• Aangezien ik tegenwoordig weer meer lees, ben ik op zoek naar nieuwe boeken. Ik lees een hoop; van horror tot romantiek met misdaad, dus in principe mag alles genoemd worden. Een kleine uitleg over het verhaal (zonder spoilers als het kan, haha) en de naam van de schrijver zou helemaal top zijn, dan kan ik zelf kijken of ik het wat vind c:

    Alvast bedankt!
    x


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Ik vond zelf Zonder een woord van Linwood Barclay erg goed, ik heb de korte samenvatting die erbij hoort onder de spoiler gezet!

    Wat als je hele familie spoorloos verdwijnt?Middelbare scholiere Cynthia Archer wordt op een ochtend wakker en ontdekt dat haar vader, moeder en broertje weg zijn. Er ligt geen briefje, er wordt niet gebeld. Er wordt gewoon nooit meer iets van hen vernomen. Vijfentwintig jaar later weet Cynthia, inmiddels getrouwd en moeder van een dochtertje, nog steeds niet wat er is gebeurd. Als ze te gast is bij een Spoorloos-achtig televisieprogramma komt alles in een stroomversnelling.


    chaos makes the muse

    De Edelstenen Trilogie van Kerstin Gier, vind ik echt leuk ;3

    Het gaat, kort samengevat zonder te spoileren, over tijdreizen en verliefd zijn op iemand tot wie je eigenlijk niet door kan dringen. Het is een fantasie trilogie ;3


    26 - 02 - '16

    Blood of Eden van Julie Kagawa!
    Het gaat over een apocalyptische wereld waar vampiers leven, met best wat romantiek en spanning erin, het is vrij duister maar wel echt goed geschreven, ik durf verder niet te spoileren maar het is echt een goede serie. (Trilogie)


    obsessive rage

    Dankjewel! ^^ Ga eens kijken of ik de boeken ergens kan vinden


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Alle boeken van Lars Kepler (thriller) en Haruki Murakami. (Fantasy/roman/van alles wat) ik heb van Haruki Murakami alleen nog 1q84 in gelezen (ben ik nog mee bezig), maar vind het tot nu toe geweldig en wil meer ervan lezen. Beschrijving kun je wel op bol.com of Bruna vinden. Zit nu op mijn telefoon en heb geen zin in knip en plak gedoe. Xd

    En ik heb sinds deze maand een eigen blog. Zodra hij af was zou ik eigenlijk een topic maken, maar misschien vind je het wel leuk om te volgen. (De layout is dus nog niet helemaal hoe ik het wil.)

    Dromenoverboeken.wordpress.com

    [ bericht aangepast op 29 okt 2016 - 21:43 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik ga zo eens kijken naar je blog! ^^


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Yoosung schreef:
    De Edelstenen Trilogie van Kerstin Gier, vind ik echt leuk ;3

    Het gaat, kort samengevat zonder te spoileren, over tijdreizen en verliefd zijn op iemand tot wie je eigenlijk niet door kan dringen. Het is een fantasie trilogie ;3

    Dit. De boeken waren zo awesome geschreven dat ik ze alle drie in twee dagen uit had. Het eerste deel heet Robijnrood, dan Saffierblauw en Smaragdgroen.

    [ bericht aangepast op 30 okt 2016 - 10:35 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Trivial schreef:
    (...)
    Dit. De boeken waren zo awesome geschreven dat ik ze alle drie in twee dagen uit had. Het eerste deel heet Robijnrood, dan Saffierblauw en Smaragdgroen.

    Ja ik heb deze boeken ook. Zijn echt leuk geschreven! De touching juliette serie is ook leuk! Van Tahereh Mafi.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Je mag altijd mijn boek lezen. :Y)

    Ik zal even een paar boeken opsommen die ik het afgelopen jaar heb gelezen en erg leuk vond. Ik lees alleen wel graag Nederlandse fantasy van tamelijk onbekende auteurs, maar ik vond de verhalen erg goed. (De Selectie dan even niet meegerekend, die is niet onbekend. :P)

    De selectie-boeken van Kiera Cass

    Voor 35 meisjes is de selectie dé kans op een beter leven. Zo kunnen ze ontsnappen aan een armoedig caste-leven en opgenomen worden in een wereld vol glamour. De selectie biedt de mogelijkheid om in het paleis te wonen en te strijden om het hart van prins Maxon.
    America Singer vindt het echter een nachtmerrie. Ze moet haar geheime liefde opgeven en haar thuis verlaten voor een strijd om een kroon die ze niet wil. Ze moet in een paleis wonen dat continu wordt aangevallen door rebellen. Dan ontmoet ze prins Maxon en twijfelt ze aan alles. America realiseert zich dat het leven waar ze altijd van gedroomd had in het niet valt bij de toekomst die ze nooit voor mogelijk had gehouden.


    De trilogie 'Drakenzieler' van Cocky van Dijk
    Naast de 'Lege vallei', de sterftegrond van de Draken, staat de Drakenburcht. Hier wordt elk jaar een Proeve gehouden. Fenna doet dit jaar een poging en slaagt. Tijdens haar opleiding blijkt ze uitzonderlijk sterk te zijn en ze wordt geselecteerd om Drakenzieler te worden. Wat Fenna niet weet is, dat de Drakenburcht en het Koningshuis achter de schermen jacht maken op een mysterieuze groepering die zichzelf ´De Kring´ noemt. In deze samenleving, waar Draken en mensen al honderden jaren in harmonie samenleven, slacht de Kring op gruwelijke wijze de ene na de andere Draak af en steelt hun zielen. Het verraad bereikt ook de Drakenburcht. Tijdens een gevaarlijk ritueel wordt Fenna in de val gelokt. Ze weet zich echter met haar geest vast te klampen aan de ziel van haar monsterlijke belager. Fenna kan niet meer gered worden, dat beseft ze. Maar ze kan in de haar nog resterende tijd wel van doorslaggevend belang zijn in de komende strijd. Helaas blijkt de tegenstander vele malen sluwer dan gedacht...


    De Vrije Wereld van Mathijs Hulster

    Als Jessy met twee vrienden een oeroud masker opzet, ontwaken ze de volgende dag in de Vrije Wereld - het land waar de doden voortleven. Met de hulp van Ailea, een tweeduizend jaar oude Chinese vrouw, smeedt Jessy een plan om haar weg uit dit dodenrijk te vinden. Ze leert over magie en haar unieke gave en komt steeds dichter bij haar einddoel: het paleis van de wijze farao Ramses. Maar de geheimzinnige Orde van Apophis zet alles op alles om het masker in zijn bezit te krijgen... De Vrije Wereld is het eerste deel in de Portaal-serie, een bloedstollend young adult-fantasy avontuur.


    Cardan van Marten Blom
    Als Jessy met twee vrienden een oeroud masker opzet, ontwaken ze de volgende dag in de Vrije Wereld - het land waar de doden voortleven. Met de hulp van Ailea, een tweeduizend jaar oude Chinese vrouw, smeedt Jessy een plan om haar weg uit dit dodenrijk te vinden. Ze leert over magie en haar unieke gave en komt steeds dichter bij haar einddoel: het paleis van de wijze farao Ramses. Maar de geheimzinnige Orde van Apophis zet alles op alles om het masker in zijn bezit te krijgen... De Vrije Wereld is het eerste deel in de Portaal-serie, een bloedstollend young adult-fantasy avontuur.


    Grenzen van Thomas Meurkens
    Het is de 23e eeuw. Grote schermen, een uitgebreide virtuele wereld en energieopwekkende grassprieten zijn de orde van de dag. Ieder mens heeft in z'n pols een ingebouwd scherm dat in verbinding staat met een apparaatje in het brein. Op die manier wordt alle benodigde informatie getraceerd,
    gemonitord en doorgegeven.
    Maar dat is niet het enige waar het voor gebruikt wordt. Decennia geleden is men erachter gekomen dat pijn niet verholpen kan worden. Wanneer leed bij de één wordt weggehaald, betekent dit dat een ander, op de hoek van de straat of aan de andere kant van de wereld, een soortgelijke hoeveelheid pijn te verduren krijgt.
    Deze ontdekking leidde uiteindelijk tot algehele chaos, met als resultaat dat er nog maar één stad overbleef, Panthea.
    Panthea is onderverdeeld in zones. Maz woont in zone 2, waar iedereen rijk, gelukkig en zorgeloos leeft. Een ideale plek zonder pijn, schuldgevoelens of spijt.
    Dan ontmoet hij Mischa en Maz wordt spontaan verliefd.
    Vanaf dat moment wordt zijn hele wereldbeeld langzaam maar zeker op zijn kop gezet en duiken er steeds meer vragen op. Is Panthea wel zo ideaal als het lijkt? Hoe eerlijk is het systeem waarop het huidige leven gebaseerd is? Is er een wereld voorbij de zones? En hoe zit het met die geheimzinnige zone 1?

    [ bericht aangepast op 30 okt 2016 - 15:18 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Trivial schreef:
    (...)
    Dit. De boeken waren zo awesome geschreven dat ik ze alle drie in twee dagen uit had. Het eerste deel heet Robijnrood, dan Saffierblauw en Smaragdgroen.


    Ja, zeker. Geweldige boeken waar je zo bij weg droomt (:

    Misschien is de Gone serie van Michael Grant ook iets? Dat is meer sci/fi denk ik, maar wel ontzettend leuk om te lezen. Zeer gedetailleerd beschreven en heeft mij iedere keer van begin tot eind in greep gehouden. Ik heb de gehele serie (;

    Een beschrijving van deel 1 (Verlaten) van de site boekbeschrijvingen.nl


    Tijdens een saaie schooldag ziet brugklasser Sam tot zijn verbijstering zijn leraar pal voor zijn ogen verdwijnen. Zomaar ineens... weg! Na een tijdje blijkt dat iedereen die ouder is dan vijftien jaar op hetzelfde moment is verdwenen. Bovendien is er een ondoordringbare barrière rond de stad opgetrokken. Computers, internet, televisie, mobieltjes: er is geen enkel signaal meer.

    Er breekt een enorme chaos uit. Kinderen trekken plunderend door de stad, vooral op zoek naar snacks, nieuwe spelcomputers en spelletjes. Sommige kinderen ontwikkelen bovennatuurlijke krachten, die lang niet altijd ten goede worden aangewend. Het vermoeden wordt steeds sterker dat de vlakbij gelegen kerncentrale iets met de situatie te maken heeft.

    Noodgedwongen neemt Sam uiteindelijk de leiding over het stadje, waarbij hij het moet opnemen tegen Caine en zijn bende, die iedereen terroriseren. Intussen komt de dag dat hij zelf vijftien jaar zal worden steeds dichterbij...


    26 - 02 - '16

    Gone heb ik toevallig hier al staan en de selectie had ik laatst uitgelezen, dus ik ga zeker eens kijken naar de rest! Staan wel interessante dingen tussen tot nu toe


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Die Gone serie wil ik ook al heel lang lezen. c;


    Every villain is a hero in his own mind.