• Ik ben nog amper een week dag thuis-thuis, of ik erger mij alweer dood. Op een één of andere manier vinden de buren van mijn ouders het altijd nodig om aan het huis te klussen, het liefst zo vroeg mogelijk in de ochtend. En oh ja, als het kan ook nog allemaal op verschillende dagen. Eerst waren het altijd de directe buren, de buren rechts zo'n beetje van maandag t/m donderdag, en dan die links op vrijdag nog. En nu die buren zo'n beetje klaar zijn, vinden de buren van de buren het nodig om bezig te gaan (en ze zitten niet bij hetzelfde bedrijf, dat het nu pas kan). Waarom kan het niet gewoon tegelijk, in plaats van dat de rustige ochtend nu wéér al voor 8 uur geterroriseerd wordt door geboor en gehammer D; (een keer waren ze bij de buren zelfs al bezig voor half zeven, I kid you not). Zijn er nog meer mensen die van die vervelende buren hebben die 's ochtends veel herrie hebben? Ik begin echt te hopen dat de winter snel komt, want dan kunnen ze tenminste niet bezig...

    Zo voel ik me nu.




    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Kun je niet een anoniem briefje in de brievenbus stoppen met de vraag of ze ook 8/9 uur kunnen beginnen?


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ohhhh, begin er niet over. Ik kan oprecht een heel boek schrijven over de buren en hun lawaai. Verbouwingen, kinderen die om half 8 naar buiten gelaten worden waarna de deur op slot gaat, radio's op volume 100, 'gepraat' alsof ze op de markt staan of om half 12 's avonds hun kunstgras stofzuigen. Ik voel je pijn zo erg. :')


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    De buren van mijn studentenhuis gingen ook de boel verbouwen.Gelukkig werd ik nooit wakker van ze omdat ik vroeg naar stage moet, maar mijn huisgenoten die vaak later naar school moesten werden wel iedere ochtend wakker van ze. Vind ik grappig.

    Sterkte nog in ieder geval met jou buren.


    ©1998

    * gehamer

    Ik dacht dat daar speciale tijden voor waren bij elke woningbouw enzo? Dat heb ik even voor de zekerheid opgezocht en ik kwam deze reactie tegen:

    “De wet stelt dat het niet toegestaan is overlast te veroorzaken in de vorm van rook, geluid, schaduw of andere vormen.
    Strikt genomen mag je dus nooit herrie maken.
          Maar in de praktijk wordt dat iets minder streng afgedwongen. Na 22:00 kun je in ieder geval wél verwachten dat de politie komt als je belt.
          Sowieso, als het een vaker terugkerend festijn is (ook overdag) kun je bellen. In eerste instantie wordt er dan alleen een melding geregistreerd, maar na verloop van tijd kunnen die wel gaan meewegen.
          Wat betreft die buurman: erop aanspreken, en als hij het nog een keer doet, politie bellen en wachten tot ze komen en hem "op heterdaad" betrappen.
          Maar als het "zeer gewaardeerde" oprecht en terecht is, zal dat niet meer nodig zijn, denk ik."

    Misschien is het ook wel handig om dat in werking te zetten, gezien het wel langer aan de gang is en je er echt last van hebt. Anders wordt er niks aan gedaan en gaan hun vrolijk verder.

    Ik heb geluk dat mijn onderburen zijn verhuisd en ik daar geen last meer van heb, want die konden ook dag en nacht verbouwen.

    [ bericht aangepast op 17 okt 2016 - 13:45 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    I feel you

    Dit heb ik ALTIJD!!!

    In de zomer kan ik nieteens normaal buiten zitten omdat er altijd iemand aan het zagen/schuren/snoeien etc is. En binnen gaat ook niet want idd boren Enzo. Oja.. en mijn buren hebben een piano die je ALTIJD hoort. En nee, m'n buurjongetje kan niet goed piano spelen -.- Hij speelt al een paar jaar hetzelfde deuntje over and over again .....


    Treat people with kindness

    Heeeeel irritant lijkt me dit. Mijn vorige buurvrouw kwam altijd op de vreemdste tijden (voornamelijk 's nachts) aanrijden met hele harde muziek op. Vaak werd ik daar wakker van, maar ergens vond ik het wel grappig. Mijn nieuwe buren zijn wel oke. Ik hoor/zie ze eigenlijk nauwelijks.


    The universal language of art.