houden, maar hij geeft iemand die de regels breekt wel een kans om zich te verantwoorden. Overtuig je hem niet dan zal hij ook niet genadig zijn.
    Je zou hem zowel een denker als een doener kunnen noemen. Hij denkt goed na over mogelijke plannen, maar zal deze uiteindelijk met veel aanstekelijk enthousiasme uitvoeren. Hij inspireert anderen graag.
    Gideon is sociaal, houdt van gezelligheid en is graag onder de mensen. Vrienden maken doet hij met gemak. Desondanks heeft hij zo nu en dan een moment nodig om zich uit alle chaos terug te trekken. Vroeger begroette hij vreemdelingen met open armen. Maar hij is al een lange tijd iets wantrouwend tegenover het onbekende. Voor de veiligheid van de clan. Hij geeft veel om zijn mensen en heeft al aardig wat moeten opofferen om ze te beschermen. Hij is ze als zijn familie gaan beschouwen en kan enorm fel zijn als ze worden bedreigd.
    Voor een man die van rechtvaardigheid houdt is Gideon niet zo vergevingsgezind. Hij kan jarenlang wrok hebben tegenover iemand die hem iets heeft aangedaan. Zelfs verwanten van de desbetreffende persoon zal hij niet in vertrouwen nemen. Vrede met de Dagnir is dan ook een hele grote stap voor hem.
    Hij laat zijn clan graag denken dat hij alles perfect onder controle heeft en laat liever geen zwakte zien. Ondanks zijn charmante voordoen vind hij het heel moeilijk om anderen op een emotioneel level toe te laten. Hij wil zich graag sterk houden, maar gaat hierdoor niet al te best met zijn emoties om.
    Door zijn onbaatzuchtige karakter wilt hij zichzelf nog wel eens wegcijferen. Dit zorgt er echter wel voor dat hij soms teveel last op zich neemt en te lang doorgaat zonder rust te nemen. Verschillende lichamelijke klachten die in onze tijd geassocieerd zouden worden met een burn-out willen zo nu en dan de kop opsteken. Al is hij hier onverschillig over verschuilt hij dit liever.

    -UITERLIJK-
    [fc: Nikolaj Coster-Waldau] Het meest opvallende aan Gideon zijn de scherpe gelaatstrekken van zijn gezicht. Een hoekige kaak, puntige neus en doordringende blauwe ogen. Zijn 'tandpasta' glimlach en donkerblonde haar zorgen ervoor dat zijn gezicht niet streng, maar juist charismatisch lijkt. Zijn kaak is meestal bedekt met een beginnend baardje. Wanneer het weer te lang wordt scheert hij het weg. Hij is tevreden met zijn lengte van 1,87. Zijn lichaamsbouw is atletisch, maar hij is zeker geen spierbundel en is als tiener een lange tijd slungelig geweest. Het zorgt ervoor dat vijanden hem nog wel eens onterecht onderschatten, want Gideon is sterker dan hij lijkt.
    -GESCHIEDENIS-
    Gideon werd geboren op een koude wintermorgen, als zoon van Therese en Aron Falk. Zijn moeder was een jageres en zijn vader de rechterhand van de clan-leider. Gideon kreeg een liefdevolle opvoeding. Zijn vroege jeugd was zorgeloos. Daar kwam pas verandering in toen hij dertien jaar oud werd. De conflicten tussen de Asta en de Dagnir waren in dat jaar gigantisch uit de hand gelopen.
    Zijn vader was dan wel een goede man, maar hij was niet dapper en weigerde om te vechten in de oorlog. Aron nam zijn zoon en zwangere vrouw mee om toeverlaat te zoeken voorbij de stad. Samen, met anderen die ook jonge kinderen hadden, vertrok hij. Eenmaal in Bergen aangekomen bleek dat een groep Dagnir krijgers hen opwachtten. De mannen en vrouwen, inclusief Gideons moeder, werden gedood. Maar Aron vluchtte. Het laatste dat Gideon van zijn vader heeft gezien is dat hij wegrende en hem achterliet zonder om te kijken. De kinderen, waaronder Gideon, werden gevangen genomen. Het was een poging tot het omkopen van de Asta clan-leider, die een stuk grond van de Dagnir bezet zou hebben. Een krijger die medelijden kreeg liet de kinderen, na twee weken gevangenschap, vrij. Maar ze moesten zelf hun weg terugvinden.
    Twee dagen dwaalden ze in het bos, opgejaagd door Dagnirs. Gideon had de leiding op zich genomen. Hij slaagde erin om de krijgers te ontlopen en zichzelf en de andere kinderen ongedeerd thuis te brengen. De leider was zo geraakt over Gideons daad dat hij zich over de wees ontfermde alsof hij zijn eigen zoon was. Het werd een opgeblazen verhaal dat de Dagnir bespotte en Gideon neerzette als een of andere grote held. Hijzelf was vooral kwaad. Op de Dagnir, maar vooral op de lafheid van zijn vader. Stiekem hoopt hij dat zijn vader het niet overleefd heeft, zodat hij hem niet meer hoeft te zien.
    Gideon was veertien toen hij een oogje kreeg op Sigrid. Het meisje was even oud als hij en droomde ervan om arts te worden. In die tijd was het niets meer dan kalverliefde, maar al snel werd het tweetal onafscheidelijk.
    De leider van de Asta was ziek en was bang dat hij zou sterven. De man wilde er graag bij zijn wanneer zijn geadopteerde zoon zou trouwen. Dus op de jonge leeftijd van twintig trouwde Gideon met Sigrid. Een jaar later werd hun eerste dochter geboren, Liviah. Drie jaar na haar geboorte stierf Gideons stiefvader en kozen de mensen hem als leider van de clan. Eigenlijk was hij toen nog te jong en overmoedig. Zijn toedoen maakte de strijd nog erger dan dat het al was.
    Gideon was 26 toen zijn vrouw weer zwanger was. Na een zware bevalling werd Gisela geboren, maar Sigrid stierf. Dit heeft hem zo erg geraakt dat hij stopte met de constante aanvallen op de Dagnir, tenzij het naar zijn mening niet anders kon. Hij nam een rustige manier van leiderschap aan. Al stopte de conflicten niet.

    -RELATIES-
    • Familie •
    Gideon houdt zielsveel van zijn dochters. In zekere zin zijn zij het laatste dat hij nog van zijn vrouw heeft. Hij zou compleet breken als iemand ze van hem weg zou nemen.
    Liviah Linnea Falk- Dochter
    Gisela Freya Falk- Dochter
    •

    -EXTRA-

    [ bericht aangepast op 11 okt 2016 - 23:08 ]


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •